Stránka 1 z 2

Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 19 led 2009, 16:51
od Pegas
Ahoj chtěl bych si koupit Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi - VGT.Měl bych to na normlní jezdění a občas i nějakej ten terén,ale to jem občas.Prosil bych o radu jaký rok je vhodný(chci dát okolo 200tis.Kč),jaké jsou provozní náklady(spotřeba paliva,ceny náhradních dílů,atd.) a na co si dát pozor při koupi.Diky za rady.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 19 led 2009, 18:48
od Hardcam
Obavam se,ze je nemozne koupit Vgt v teto cenove relaci.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 19 led 2009, 20:22
od zdenek76
souhlas, za tyhle prachy bude něco z prvních ročníků, na VGT budeš muset přitlačit. Nebo jdi do benzinu

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 19 led 2009, 21:24
od Pegas
A Santa 2.0 CRDI dá sehnat za ty peníze?
Ještě bych prosil o odpovědi na ty další otázky.Dík

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 19 led 2009, 23:33
od Hardcam
Ja muzu dat jen info o motoru a mimochodem sam po Sante patram a mam i favorita v CRDi (doufam,ze se mi Borek nebude smat,ze mam Favorita CRDi). Motor je dobrej,nebal bych se i tech prvnich kusu,prakticky ho mam taky. Elantre ten motor staci,u Santy mam obavy,Vgt by asi bylo lepsi. Ale pokud nehodlas jezdit 200,sprintovat a predjizdet pred zatackou 15 aut,tak asi budes spokojeny. Spotreba bude 7-11 dle meho odhadu,7 pri uz zahratem motoru na prevazne rovinnaty trase a v klidu,11 mesto a svizna jizda. Ale snad to bude i min,zas o tolik tezsi neni. U prvnich kusu bude asi v haji spojka,pozor na to,tazny zarizeni napovi. Ale neni tak draha a treba budes mit stesti. Dale je pak problem zarezly sroub u rezervy - da se to resit. A asi to nejhlavnejsi - 4x4 - nejlip vyzkouset na sterku nebo kaminkach. Ted i na snehu. Ale zatim jsem tu necetl,ze by to vylozene nefachalo a treba ani 4WD nechces. Tot odeme vse. Na foru najdes vse potrebne.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 20 led 2009, 11:35
od Rexcor
Byl tady v nabídce za 200 tisíc Santa dotaženej ze Švýcarska. Ale byl to benzín 2,7V6 ale už s udělanou přestavbou na plyn. Pravdou je že to byl myslím starší ročník někdy kolem 2001. Ale měl automat myslím. Zvaž i takové možnosti.
Ovšem pokud se Ti diesel oplatí více...
Dej si určitě pozor na tu 4x4. Stává se i , že mají psáno v bazaru 4x4 a přitom je to ještě dvoukolka. Ale opravdu nevím jestli dělali i dvoukolky diesely. Se spotřebou a dalšíma věcma bohužel neporadím.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 20 led 2009, 15:55
od Pegas
Jo,dobře,dík za rady,budu se podle nich řídit.
Ještě jedna otázka:Jak je to se spotřebou benzínu u 2,4 a popřípadě LPG?
Dík.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 20 led 2009, 19:56
od saman
Jo za ty prachy dnes není problém koupi slušnýho santíka, mrkni na sauto tam jich mraky. Já koupil loni 2,0 CRDi 83kw., nechal ho čipnout na 106 a dobrý. Jinak spokojenej, pohodlný závodit nemusím tak si s tím hraji. Jsem spokojen, jezdil jsem cokoliv hlavně Fordy a santík je santík.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 21 led 2009, 09:45
od Rexcor
No přejíždím mezi Pardubicemi a HK a tak není problém svižné předjíždění a spotřebu jsem teď naposledy měl asi 12,5 litru na 100 zaokrouhleno nahoru. Benzín bere asi o litr méně.
Když bych jezdil bez předjíždění, tak to vypadá lépe:-D Ale vždycky si říkám, že si dám pomalejší jízdy abych věděl za kolik to jezdí, ale nakonec se to někde mezi plnou a prázdnou nádrží zvrtne.:-D

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 21 led 2009, 10:45
od zdenek76
já jsem teď s 2.4 jel párkrát Prahu, takže jsem to sledoval i podle dotankování, měl jsem to vždy 241 km z toho cca 100 km po dálnici a 12 km po Praze

- pátek ráno: průměrná rychlost 81 km/hod, spotřeba 9.4 l/100 km
- pátek odpoledne: 78 km/hod, 9.6 l/100km, velký provoz
- pátek ráno: 82 km/hod, 9.4 l/100 km
- pátek odpoledne: 75 km/hod, 9.9l/100 km, velký provoz
- sobota ráno: 97 km/hod, 10.6 l/100 km
- sobota odpoledne: 94 km/hod, 10.4 l/100 km

V pondělí 26.1. budu mít spočítáno vše za 3 roky provozu, tak to sem pak hodím. Ohledně spotřeby jsem absolutně spokojen, nejvíc to žere ve městě (cca 11-13) a při vysokých rychlostech na dálnici (nad 150 km/hod - jezdím třeba často Brno, to je nějakých 132 km z toho 107 km po dálnici, při průměru 117 km/hod si to vezme 11.6 l/100 km)

