Stránka 1 z 1

Hyundai H1 - H200

Napsal: 18 úno 2009, 00:34
od Romanky
Zdravim panove, prosim o dotaz ohledne alternatoru, stary je spaleny a neni na nem nic psano,
budu schanet jiny a tak je v aute i klima . A nemam manual , tak nevim jaky vykon v A ,tam ma byt.kod motoru D4BF a 59kw 2.5 T Starex - Satellite. Podle ceho se urcuje vykon alternatoru ? Je tady nekde manual na tento model.


PS: ASI 75A ?

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 18 úno 2009, 18:10
od Limitz
75 - 90A

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 18 úno 2009, 21:57
od Romanky
Prosim jeste se zeptam, jak je to buzeny ten alternator, puvodni jsem dal na zkousku na opravu,no uvidim kolik bude cena za regulator. A to mi jeste dal otazku v servisu alternatoru
ze kdyz je odpojeny alternator jestly mi na palubce nesviti kontrolka dobijeni, ze nektery alternatory v nekterych modelu pry jsou napojeny na r.j. datove ? Doufam ze to neni pripad
u tohoto modelu, protoze po odpojeni mi kontrolka nesviti. U nekterych modelu ano. Abych nemel vadu v kabelech a neodes mi Alternator znovu,,Auto bylo takto koupeny a snad tam nekdo menil motor nebo co , ze v motorovem prostoru nekdo svazek od ridici jednotky precvakal
nez odpojil s konektoru, a jsou spajeny cinem a potazeny smrstovaci buzirkou. A ptam se proto
ze jsem si vsimnul ze spojeny draty asi 4. nesedi barvou k sobe. Ale auto jezdi a vsechno zatim chodi, neznam duvod proc nekdo prestrihal draty,,bud davali jinou podobnou jednotku ktera nesedela pozice pinu nebo konektor nesedel, nebo byl menen motor.Proto doufam ze si sam
tento Alternator hlida sam napeti a ze nedojde odpaleni regulatoru. Na alternatoru jde kabel
od baterky mozna pres starter, na altiku je jeden konektor po vyndani , po otoceni klicku je
na obouch napeti 12V, tak doufam ze jeden jde jako budici pres odpor zarovky + pomocny odpor po prepaleni kontrolky aby to dale dobijelo, a druhy asi ze spinacky 12V , doufam ze neleze nekam do jednotky pro rizeni presneho dobijeni ?

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 18 úno 2009, 23:12
od Limitz
takhle to je u Lantry:
Jam píše:Přes tu žárovku jde opravdu budící proud, ale jenom do doby, než se altík nabudí, poté si ho přestane brát ze žárovky a začne ho brát ze svého výstupu z pomocného usměrňovače. Lantra má paralelně se žárovkou ještě odpor (pre-excitacion resistor-HMA), takže při prasklé žárovce se taky nabudí. Bez žárovky se teoreticky nikdy nenabudí a nezačne dobíjet, v praxi se nabudí, protože plechy ve statoru mají určitou magnetickou hysterezi a chvají se jako slabý permanentní magnet, takže se to nabudí samo, ale až na vyšších otáčkách. To taky vysvětluje fakt, že auto bez baterky nastartovat(roztlačit) nejde, ale za běhu už baterku odpojit jde a auto pořád běží (nezkoušel bych, leda tak na shade)

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 19 úno 2009, 13:07
od Romanky
No uz volal ,servis tak me to stalo 2 500,- tak ten regulator musel stat do 2000,- tak ho dam do Auta a uvidime jestly neco vydrzi.

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 21 úno 2009, 03:30
od Romanky
Tak to nevyslo,altik po oprave za 15 min , je dost varici. Baterka to nezatezuje ,spotrebice jen svetla pusteny, zhaveni take vypnuty ,na svickach napeti neni . Dobijeci napeti je 14.4V
a pri svetlech a ventilatoru zduchu spadne na 13.90V, Bude nadale vada v altiku, bud dioda je pri zatezi svodova.

PS : Muzu odpojit B+ od alternatoru, kdyz nebude zatizeny ,nebo mam dat zarovku jako zatez ?
Dekuji za odpoved nadale.

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 21 úno 2009, 21:38
od Romanky
Omlouvam se za tyto prispevky,nejsem znalec altiku. Bylo mi divne ze alternator se opravy a dela takove veci. Dnes meli rano otevreno a tak mi to stihly jeste vymenit cely stator s vynutim.Jedno vynuti bylo spatny, to se divim ze neumi si zmerit impedanci vynuti.Protoze se hral altik ,jen na jednom bode statoru.

PS: A to me ujistily ze alternator je v pohode, ze mi to dela zhaveni svicek ze to neypina.

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 24 úno 2009, 22:11
od Romanky
Stator vymenen a je to OK,,takze tento model auta ma mit altik 110 A.

Re: Hyundai H1 - H200

Napsal: 08 dub 2009, 08:39
od Espero
tak mi včera v Butovicích opravili elektriku do H1 a vyměnili mi řídící jednotku komfortních funkcí ETAX (je to s immobiliserem). Celé to to i s kontrolou elektroinstalace a seřízením geometrie navrch stálo 14 tisíc. Původní řídící jednotku mi dali zpátky.

Nenašel by se tady někdo, kdo by dokázal tu původní řídící jednotku nějak opravit, přece jenom nový díl stojí cca 10 tis. Kč a nikde není řečeno, že se problém nezopakuje, takže mít náhradní by nebylo zas tak od věci. Vůbec to nehoří časově.