Stránka 1 z 1
Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 22 led 2009, 12:02
od DEDe
tak zase sem se do neceho zabredl a vim o tom opet kulove. V cem spociva prebrusovani nebo kupovani tuningovych vaček? jestli se nepletu je to v anglictine jako
CAMS. Vsude se mluvi opet o zvysovani vykonu ale nejak sem se nedocetl v cem je zakopany pes
pocitam ze opet zivotnost motoru nebo neco podobneho. Jestli mi nekdo muze tuhle problematiku osvetlit budu jen rad
Asi tu podobnych tematek na ruzny casti motoru budu davat vic
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 22 led 2009, 12:08
od black_sheep
CAM je anglicky vacka (takovy ten vybouleny tvar), a CAMSHAFT je vackova hridel
tos asi takhle: das vostro vacku, co ma vostre uhle, a ventily to pak rezo az to hezky neni a mas koniky navic
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 22 led 2009, 12:38
od ufonek78
No nebudu tady kopirovat clenek kterej jsem nasel, v jednoduchosti, proste ostrejsi vacka upravuje casovani ventilu a takze treba jsou ventily na sani dyl otevrene a dostane se tam vic smesi. existuje spousta druhu vacek ktery jsou nejak zamereny treba na vykon , kroutak ( a to vsechno treba jen na urcity otacky). je to dost alchemie a mozna bych s tim moc neexperimentoval
Kód: Vybrat vše
http://www.autosport-tuning.cz/cs/cetli-jste/jak-na-tuning/844-odstavec-kdyz-se-rekne-ostra-vacka/
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 24 led 2009, 01:32
od Borek
Úplně nejostřejší je HARDCAM.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 24 led 2009, 12:47
od black_sheep
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 24 led 2009, 18:34
od LongStar
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 08:19
od mirpie
ve skutečnosti je vačka ale tupá, tedy má větší úhel a sací ventil zůstává déle otevřený. Nevýhoda je v malých otáčkách - vyšší spotřeba. Na životnost to výrazný vliv nemá. Při vyšších otáčkách se dostane do válce o něco více vzduchu a líp to jede.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 09:34
od DEDe
mirpie píše:ve skutečnosti je vačka ale tupá, tedy má větší úhel a sací ventil zůstává déle otevřený. Nevýhoda je v malých otáčkách - vyšší spotřeba. Na životnost to výrazný vliv nemá. Při vyšších otáčkách se dostane do válce o něco více vzduchu a líp to jede.
konecne smysluplnejsi odpoved
No a ty to vidis jak , ma to vyznam nebo nema , vyplati se ten narust oproti cene a te vyssi spotrebe nebo je to narust zanedbatelny? Primo koupene ostre jsou prej drahe ale da se to udelat prej i u nekoho zrucnejsiho to brouseni , to je jen neco malo co sem se o tom docetl.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 10:10
od XMira
Jeste bych dodal, ze ostrejsi vacka znamena taky rychlejsi otevirani a zavirani ventilu. Ve spojeni s dalsima upravama to pak vetsinou vyzaduje i vacky, ventily a sedla z kvalitnejsich materialu a silnejsi ventilove pruziny. Zkratka jako vzdy je vsechno spojeno se vsim a nakonec clovek zjisti, ze ma vymenenou pulku motoru a ze tim padem musi zacit setrit na podvozek a brzdy
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 12:56
od black_sheep
mno takhle.. do 2.0 kupatka v generaci RD se davali 1.8mickovy vacky! proste vymenis vacku za jinou - dokonce za takovou co sezenes na kazdym vrakaci a mas kone navic. tohle je jedna z hlavnich uprav verze F2 EVO
jeste vejfuk myslim udelanej na zakazdku od MSD (firma co delala zavodni coupe) a narust cca 20 ihaháá je na svete
jenze pak zalezi kdo tu vacku naladi no. asi bych si nebyl jistej nakou, co koupis nekde na netu... mit jeste jednou coupe na denni jezdeni tak mu to ostrou vacku dam, ale modryho je mi lito to na nem testovat. ikdyz kolegove v anglii to zkouseli a meli to aj na brzde a vysledky jsou pekny..
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 13:42
od DEDe
black_sheep píše:mno takhle.. do 2.0 kupatka v generaci RD se davali 1.8mickovy vacky! proste vymenis vacku za jinou - dokonce za takovou co sezenes na kazdym vrakaci a mas kone navic. tohle je jedna z hlavnich uprav verze F2 EVO
jeste vejfuk myslim udelanej na zakazdku od MSD (firma co delala zavodni coupe) a narust cca 20 ihaháá je na svete
jenze pak zalezi kdo tu vacku naladi no. asi bych si nebyl jistej nakou, co koupis nekde na netu... mit jeste jednou coupe na denni jezdeni tak mu to ostrou vacku dam, ale modryho je mi lito to na nem testovat. ikdyz kolegove v anglii to zkouseli a meli to aj na brzde a vysledky jsou pekny..
no ja myslim ze kdyz to koupis z tech stranek ze zahranici hyundajovskejch tak ti to na coupe sami i davaj tak vedej co prodavaj urco . No ja experimentovat taky nebudu.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 14:10
od mirpie
to má význam fakt někam na závody do vrchu, sprinty atd. Na běžný ježdění to není. To se pak už i odlehčujou setrvačníky na minimum (pak to má takovej "dobrej" nestabilní běh, kdo slyšel vrnět na volnoběh auto na závody do vrchu tak ví). Jak tu někdo psal, chce to pak více úprav najednou, aby to mělo smysl, ale pak se z toho stává drahá hračka spíš na závody, než univozidlo na ježdění do práce, na dovolenou atd.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 14:11
od mirpie
mirpie píše:to má význam fakt někam na závody do vrchu, sprinty atd. Na běžný ježdění to není. To se pak už i odlehčujou setrvačníky na minimum (pak to má takovej "dobrej" nestabilní běh, kdo slyšel vrnět na volnoběh auto na závody do vrchu tak ví). Jak tu někdo psal, chce to pak více úprav najednou, aby to mělo smysl, ale pak se z toho stává drahá hračka spíš na závody, než univozidlo na ježdění do práce, na dovolenou atd.
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Napsal: 27 led 2009, 14:18
od DEDe
to jen ti piploni v americe si tam davaj vsichni vsechno protoze to pro ne neni takova darda u nas je to preci jen moc luxusni konicek.