Stránka 1 z 2

dojezd

Napsal: 23 pro 2008, 19:03
od delphino
jaka je rezerva v km, kdyz rekneme, ze carka poprve klesne pod pomyslnou caru,ci vite jak to myslim: )?

Re: dojezd

Napsal: 23 pro 2008, 19:16
od mirpie
to záleží, jakým stylem jedeš a podle toho tedy i to, zda dotyčný má 1.6 nebo 2.0. Jinak ono s těmi palivoměry i kontrolkami je to u všech Coupé RD dost pochybný.. Mně se kontrolka paliva rozsvítí, až když je ručička na prostřední čárce písmenka E, tedy hluboko pod nulovou čárou :-), ale už jsem si zvykl a tak nějak vim, že když jsem na nulové čárce, tak těch 30km ještě ujedu, ale to neriskuju. Jinak jsem ted zjišťoval metodou dotankování doplna, kolik je paliva v nádrži, když je ručička na té prostřední čárce písmenka E. Nacpal jsem 52l, takže ty 3l tam ještě byly

Re: dojezd

Napsal: 23 pro 2008, 20:16
od shotik
ja tam jendou narval 54 litru :))))

Re: dojezd

Napsal: 23 pro 2008, 20:23
od black_sheep
nojo pamatuju na ty doby ve scoupe kdy jsem jezdil az dokud nebyla rucicka mezi druhou a treti nozickou E :mrgreen: na coupe dotankovavam vzdy na spodni rysce a rozsvicenou kontrolku na rezervu jsem fakt dlouho nemel. dneska me to ale nemine pac jsem zapomnel natankovat - tak jsem zvedav kolik jeste najedu :-) nic jeste nesviti ale..

Re: dojezd

Napsal: 23 pro 2008, 23:07
od delphino
tak ted jste mi potrvrdili to, ceho jsem se bál..jakto,že mi nikde nesvítí kontrolka:D. Teda mě je to přijemnější, protože jsem předtím měl citroena zx v combiku a ten svitil v zatackach i s deseti litry, a jakmile zacla kontrolka svitit porad, tak jsem vedel, ze v poho jeste dojedu z mostu do usti. Tak me zajimalo jestli to neni nak universalne stanoveny ten rozsah mezi hranicni carkou a dnem treba na tech 30km, 3 litry..(samozrejme,ze je na kazdym jakym stylem to projede:). Protoze vetsinou kdyz to takhle klesne, tak uz vyhlizim benzinku a pritom bych to i dojel, nevim, nejlepsi zpusob je asi mít vzadu kanystr a zkusit to do hard

Re: dojezd

Napsal: 24 pro 2008, 12:20
od mirpie
tohle měl dobře řešenej ten Renault, na kterým jsem začínal. ROk výroby 1991, ale měl palubní počítač s x funkcemi a mimo to i digitální palivoměr, který ukazoval přesně počet litrů v nádrži. Od 53l po 6l to ukazoval po litru a od 5l do 0l už jen ukázal prostě 0-5l a kontrolku paliva rozsvítil tušim někdy při 10l.

Na to jak byly francouzský auta háklivý na elektroniku, tak tohle fungovalo naprosto spolehlivě i po 15ti letech... člověk věděl na litr přesně, kolik má ještě paliva. Jinak to mělo i ručičku na olej, při nenastartovaným motoru ukazovala množství oleje a při nastartovaným motoru tlak oleje, supr funkce. Tohle mi u Coupé chybí...

Re: dojezd

Napsal: 24 pro 2008, 14:39
od Borek
U Tiburonů GK jsou už palub.poč. v základu,takže vidíme kolik km ještě ujedeme.A kontrolka se zapíná mezi 5-6 litry v nádrži. :wink:
Tak si tam připojte palubák,co tady vyrábí Blendi.Pěkně ukázanou montáž na Lantru i s detailními foty a popisem funkcí,má v odkazu Víťa.Blendiho palubák toho umí fakt dost. :wink:

Re: dojezd

Napsal: 24 pro 2008, 14:50
od black_sheep
to se mi nejak nechce vrazet penize za vec co ozelim. ale kdyby tam v zakladu byla - tak by to bylo prima. pritom korejci elektroniku delaj, no.. holt setrej na nas.. :cry:

na tom renaultu se mi teda libi ta kontrolka mnozstvi a tlaku oleje, to je fakt pecka!

