klepani (vibrace do volantu) na volnobeh - coupe - vyřešeno!
Napsal: 30 pro 2008, 16:31
Zdravim,
tak posledni dobou pozoruju na coupe takovy problem. dal jsem to sem, protoze si myslim ze tohle je spis obecna zavada nez primo coupecka.
no co to dela? to ze kdyz mam motor na volnobeh a stojim, tak se trepe volant tak, ze je to i viditelny, a je to citit i v sedacce, proste se prenasi vibrace. a to driv nedelalo. jak stojim treba v kolone tak je to fakt neprijemny.
nedela to jen kdyz lehounce - skoro neznatelne pridam plyn (zvysim otacky temer neznatelne - 100, 200 otacek). ono to taky dela hlavne kdyz mam zaple svetla, to je slyset jak mirne poklesnou otacky, fakt opet skoro neznatelne akorat to zacne vibrovat. kdyz zhasnu tak je klid.
to same brzdovky, muzu stat s vypnutejma svetlama a zabrzdim a zacne se to klepat zase. musim pak davat rucku. no a kombinace svetla, brzdovky - jeste horsi. mam pocit ze mit dalkovy, stat na brzde a na volnobeh na miste tak to klepe jeste vic.
paradoxne kdyz pak zapnu klimatizaci tak jak se zvysi otacky (coz dela ECU automaticky pri zaple klime), tak je zase klid. a taky kdyz dojizdim do krizovatky tak jednotka drzi ted nevim asi 1000-1200 otacek mozna min, tak to taky nedela. jen jak zastavim tak to zacne hned potom co to ma nejaky odber.
mate nekdo napad - cim to by to tak mohlo byt? diky! je to fakt otravny.
nevim par veci:
- je to normalni ze o neco malo klesnou ty otacky kdyz maj odber svetla nebo brzdy? nemuze to delat remen ze by mirne prokluzoval? nebo ze by teda uz pomalu odchazel alternator? prijde mi to byt divne. na otackomeru to skoro nejde zaznamenet ten rozdil - ne jak na facku tam to fak kleslo o stovku ) pak by to teda klepalo proto, ze otacky padnou pod ja nevim 850 na 750 pri kterejch to uz vibruje pac jsou moc nizky.
- nebo to klepani nejak nesouvisi s tim ze klesnou otacky na takovy, pri kterejch to klepe (motor), ale je to tim ze je pri tehle otackach uz vymackanej silentblok motoru? pri o trosku vyssich to pak ustane protoze na nich ten silentblok jeste tlumi?
jeste poznamka: on to moc nikdo extra nepozna ze to vibruje, jen ridic co v tom jezdi denne a stoji v kolonach - tak ho to fakt sere. abyste zase nemyslel ze to skace jak koza. motor je v dobrem stavu a ma najeto vcelku malo, olej nebere proste tim to neni - ale to ze se volant klepe je i viditelne. co ale poznaj i spolujezdci je ze kdyz mirne pridam plyn tak klepani ustane, ale kdyz ho pak zase pustim tak to zatrepe tak ze kdyz je v aute klid tak to pozna taky )
proste vic to snad popsat neslo - doufam ze nekdo bude vedet. diky za tipy!
osobne tipuju:
- dobijeni (alternator, kostra..)
- silentblok motoru
- zapalovani (zapalovaci kabely, svicky..)
takže nakonec to bylo fakt tim silentblokem motoru, stalo to z original dilu (4 silentbloky) i s praci skoro 4.000,- ale vysledek je uzasny. uplne jine auto. tiche, neprenasi se zadne vibrace od motoru ani na volnobeh, ani v tahu motoru (naprosto klidne jako novy), a ani kdyz zapnu vsecky spotrebice, zmacknu okynka oboje doraz, tak mimo houpnuti volnobehu to vubec nezatrese autem. parada. ani servo vytocene na maximalni rejd nedela binec - je to krasne tichounke.