Nicméně, u tohohle motoru velmi záleží na tom prvku mezi sedadlem a pedály. Znám lidi, kteří s tímto autem zajedou stejnou trasu se stejným rychlostním průměrem se spotřebou o 1.5-2 litry větší.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 21 led 2009, 16:44
od Rexcor
Tak takhle krásně jsme se ještě jezdit nenaučil:-) Ani na benzín jsem nešel pod deset:-D

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 23 led 2009, 16:37
od pepik
Já osobně bych radil motor CRDi. Když vidím ty spotřeby u benzinů, to jsou snad vojenský auta ???. Benzin jedině v případě že bude předělán na LPG. Ten muj má najeto 101-tis km, zatím bez problémů. Šlape jak má spotřeba jako BMW i menší, a to nejezdím nijak usedle. Jinak bych radil koupit typ Santíka ke konci řady, ne z těch prvních. U těch posledních jsou už aspon vychytány mouchy. Nejlepší je kupovat starší auto v zimě když jsou mrazy, to se ukáže na motoru, starty atd., jo a dát pozor na vůli řadicí páky, to napoví kolik má nalítáno. Jediná nevýhoda klima, ta nejde zkusit. Přeju štastnou ruku při výběru.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 09 bře 2009, 17:06
od milos.kuna
Já jsem si hned po koupi Santa Fe 2.0 CRDI 4x4 r.v. 2002 otestoval na několika vyjetí plných nádrží spotřebu cca 8l/100km.
Nezávodil jsem, nezdržoval jsem, vychutnával si jízdu bez pocitu, že dřu zadkem asfalt. Nechtěně jsem projel hlubokým bahnem na pastvinách na horách a nestíhal se divit, že jsem nezapadl. Před 15-20lety jsem se vyzávodil v upraveným
BMW 3 -145kw, takže tuhle životní etapu mám za sebou a tedˇ si užívám těžkou pohodu v Santovi. Žádný auto není dokonalý. Je to o pocitu. Já když jsem projížděl co koupit, tak Santa Fe bylo srdcový a u ostatních to už to bylo jen zdůvoňování si proč tohle či ono ne. Takže jestli ho chceš, tak si ho stejně koupíš.... Držím palce při výběru.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 10 bře 2009, 22:52
od vitak
Já mám Santu Fe 2,0 CRDi 83 kW něco přes 3 měsíce. Spotřeba záleží na způsobu jízdy, průměr po 3000 km mám 8 l/100 km v zimních podmínkách, ale s využíváním setrvačnosti vozidla a při dodržování dolených rychlostí - dolů už to asi moc nepůjde. Po dálnici do 130km/hod. 8,5l/100. Vzhledem k hmotnosti vozidla myslím dost slušné.
S výkonem motoru jsem spokojen, mému stylu jízdy vyhovuje. Připomínky mám k pružnosti motoru a jeho hlučnosti. Mezi 1400-1600 otáčkami motor nemá výkon, výrazné rezonanční otáčky leží kolem 1600 ot. a 2100 ot. Zvláště ty vyšší jsou nepříjemné, neboť se nachází přímo na hranici povolených rychlostí. Pokud se chci vyhnout zvýšené hlučnosti, musím je rychle přeběhnout, nebo se držet těsně pod nimi. Ale dá se s tím naučit jezdit. Tím končí mé výhrady vůči Santovi.
Motor je naopak velmi schopný od volnoběžných otáček do caa 1400ot., takže se dá klidně jet udržovací jízda (bez zrychlování) na 5-ku na 1200 otáčkách. Rovněž je to výhodné při jízdě terénem, na jedničku se dá jezdit v pohodě kolem 1000 ot., takže redukce by byla v podstatě zbytečná.
Nejsilnější je motor nad 2300 ot.- tichý a výkonný, předjíždění je i s tímto slabším motorem pohodové.
Podle mého názoru se do velkého města takhle těžké auto moc nehodí, jeho síla se projeví zejména v terénu - a to vězte, že vím, o čem mluvím. Jezdím na boudu 2 km lesní cestou do kopce-z kopce, letos po těžbě dřeva v období oblevy - kdo něco takového zažil, ví o čem mluvím - 15 cm bláta běžná věc. Santa zatím projel vše, zastavila ho jen hluboká závěj, když ležel na břiše ve sněhu. Pohom 4x4 s viskózní spojkou funguje perfektně.

Re: Rada ke koupi Santa Fe

Napsal: 11 bře 2009, 14:49
od Ovárek
S vitakem musim souhlasit,Santik se primo vyžívá v blate,mokre trave,ruznymi vyjezdy apod....jsem s nim v lese kazdy den,cesty znicene lesnimi traktory nejsou problem,samozrejme pokud tam nejsou prilis vyjete koleje-jinak jste okamzite na břiše
A ted s tim zanovnim motorem.....to bude mazec :mrgreen: Lidi abych priznal,dneska jsem jezdil po lese se skodovkou 105,tam kde jsem se santikem nemel ani pomysleni,ze bych mel problemy s vyjezdem velmi mírneho kopecku s 2 cm blata...= HOROR,ale tyto auta nemuzem srovnavat :wink: Avsak redukce bych u toho auta chtel, i jednicka pri volnobeznych otackach je nekdy prilis rychlá :wink: