Oprava lanka u el. okýnka 2 - návod
Napsal: 31 pro 2008, 19:04
Takže pokračování k Oprava lanka u el. okýnka 1:
Komplet elektrického stahování se skládá z motorku, dvou bovdenů, lanka a vodicí lišty.
Začnete tím, že si nastavíte motorek tak, aby jste mohli do plastového šneka zasunout lanko do zadního lůžka. S motorkem si budete potřebovat asi párkrát během opravy potřebovat hnout, takže ideální je být blízko auta, kde si můžete zapojit konektor a pohybovat si jak je potřeba.
Takže – do zadního lůžka(díry), vložte konec lanka se zarážkou, připojte konektor a namotejte lanko na šneka. Namotejte jej tím způsobem, aby jste ho měli komplet namotanej a zároveň měli přístup do předního uložení pro druhý konec. Pak protáhněte lanko plastovým výstupem, bovdenem a šnekem s vedením na vrchu vodicí lišty. Plastové držadlo okýnka vysuňte až nahoru a označte si, kam připevníte zarážku.(na fotkách jsem ji označil zelenými šipkami, já osobně jsem rozplácnul na lanku matičku a drží to fajn, zarážka musí držet ale pozor aby jste při tom nepoškodily moc lanko) Pro ty co to nechtějí dělat takhle když jsem měřil vzdálenost od upevněného konce k této zarážce byl to přesně metr. Zarážku upevníte na místo a lanko protáhnete lištou přes spodní uložení, druhý šedý bovden, plastový vývod na motorku. Bovdeny jsou dělaný poměrně na míru, takže nemusíte mít problémy s dalšími rozměry. Nyní jste ve fázi, kdy máte lanko provlečeno celým systémem namotáno na šneku a koukáte na druhé – vrchní uložení. Označte si kam umístíte zarážku, zbytek lanka odskřípněte a udělejte ji. Pak už můžete i tenhle konec vložit na místo a dá se říct, že máte vyhráno. Při následné montáži systému do dveří si dejte pozor, aby byli lanka napnutý, pro snadnější montáž si napřed sjeďte s uložením pro okýnko zase dolů. Při prvním vytahování okýnka si hlídejte, aby vám jelo v postraních lištách.
Ps: – brzdové lanko z kola mělo 2metry a zbylo asi 10cm. Cena do deseti korun.
Komplet elektrického stahování se skládá z motorku, dvou bovdenů, lanka a vodicí lišty.
Začnete tím, že si nastavíte motorek tak, aby jste mohli do plastového šneka zasunout lanko do zadního lůžka. S motorkem si budete potřebovat asi párkrát během opravy potřebovat hnout, takže ideální je být blízko auta, kde si můžete zapojit konektor a pohybovat si jak je potřeba.
Takže – do zadního lůžka(díry), vložte konec lanka se zarážkou, připojte konektor a namotejte lanko na šneka. Namotejte jej tím způsobem, aby jste ho měli komplet namotanej a zároveň měli přístup do předního uložení pro druhý konec. Pak protáhněte lanko plastovým výstupem, bovdenem a šnekem s vedením na vrchu vodicí lišty. Plastové držadlo okýnka vysuňte až nahoru a označte si, kam připevníte zarážku.(na fotkách jsem ji označil zelenými šipkami, já osobně jsem rozplácnul na lanku matičku a drží to fajn, zarážka musí držet ale pozor aby jste při tom nepoškodily moc lanko) Pro ty co to nechtějí dělat takhle když jsem měřil vzdálenost od upevněného konce k této zarážce byl to přesně metr. Zarážku upevníte na místo a lanko protáhnete lištou přes spodní uložení, druhý šedý bovden, plastový vývod na motorku. Bovdeny jsou dělaný poměrně na míru, takže nemusíte mít problémy s dalšími rozměry. Nyní jste ve fázi, kdy máte lanko provlečeno celým systémem namotáno na šneku a koukáte na druhé – vrchní uložení. Označte si kam umístíte zarážku, zbytek lanka odskřípněte a udělejte ji. Pak už můžete i tenhle konec vložit na místo a dá se říct, že máte vyhráno. Při následné montáži systému do dveří si dejte pozor, aby byli lanka napnutý, pro snadnější montáž si napřed sjeďte s uložením pro okýnko zase dolů. Při prvním vytahování okýnka si hlídejte, aby vám jelo v postraních lištách.
Ps: – brzdové lanko z kola mělo 2metry a zbylo asi 10cm. Cena do deseti korun.