Stránka 1 z 3
EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 19:57
od black_sheep
Zdravicko pratele,
tak urcite jste si vsimli ze ted vsici resi vymeny aut driv, nez prijdou v platnost novy ekoteroristicky poplatky.
na idnesu smejdi psali ze nase lantricky a coupecka maj sotva euro I:
http://data.idnes.cz/g/auto/infografika ... a_dan.html
a to tak, ze v coupe tak v lantre mam jako normu napsano 94/12 S2, resp. 94/12 u lantry. No ale vzal jsem tedy k ruce kopii nemeckyho TP a tam je vyslovne napsano EURO 2 cat G:92/97. dokonce podle tohodle:
http://www.dekra.de/feinstaub/
bych v nemecku dostal zelenou ekoznamku, takze s coupe muzu jezdit kdekoliv po nemecku. tak kde jsme? dokazal by to nekdo osvetlit? je mozny, ze coupe v CR plni jen euro I, kdezto ty z nemecka euro II a pac to je dovoz tak to nekdo prepsal podle ceskych norem - blbe?? diky - docela me to zajima. u lantry je mi to tak nak jedno, ale u coupe by me to sralo - dal jsem do nej hafo penez a zatizeny poplatkem 5.000,- uz bych ho pak neprodal. idkyz to nemam v planu.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 20:08
od black_sheep
http://auto.idnes.cz/zjistete-kolik-zap ... jetiny_fdv
ostatne si protireci:
"Například Škoda Octavia roku výroby 1996 se už vejde do normy Euro III. Naopak Škoda Felicia mohla být registrována v roce 1997, ale plní pouze starší normu Euro I."
a o par radku niz ten samy clanek:
"Třeba Škoda
Felicia z roku 1996 bude plnit normu Euro II a při převodu se bude platit třítisícový poplatek; zatímco
Felicia pick-up bude plnit pouze Euro I a platit se bude pět tisíc," přibližuje možné problémy Petr Říha,..
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 20:12
od black_sheep
podle nemcu je to takhle:
coupe RD: D3 30 = coz je podle wikipedie norma, ktera je na pomezi euro II a euro III. proto ta gruene umweltplakette.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 20:45
od shotik
tak jak to sakra je
))
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 20:48
od black_sheep
jsem z toho fakt kreten. podle nemcu to je euro II/III.
u lantry je to asi v riti, pac podle cechu to je 94/12 a to je euro I. u coupe bych se jeste s tim nemeckym technicakem v ruce mohl dohadovat
divny ale ze lantra je 99tka - novejsi a ze by byla horsi jeste??
taky si rikam jestli byli to normy zavazny. pac EURO II plati od roku 1996. nekdo to mel i driv.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 20:58
od shotik
kurva co to je za bordely . dyt to melo bejt 92-95 a 96-99 ne ? myslel sem ze se to bude rozdelovat podle roku .
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 21:00
od black_sheep
ne podle euro norem ktery auta plni. koukal jsem tak z benzinaku dostane v nemecku zelenou samolepku kde co. u naftaku je to prisnejsi! no koukam ze alespon nemci jsou v tomhle chytrejsi nez cechacci kteri si mysli ze cim min auto zere, tim ekologictejsi je. stary TDi jsou ty nejhorsi auta co se ekologie tyce - BLEE!
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 19 pro 2008, 21:14
od black_sheep
jsou to ******** pac romcis ma scoupe tu samou normu - 94/12 a je to euro II pro kategorii M1.
akorat v nemecku to je E2=scoupe a D3=coupe
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 09:17
od Yurii
No ale Scoupo moje by mělo mít Euro1, Gůgl povídal z německejch webů a v techničáku není napsané ani h....
