Stránka 1 z 7

50km/h na aký prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 13:50
od zubmachine
Presiel som vsetky temy v i30 a kedze som nic co hladam nenasiel, zakladam novu temu:) Od 1.2. bude uz aj u nas maximalna povolena rychlost v obci 50km/h. Rozmyslam aky prevodovy stupen je vhodny na 50tku? Trojka, alebo 4ka? Mam na mysli skor ustalenu jazdu 50-kou... neskodi motoru v takomto pripade 4ka? :shock: predsa su otacky dost nizko (cca 1800.) Na akom prevodovom stupni jazdite pri 50tke?:) Samozrejme ak budem chciet pridat podradim, nebudem zbytocne tahat motor z nizkych otacok....

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:01
od DEDe
Ja pri 6tikvalku (u 5tikvaltu to bude asi stejne) je to spis na 3ku , da se i na 4 jenze to jede clovek na nizky otacky a porad ma tendenci pridavat tak na 60-70 zalezi jestli opravdu pojedes 50, vetsinou se ve meste i tak jede k 60 tce krom mist kde lidi znaj ze stavaj chlupaty :). Mas recht ze 50 tka je doslova nahovno je to tak nejak mezi 3 a 4 pokud clovek jede na spotrebu , kdyz prisla 50tka u nas pekne me to stvalo.

ja teda radim 3 nekdy 4 ri (kdyz je to rovinka nebo mirne z kopce a jede se tak nejak mezi 50-60)

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:20
od mirpie
tak já jezdim 50km/h klidně na 5ku a točím 1400ot/min a udržuju rychlost a při lechtání plynu to pak i pomalu celkem zrychluje (Coupe 2.0 RD) - výhoda je jasná - minimální spotřeba. Při potřebě svižněji zrychlit je samozřejmě nutné podřadit a pak to bude žrat mín, než to trápit na 5ku s plným plynem. U dehtožrouta (Vectra DTI 16V) mi 50ku neutáhne ani 4ka a jezdím to tedy na 3ku (hold benzin má převody více překryté přes sebe, těch 50km/h můžu jet na 1ku i na 5ku, ideal je čtyřka).
Každý auto to má jinak. Každopádně motoru neškodíš, pokud ho vyloženě nepodtáčíš nebo nepřetáčíš, jinak je jedno, na jakej převod jedeš, jen spotřeba je pokaždé jiná.

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:28
od zdenek76
zpravidla na 4 při hustším provozu na 3, ale pokud je klídek tak klidně na 5 i bez plynu a po rovince to krásně drží jen na volnoběžných otáčkách. Tohle ti myslím nikdo přímo neporadí, protože hodně záleží na profilu trati a provozu

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:32
od XMira
Presne jak pise zdenek76. Kdyz jedu sam a v pohode, tak na 4. Kdyz je vic lidi v aute, vim ze bude pak kopec, nebo budu muset vic zrychlit, tak jedu na 3.

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:33
od Hardcam
Klidne za 5...jen u Sonaty to bohuzel nejde, modri uz vedi proc...:)

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:35
od zdenek76
Hardcam píše:Klidne za 5...jen u Sonaty to bohuzel nejde, modri uz vedi proc...:)
modří asi vědí, ale červení ne, takže proč? :shock:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 14:37
od hlobilp
u moji sonaty lze 50 jet na 1-5 :D :D
Hardcam: ja to vim, smim prozradit? :wink:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:20
od Hardcam
hlobilp: yes, muzes:)

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:40
od laufas
Toto tema me rozesmalo, ptze stejnej problem resi mamka se sestrou. Na co maj teda jet v te obci :D
Ja kdyz je to studeny, tak spis na 4 a tak 55-60, kdyz je motor zahratej, jezdim na 3 tech 55. Sice je uz motor vice slyset, ale kdyz je otrava, dam tam tu 4 nebo zesilim radio.
Nejlepsi situace je zarazena trojka, otacky tak 3 tis. a konec obce. Nasleduje seslapnuti plynu a alou do otacek.To me bavi :twisted:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:42
od Mexican
no asi bude zalezat od motoru panove... myslim, ze ak je 50km/h tak radsej tocit trocu viac pretoze ta pruznost motora je pri nizkych otackam mala (a najma u 16V) .. takze treba vyskusat kazde auto to ma inak (2,5 liter, 2liter, 1,5 CRDi) ... ja by som tam tipol u i30 1,4 alebo 1,6 4. prevodovy stupen

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:45
od laufas
U me se jedna o 1.4

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:57
od mirpie
nezáleží, jakej má motor, ale jakou převodovku. Klidně může mít 6.0 V12 co točí 8000ot/min a pokud bude zpřevodována na topspeed, tak 50km/h pojede na jedničku, protože na dvojku by to bylo v otáčkách hodně dole :-)

ale při seriovce 1.4 16V to vypadá opravdu na 4ku jako ideal. Čím silnější motor, tím delší převody a většinou i větší překrytí jednotlivých převodů (u benzinu).

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:58
od Hardcam
Maxican: ze by v tom ventily hraly takovou roly? Vlastnil jsem jen 16V auta a vsechny bez problemu, Getz ma 12V a naprosta pohoda, pritelkyne to nejak netoci.

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Napsal: 27 led 2009, 15:59
od super.soso
Ja mam starsi accent 1.5 ale ked idem 50km/h tak ta mam skoro vzdy 4, mne pripada ze motor nema ziaden problem a bez dakeho trhania zrychluje. Ked tam mam 3 tak uz je ten motor pocut. Kto pozna pristavny most, tak ked idem z petrzalky okolo ekonomickej nemam problem vyst nan na 4 a to v pravom pruhu.