Stránka 1 z 6
zkušenaosti s pohonem 4x4
Napsal: 26 pro 2005, 23:56
od bob
zjistil jsem, že zapnuté TCS je úplně k ničemu. V zimě je potřeba ho vypnout, jinak na se na kluzkém povrchu auto chová dost nevypočítavě a lehce se dá chytnout smyk. TCS už ze svého principu totiž jednak snižuje výkon a jednak je potom větší prodleva v záběru zadních kol, protože zadní kola zabírají tehdy když proklouzne přední náhon. Fakt je to potřeba vypnout, radili mně to i v Hyundaii. Nechávám to jenom v létě, jinak v zimě trvale vypínám. Též se mně osvědčilo během jízdy když zjistím že to víc klouže a nebo že pojedu někde kde je trochu víc sněhu, tak hned mačkám tlačítko 4WD a auto se chová totálně jinak. Testoval jsem to u nás na vysočině minulý rok, když napadlo 50cm čerstvého prašanu a byl jsem jediný kdo přijel do práce...
Re: zkušenaosti s pohonem 4x4
Napsal: 27 pro 2005, 07:26
od Pavel M
Přeně souhlasím.O víkendu jsem byl na horách a autíčko se zapnutým 4x4 jelo jak tank.
Napsal: 27 pro 2005, 13:42
od servo
Mna takisto pohon 4x4 u TUC. velmi milo prekvapil.
Skusal som to na zamrznutej luke do strmeho kopca a slo v poho (samozrejme s pemanentnym 4x4).
Potom som zastal na strmej zasnezenej ceste a prudko zosliapol plyn, reagoval vyborne, znizil otacky, chytil trakciu a pomaly sa rozbehol bez problemov.
A najlepsi test bol pre overenie ESP - dolu miernym kopcom na sirsej ceste, zaradena 2, plyn naplno a v tom som zacal trhat volantom zo strany na stranu. Po 2 vyboceniach auto chytilo stopu a vyrazilo. Kamarat vedla sa skoro pos.. .), ale bola to dobra skusenost. Bez ESP nas viac tocilo a auto nevyslo tak v pohode zo smyku.
Napsal: 29 pro 2005, 00:11
od bernard.kratochvil
Potom nechápu k čemu tam vůbec TCS je, já myslel, že právě proto, aby si sám přiřazoval zádní náhon (4x4). Když to bude vypnuté, dá si na kluzkém povrchu sám 4x4??
Napsal: 29 pro 2005, 18:24
od servo
Jasne ze zapne, 4x4 nema nic s TCS, ak vypnes ESP tak sa vypne aj TCS a v takom pripade ak preklzne predny nahon automaticky zapne zadok, alebo ako pisu hore je mozno lepsie v niektorych pripadok jazdit s vypnutym ESP teda aj TCS ale zapinat pri rozjazde natvrdo 4x4, funguje to paradne ak xes sportovu jazdu, pretoze inak by ti TCS znizilo otacky a hladalo trakciu-zaber.
Ak xes vyskusat TCS, zastav na strmom kopci, zapni ESP tlacidlo, zarad 1, spojka, potom plyn podlaha a tak drz, system automaticky snizi otacky kym nezaberu kolesa a potom pekne rozbehne pricom ty stale drzis zosliapnuty plyn na podlahe. Odporuccam poskusat kombinacie vypnutych a zapnutych EPS a 4x4, vtedy najlepsie clovek pochopi ako sa to chova a co to robi a co moze ocakavat v kritickej situacii!
Napsal: 01 led 2006, 23:37
od bob
ESP je vynikající věc. Je to ale spíš na to, že když to přeženeš v zatáčce, tak ti to pomůže v krizi a ze zatáčky nevyletíš. TCS ovšem u auta s pohonem všech kol je k ničemu - aspoň pro zkušeného řidiče.
Napsal: 02 led 2006, 09:31
od bernard.kratochvil
Testoval jsem to na sněhu, co napadl na Moravě ted 31.12. a bylo ho dost, těžko jsem odhadoval kde je cesta, a jelo to jak tank. Bylo tak 45-60 cm, pravda je že nebyl tak těžký sníh. Potom v kopci, kde nebyly auta ani vidět pod vrstvou sněhu. Při představě, že bych to měl jed Focusem, tak se mi tmělo před očima. Jelo to všude, jenom při otáčení takřka na místě a zapnutém 4x4 to trochu smrdělo, jinak vše ok, jo ještě bydlím na poměrně velkém kopci, vyjel jsem jenom já a RAV4, jinak nikdo. Když jsem vyjížděl z garáže bylo tam 80 cm nahrnutého sněhu od radlice, vcelku bez problému jsem se dostal na cestu přes tu obrovskou hromadu. Takže já tomu od teď říkám TANK, Mějte se BEN
Napsal: 03 led 2006, 00:11
od Borek
Člověče,80cm sněhu mám pomalu nad střechu kupátka.To já nepřejíždím,ale podhrabávám.
To je jeden z důvodů,proč dávám na zimu značky do depozita.
Užívej zimních radovánek.
Napsal: 03 led 2006, 09:19
od m
sssssssssssssssssssssssssss
Napsal: 03 led 2006, 09:27
od Návštěvník
Nechápu, TCS je super, když to vypnu, tak je auto nestabilní. S TCS to neutrhnu, chová se to jako ESP. V jednom testu na Kiu Sportage jsem četl, že ve Kie Sportage je tlačítko ESP r.2004 a stejnou funkci má i tlač. v Tucsonu???
-------------------------
Tucson CRDI AT
Napsal: 03 led 2006, 09:30
od bernard.kratochvil
NEVÍM, ALE V MANUÁLU NA TUCSONA JE NAPSANÉ PRO TCS I PRO ESP TOTÉŽ, TAK TO MOC NECHÁPU
Napsal: 04 led 2006, 10:29
od servo
Moj Tuc. benz. r. 2005 ma iba tlacitko ESP, ale nim sa aktivuju a deaktivuju obe funkcie: ESP aj TCS. Neda sa to riadit osobitne.
Napsal: 04 led 2006, 14:58
od bernard.kratochvil
NA MÉM JE TLAČÍTKO POUZE TCS
Napsal: 05 led 2006, 18:48
od tmult
Ve sněhu je to opravdu tank.
)))) I když i s tankem se podařilo zapadnout. To byla, ale chyba někde mezi volantem a sedátkem
))) Člověk si prostě nedal říct a i tam kde rozum říkal ne, jsem to chtěl zkusit. Nevyšlo. Problém byl, že sníh, který byl prašanem se po dvou hodinách kdy šla teplota do plusu stal poněkud těžším . TAkže pokud je to prašan klidně i 60 cm. Bacha když to stěžkne pak už i 40 cm je problém. Já mám taky jen tlačítko TCS, rok výroby 2004.
TCS vs ESP
Napsal: 06 led 2006, 00:12
od bob
No Tucson r.v. 2004 má pouze TCS a od roku 2005 je montováno do některých výbav i ESP. Pokud je v autě jen TCS, funguje pouze na pření nápravu a v tom je ta svízel, kterou jsem popisoval. U ESP je to trochu jinak, to funguje na všechna kola a je to dobré hlavně do zatáček (otestoval jsem ho v Audi TT quattro v zatáčkách na suchém asfaltu - i při značně vysokých rychlostech se auto neutrhne, ale poskakuje a zatáčí)