všem doporučuji tuto výměnu provést, u auta staryho 1996 a vic. poznate to a stoji to za to. juhu!
tak posledni dobou pozoruju na coupe takovy problem. dal jsem to sem, protoze si myslim ze tohle je spis obecna zavada nez primo coupecka.
no co to dela? to ze kdyz mam motor na volnobeh a stojim, tak se trepe volant tak, ze je to i viditelny, a je to citit i v sedacce, proste se prenasi vibrace. a to driv nedelalo. jak stojim treba v kolone tak je to fakt neprijemny.
nedela to jen kdyz lehounce - skoro neznatelne pridam plyn (zvysim otacky temer neznatelne - 100, 200 otacek). ono to taky dela hlavne kdyz mam zaple svetla, to je slyset jak mirne poklesnou otacky, fakt opet skoro neznatelne akorat to zacne vibrovat. kdyz zhasnu tak je klid.
to same brzdovky, muzu stat s vypnutejma svetlama a zabrzdim a zacne se to klepat zase. musim pak davat rucku. no a kombinace svetla, brzdovky - jeste horsi. mam pocit ze mit dalkovy, stat na brzde a na volnobeh na miste tak to klepe jeste vic.
paradoxne kdyz pak zapnu klimatizaci tak jak se zvysi otacky (coz dela ECU automaticky pri zaple klime), tak je zase klid. a taky kdyz dojizdim do krizovatky tak jednotka drzi ted nevim asi 1000-1200 otacek mozna min, tak to taky nedela. jen jak zastavim tak to zacne hned potom co to ma nejaky odber.
mate nekdo napad - cim to by to tak mohlo byt? diky! je to fakt otravny.
nevim par veci:
- je to normalni ze o neco malo klesnou ty otacky kdyz maj odber svetla nebo brzdy? nemuze to delat remen ze by mirne prokluzoval? nebo ze by teda uz pomalu odchazel alternator? prijde mi to byt divne. na otackomeru to skoro nejde zaznamenet ten rozdil - ne jak na facku tam to fak kleslo o stovku ) pak by to teda klepalo proto, ze otacky padnou pod ja nevim 850 na 750 pri kterejch to uz vibruje pac jsou moc nizky.
- nebo to klepani nejak nesouvisi s tim ze klesnou otacky na takovy, pri kterejch to klepe (motor), ale je to tim ze je pri tehle otackach uz vymackanej silentblok motoru? pri o trosku vyssich to pak ustane protoze na nich ten silentblok jeste tlumi?
jeste poznamka: on to moc nikdo extra nepozna ze to vibruje, jen ridic co v tom jezdi denne a stoji v kolonach - tak ho to fakt sere. abyste zase nemyslel ze to skace jak koza. motor je v dobrem stavu a ma najeto vcelku malo, olej nebere proste tim to neni - ale to ze se volant klepe je i viditelne. co ale poznaj i spolujezdci je ze kdyz mirne pridam plyn tak klepani ustane, ale kdyz ho pak zase pustim tak to zatrepe tak ze kdyz je v aute klid tak to pozna taky )
proste vic to snad popsat neslo - doufam ze nekdo bude vedet. diky za tipy!
osobne tipuju:
- dobijeni (alternator, kostra..)
- silentblok motoru
- zapalovani (zapalovaci kabely, svicky..)
takže nakonec to bylo fakt tim silentblokem motoru, stalo to z original dilu (4 silentbloky) i s praci skoro 4.000,- ale vysledek je uzasny. uplne jine auto. tiche, neprenasi se zadne vibrace od motoru ani na volnobeh, ani v tahu motoru (naprosto klidne jako novy), a ani kdyz zapnu vsecky spotrebice, zmacknu okynka oboje doraz, tak mimo houpnuti volnobehu to vubec nezatrese autem. parada. ani servo vytocene na maximalni rejd nedela binec - je to krasne tichounke.
všem doporučuji tuto výměnu provést, u auta staryho 1996 a vic. poznate to a stoji to za to. juhu!