Re: dojezd

Napsal: 24 pro 2008, 15:24
od mirpie
jo, peníze do toho taky dávat nebudu, oželím to. Palivoměr aspon funguje (u těhle ročníků prý totiž většniou nefunguje) a kontrolka se těsně před vyschlou nádrží rozsvítí taky, ale je fakt, že ty palubní počítače tam dávat mohly a tu ručičku na olej do sportovně střiženého modelu taky... Množství ani být nemusí, ale aspon ten tlak..Bylo dobrý pozorovat, jak s otáčkama a zatížením roste tlak oleje a jak na volnoběh padal dolů, skoro jak ručička u tlaku od turba, jen trošku pomalejší :-)

Re: dojezd

Napsal: 24 pro 2008, 15:43
od black_sheep
mirpie píše:jo, peníze do toho taky dávat nebudu, oželím to. Palivoměr aspon funguje (u těhle ročníků prý totiž většniou nefunguje) a kontrolka se těsně před vyschlou nádrží rozsvítí taky, ale je fakt, že ty palubní počítače tam dávat mohly a tu ručičku na olej do sportovně střiženého modelu taky... Množství ani být nemusí, ale aspon ten tlak..Bylo dobrý pozorovat, jak s otáčkama a zatížením roste tlak oleje a jak na volnoběh padal dolů, skoro jak ručička u tlaku od turba, jen trošku pomalejší :-)
to jo no :-) taky navic nemam rad rozdelavani pul interieru kdyz se neco domontovava :-) urcite ne to podomacky a takovy to profi stoji penez... :-( coupatko je proste laciny, sportovne strizeny kupe kde to podstatny je a je to super, ale zadne high-tech featurky to nema, nebo neco extra technicky vymakaneho. ale me to nevadi, protoze to funguje moc dobre a diky tomu se tam alespon usetri za servis :lol:

je skoda ze nedelali nejakou TOP verzi, 2.0 turbo 4x4 a s takovejma serepetickama navic.. :lol:
ale tech penez za vyvoj, asi si to nemohli dovolit v dobe, kdy se jim podarilo vyvinout uplne novou platformu pro lantru/coupe :-) mohli ale nekdy v roce 1999 na ukonceni vyroby udelat nejakou extra-serii. no, bylo F2 a F2 evo - to je fak. nasadili ho zase jen tam - kde se jim to nejvic vyplatilo - a to v anglii, kde maj zrovna volant na blby strane. zadna supervostra verze, zase setrilkovsky. oni proste pocitaj - co se jim vyplati a co ne, a do propagace znacky vrazi penize teprve ted! ale hura. konecne je to napadlo.

Re: dojezd

Napsal: 30 pro 2008, 15:36
od Lukino
mirpie píše: a tu ručičku na olej do sportovně střiženého modelu taky...
paradoxní je, že v Sonatě Y-I ukazatel tlaku oleje byl a také ukazatel napětí - přesně jak psal Mirpie, při vytočení motoru olejík pěkně letěl nahoru ...

Re: dojezd

Napsal: 30 pro 2008, 16:15
od black_sheep
nojo, to je tim, ze stara sonata byla jeste z velky casti mitsubishi. kdezto novejsi hyundaie uz jsou vlastni konstrukce, takze nektery prvky byli paradoxne treba horsi (a nebo jednodussi) nez se to naucili poradne sami :)

dukazem toho z vlastni zkusenosti je treba prevodovka scoupe, ktera mi prisla bejt lepsi v te prvni generaci, presnejsi a s kratsimi drahami. a to jsem mel scoupe fakt dosti unaveny :-)

Re: dojezd

Napsal: 31 pro 2008, 09:31
od mirpie
no, já se ted aspon poohlížím digitálním teploměru na vnitřní a vnější teplotu a zároveň s integrovaným voltmetrem, abych aspon viděl, jak ty mrazy mávaj s napětím na baterce...

Re: dojezd

Napsal: 07 led 2009, 10:46
od DEDe
Borek píše:U Tiburonů GK jsou už palub.poč. v základu,takže vidíme kolik km ještě ujedeme.A kontrolka se zapíná mezi 5-6 litry v nádrži. :wink:
Tak si tam připojte palubák,co tady vyrábí Blendi.Pěkně ukázanou montáž na Lantru i s detailními foty a popisem funkcí,má v odkazu Víťa.Blendiho palubák toho umí fakt dost. :wink:
no jo ale me se zda ze ten dojezd to meri totalne blbe a hlavne dojezd mensi nez 50 km to prece neukazuje uz sou tam jen carky

Re: dojezd

Napsal: 07 led 2009, 14:29
od Borek
Když palubák ukazuje dojezd méně než 50km,tak už snad není důvod více čekat :D .Nemám rád málo benzínu,natož čekat až bude svítit rezerva.I když máme snad největší hustotu benzinek a supermarketů na km v Evropě,tak mám raději stále plnou nádrž. :wink: