Stránka 1 z 2

crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 00:48
od shwaara
Zajimalo me, jake vysledky v crash testech dosahly starsi sonaty, ktere euro ncap netestovala. Koukl jsem na stranky US organizace IIHS a musim rict, ze me vysledky az tak nepotesily. Treba u moji Sonaty me docela desi zlomeny A sloupek pri celnim narazu, myslim, ze v tom Sonata ve srovnani se stejne starou konkurenci docela pokulhava... Maji to tam rozdelene pekne prehledne podle generaci.
Viz http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=427

Re: crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 14:51
od Lukino
Hmm, docela masakr. Také jsem hledal crash-testy Sonaty Y-I co jsem měl a jak tak na to koukám jsem rád, že jsem je nenašel ...
Ale poslední generace vypadá už docela slušně - je zajímavé porovnat ten pokrok.

Re: crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 15:00
od black_sheep
mno vono kdyz se podivate na bmw 3 e36 tak to neni o moc lepsi :lol: ale taky jsem myslel, ze to dopadne lepe. :-(

to i ta lantra zustala lepe pohromade drzet (jeden z duvodu, proc jsem ji koupil - misto accenta), akorat IIHS to crashtestoval bez pytlu takze celkovy hodnoceni je spatny.

Re: crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 15:26
od shwaara
Jenze treba e36 je rv.93, Sonata 99.. Oktavka o tridu niz rv 96 s jednim pytlem dopadla lepe... No nepotesilo me to...

Re: crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 16:13
od black_sheep
oni crashovali e36tku z roku 1997 :-)

sonata uz je taky porad ta sama technika buhvi jak dlouho, teda mimo ty posledni generace.. (ale to nevim to jen hadam) lantra byla alespon nova platforma v roce 1996, myslim ze s J1 to moc spolecnyho nema.. treba accent dost napadne pripomina scoupe na urcitych mistech coz je rok 1989. :mrgreen:

Re: crash test IIHS

Napsal: 30 pro 2008, 17:06
od shwaara
To sice jo, ale e36 se vyrabi minimalne od r.1993. stejne tak oktavku testovali 2001, ale vyrabi se od 1996 a ke konci 1999 byl provedenej lehky facelift, ktery na bezpecnosti asi moc nezmenil.

Re: crash test IIHS

Napsal: 31 pro 2008, 10:59
od hlobilp
shwaara: mezi pocatkem vyroby a testy byl v obou pripadech facelift.... se vsim vsudy. Nicmene i Sonata 01 a vys byla faceliftovana, i kdyz ji Hyundai udava jako 4. generaci, takze by s tim uz neco mohli udelat. Ale takhle to je u vetsiny aut..... je lepe kupovat nove generace po roce 2000.

Re: crash test IIHS

Napsal: 01 led 2009, 16:27
od shwaara
hlobilp: Myslis, ze facelift se nejak projevil na bezpecnosti a faceliftovana verze by dosahla lepsich vysledku? Rad bych tomu veril....... Ale videl jsem na youtube bocni crash test faceliftovane sonaty (presne te me) a hodnotili ho jako poor (ve verzi s bocnimi prednimi airbagy). Takze neverim, ze by pri faceliftu na te bezpecnosti nejak vyrazneji zapracovali, bohuzel.

Re: crash test IIHS

Napsal: 01 led 2009, 19:23
od hlobilp
shwaara: no ja doufam, ze s tim neco udelali.. prijde mi ze dvere u te me jsou tak trosku jakoby z papiru :-( ...... i kdyz i ta moje je jiste o dost lepsi nez muj byvaly Rapid, kde jsem to kdysi koupil na predni sloupek a ziju :lol:

Re: crash test IIHS

Napsal: 01 led 2009, 19:28
od shwaara
Mne to prijde taky a to jsem na Sonatu presel z octavky, tedy mensiho auta.... I pritelcina Mazda 3 je ma tezsi. A to uz vubec nemluvim o zadnich dverich... Tam se stydim i za ten jejich zvuk pri zavirani, z ktereho uz jde odtusit, ze asi nebudou buhvi jak mohutne.

Re: crash test IIHS

Napsal: 02 led 2009, 00:13
od shwaara
Kdyz tak koukam na novou Sonatu a jeji vysledky v NCAP tak taky vlastne zadny zazrak. S 6airbagy 4* a 27bodu je spodni hranice 4hvezdicek. Z toho vyplyva, ze starsi verze budou mit pri nejlepsim hvezdicky 3, ne-li min, to je tedy propadak :(

Re: crash test IIHS

Napsal: 02 led 2009, 00:49
od black_sheep
mno zrovna u sonaty je to rekl bych docela prusvih. u malyho accenta bych necekal nejak zvlast vyborne vysledky ale tady to docela zamrzi. mozna dobre ze lantra mockrat testovana nebyla -a to jediny video co na youtube je vyslo tak nak jako prumer/lehky nadprumer te doby.

Re: crash test IIHS

Napsal: 03 led 2009, 01:36
od shwaara
Jak jsem na tu bezpecnost zatizenej, tak jsem si srovnaval vysledky US a EU testu a narazil jsem na zajimavou vec. Sonata 2006, testovana v US i v EU ve stejne specifikaci, vysledky uplne opacne. V EU nejleps vysledek hlava a krk, v US nejhorsi vysledek hlava a krk.
EuroNCAP: http://www.euroncap.com/tests/hyundai_s ... 6/272.aspx
IIHS: http://www.iihs.org/ratings/rating.aspx?id=562
Tak jsem napsal na EuroNCAP, aby mi rekli, cim to muze byt zpusobene. Protoze takovy rozdil v testu, kde by metodika mela byt stejna... :?:
Dears,

I’m interested in safety od cars and I own Hyundai Sonata. When I watched your website www.euroncap.com, I was little bit surprised. Hyundai Sonata model year 2006 has 27 points and 4 stars. When I looked at the results of frontal offset test and compare it with the results of IIHS (Insurance Institute for Highway Safety; www.iihs.org), which tested the same Hyundai Sonata model year 2006, I found large differences.
In your test the best result has head with neck. The rest of body is let’s say avarage.
In IIHS test are all parts of body considered as good expect of head with neck which is considered as avarage.
I believe in your careful and objective work but I would like you to explain me, how is it possible to obtain such a different result when testing the same car and model year.

Yours sincerely
J.S.
A pak jeste na Hyundai Motor CZ, jestli mel facelift 2001 nejaky vyznam na bezpecnost vozu.
Dobrý den!

Jsem spokojeným majitelem vozu Hyundai Sonata modelový rok 2003. Rád bych se Vás touto cestou zeptal, zda facelift v roce 2001 měl nějaký vliv na zvýšení bezpečnosti tohoto vozu. Vím, že má Sonata nebyla nikdy testována organizací EuroNCAP, zato předfacelifotvá verze byla testována u IIHS s nijak oslnivým výsledkem. Proto bych chtěl vědět, zda nárazové testy předfacelifotvé verze platí úplně stejně i pro můj model, či nikoli.
Děkuji za odpověď.

J.S.

Re: crash test IIHS

Napsal: 03 led 2009, 10:50
od black_sheep
komu moc neverim je ADAC. po tech snahach poskodit logan, ac ho teda sam nejak nemusim - tak tohle je u me zacernilo asi nafurt a jejich vysledky beru s rezervou. a tak nak vubec nemam duveru v evropsky organizace, a euroNCAPu verim asi tak ze 70%.

kazdopadne IIHS ma opravdu stejnou metodiku jako euroNCAP, coz je opravdu dost divny. je fakt ze u nas vyhravaj jiny znacky, ty ktery se prodavaj a v USA, kde se prodava hyundai je na tom o dost lepe. takze - docela to smrdi.

treba americka NHTSA crashuje v nizsi rychlost, ale za to do nedeformovatelne prekazky, a taky ne predsazene o 40% ale po cele delce a tam se ty vysledky taky lisili s euroNCAPem - jenze vysvetloval jsem si to prave odlisnosti tech dvou narazu. nicmene,

http://www.safercar.gov/portal/site/saf ... d17898RCRD

tady je crash toho sameho auta - od treti z organizaci a vypada to s ni moc dobre. jeste se podivam, co na to australani. :)

Re: crash test IIHS

Napsal: 03 led 2009, 11:18
od black_sheep
tady je vysledek z australie: ANCAP ****

http://www.ancap.com.au/results/210/