Stránka 1 z 1
Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 12:15
od Dr Meduza
Zdravim, nevite nekdo, kde se da neco takovyho sehnat a co to tak stoji?
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 12:56
od Korálek
Nejsem sice automechanik ale podle názvu je to asi nesmysl
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 13:14
od Dr Meduza
Jakej nesmysl?
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 13:26
od Jam
Tím širokým rozsahem myslíš kolik? Jinou, než standartní automobilovou neseženeš, a ikdyby, tak to na moc věcí není, motor stejně není schopnej jet v moc daleko od Lambda=1.
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 13:40
od Korálek
Myslím tím tu širokorozsahovou.
Nemá cenu experimentovat a podělat motor,dej tam to co tam patří a nebudeš mít problémy.
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 14:36
od Dr Meduza
No ale ja to chci prave na experimentovani s vlastni ridici jednotkou
2. Jam: mam na mysli tu co se pouziva treba u novejch motoru s primym vstrikem, chci zkusit jak se bude chovat ten motor na lehce chudou smes pri lehky zatezi, jako se to nastavovalu u karburatoru, melo by to dost srazit spotrebu, problem je ze to pak neprojde emisema, ale to me az tak netrapi
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 15:16
od Jam
No vzhledem k tomu, že nemáš přímej vstřik a plyn taky není všemocnej, tak to buď bude kuckat, nebo to bude detonovat. No zkus sám, zatím bych nastavil jako žádanou hodnotu 0,15V. to by mělo být zhruba L=1,1 a uvidíš, že to není ono. Zatím se mi vždycky potvrdilo, že chudá směs=vysoká spotřeba hlavně u plynu. A ještě takový OT, ty chceš předělávat směšovačovej plyn na vstřik, že? A reduktor budeš nechávat původní? Jde mi o to, že reduktory pro vstřik se od klasiky liší, ale nikde není psáno čím, takže buď jenom jinak vypadají, nebo jsou dělaný na jiný (vyšší) tlaky. A vstřikovače jsi sehnal kde? Protože nikde jsem 4V lištu pod 2000kč neviděl a koupit to jenom tak, abych zjistil, že to současnej reduktor neutáhne ...
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 15:29
od Dr Meduza
Vstrikovace sou od LovTecu a reduktor k tomu KME Silver do 200kW, ted tam je smesovac s reduktorem od Tartarini
Chuda smes by mela bejt v pohode, kdyz se k tomu dost natahne predstih, zapalit by se to melo, v nejhorsim by se daly 4 oddeleny civky, u karburatoru byl hlavne problem ze aby to dobre jelo na plyn tak se musel hodne natahnout predstih a mnohdy i tak ze uz to pak neslo nastartovat, u fava mam stejnej problem, kdyz to nastavim tak aby to jelo skvele, tak uz to nejde nastartovat a kdyz to dobre startuje tak se to pak zase spatne vytaci
Akorat este rozmejslim nas senzorem pro polohu klikovky, protoze co sem videl, co z toho leze, tak to se mi moc zpracovavat nechce, asi bych si pripojil este jeden snimac na vacku a bral to cely z toho
No ja zkusim pouzit asi zatim tu co tam je a merit na ni takovy maly napeti, ale otazka je, jak moc to tam meri a jakej z toho leze sum
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 15:57
od Jam
No jednoduše tam dej přístrojovej zesilovač a tahej to s oddělenou zemí. 150mV je dost vysoká hodnota, to jde v klidu. A co altík, už dobíjí? A ten senzor pro klikovku nic neřídí (pokud jsem to správně pochopil) je tam jenom jako kontrola misfire(ů) a kontrola roztrhlýho rozvoďáku. Všechno je to braný jenom ze senzoru na vačce. 1 válec je jasnej a časy pro ostatní jsou dělaný fázovým závěsem.
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 16:10
od Dr Meduza
z polohy klikovky se prece bere cas na predstih, teda aspon tak se to dela u rozumnejch motoru
Nehlede na to ze na vacce je standartne jenom jedna znacka na kazdy 2 otacky motoru, z toho se to rozumne neda ridit prece
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 16:17
od Jam
Ale dá a je to tak i dělaný. Při startu se nejdřív čeká na 2 píky, z těch se vypočte perioda a po druhým se dá impuls za T/4-předstih pro 2.válec, za další T/4 pro 3., za další T/4pro 4.válec, za T/4 pro 1.válec, pak přijde pík, zase se vypočte perioda a zase celý odznova. Jednoduchej princip PLL
Re: Univerzalni sirokorozsahova Lambda sonda
Napsal: 19 pro 2008, 16:25
od Dr Meduza
hm to vysvetluje proc to tak dlouho startuje a tak divne se to chova kdyz se na to dupne pri volnobehu
a podle snimace klikovky se to pak akorat kontroluje teda? To by to pak melo bejt schopny jet i bez toho treba jako to umi 1.6 Felda, ze jede jenom na senzor v rozdelovaci, ale i tak se me to zda divny. Ikdyz je pravda ze ten motor je vlastne hodni primitivni na svoji dobu.
k altiku sem se zatim nedostal, mam spoustu jiny prace, tak zatim pouzivam favo, ale nak si proste nemuzu pomoct z jizdy ve favu mam prijemnejsi pocit takhle ve meste i po ruznejch silnickach