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 09:46
od matysekul
Nezlob se na mně,ale co řešíš?Chceš kupovat stejné staré auto?Pokud ne,tak se tě to netýká,poplatky platí pouze nový majitel při přepisu vozidla.A to,že se snaží donutit lidi,aby si nekupovali auta ,které nesplňují nějaké emisní normy,je myslím dobře.Ovšem,pokud nechceš veterána
Je pravda,že to není nejlepší řešení,jinde se to řeší příspěvkem na nákup nového auta,ale aspoň nějaké.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 09:49
od black_sheep
hmm. tak romcis ma v TP taky 94/12, takze jestli to je fakt euro I tak to teda potes! spis si myslim ze ma scoupe s euro II.
pac nebyli ty euro normy nahodou v unii povinny? takze coupe prodany po roce 1996 nemuze mit horsi jak euro II, pokud by to nebyli doprodeje a to tezko kdyz to byla ten rok novinka.
nekde jsem nasel ze 94/12 je euro II, v kategorii M1 = klasicky osobak.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 10:30
od xkrchnav
matysekul píše:...poplatky platí pouze nový majitel při přepisu ....
uff to som si oddychol. Som sa zľakol, že to pridali do nejakého ročného poplatku za to, že znečisťujeme vzduch. Tak toto sa ešte dá a je to celkom zaujímavý spôsob ako donútiť staré autá zošrotovať no...
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 11:40
od zdenek76
black_sheep píše:hmm. tak romcis ma v TP taky 94/12, takze jestli to je fakt euro I tak to teda potes! spis si myslim ze ma scoupe s euro II.
pac nebyli ty euro normy nahodou v unii povinny? takze coupe prodany po roce 1996 nemuze mit horsi jak euro II, pokud by to nebyli doprodeje a to tezko kdyz to byla ten rok novinka.
nekde jsem nasel ze 94/12 je euro II, v kategorii M1 = klasicky osobak.
ano, v M1 je 94/12 euro II. Jinak euro se může v každé zemi lišit, někde mají přísnější předpisy, tak se tam prodávají jinak naladěný auta. Např. nové SantaFe bylo zpočátku také Euro3 a po půl roce se se stejným jen jinak naladěným motorem prodávalo jako Euro4. U doprodeje může být i nižší Euro než je aktuálně přípustné, výrobce/prodejce vozu může dostat od státu výjimku.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 11:44
od zdenek76
xkrchnav píše:matysekul píše:...poplatky platí pouze nový majitel při přepisu ....
uff to som si oddychol. Som sa zľakol, že to pridali do nejakého ročného poplatku za to, že znečisťujeme vzduch. Tak toto sa ešte dá a je to celkom zaujímavý spôsob ako donútiť staré autá zošrotovať no...
Ono je to vítězství jen částečné, protože de fakto musíš při prodeji právě kvůli tomu poplatku nasadit nižší cenu, jinak to neprodáš. V podstatě tedy ten poplatek platíš ty.
Re: EKOPOPLATKY - jak jsme na tom?
Napsal: 20 pro 2008, 11:49
od black_sheep
zdenek76 píše:xkrchnav píše:matysekul píše:...poplatky platí pouze nový majitel při přepisu ....
uff to som si oddychol. Som sa zľakol, že to pridali do nejakého ročného poplatku za to, že znečisťujeme vzduch. Tak toto sa ešte dá a je to celkom zaujímavý spôsob ako donútiť staré autá zošrotovať no...
Ono je to vítězství jen částečné, protože de fakto musíš při prodeji právě kvůli tomu poplatku nasadit nižší cenu, jinak to neprodáš. V podstatě tedy ten poplatek platíš ty.
presne tak. proto si nedelam iluze, ze bychom pristi rok prodali favorita za 20.000 jako pred tydnem. pri poplatku 10.000 ma razem polovicni hodnotu, a navic, ta desitka lidi tak odradi ze si myslim ze bude tezko prodejny i za 5.000. tzn. nasich 15.000 je razem fuc. proto slo facko do sveta - byl to fakt krasavec jeden z poslednich vyrobenejch - pro rejpaly. kupcu bylo asi 10
skoda, ze jich nebylo vic