Stránka 1 z 1

Škube automat

Napsal: 28 úno 2009, 16:21
od Honza K
Ahoj všem.Řeším problém s aut.převodovkou.Mám najeto 30 000 a občas mi v zátahu v převodovce škube jako když prokluzuje spojka a nechce si sednout. V servisu říkaj že se s tím ještě nesetkal. Problém je že to udělá jen občas. Jezdím denně a stává se to tak 3-4 x týdně. Poraďte.
H.Santa fe Elegance 2.2 AT

Re: Škube automat

Napsal: 28 bře 2009, 19:00
od santafe007
Honza K píše:Ahoj všem.Řeším problém s aut.převodovkou.Mám najeto 30 000 a občas mi v zátahu v převodovce škube jako když prokluzuje spojka a nechce si sednout. V servisu říkaj že se s tím ještě nesetkal. Problém je že to udělá jen občas. Jezdím denně a stává se to tak 3-4 x týdně. Poraďte.
H.Santa fe Elegance 2.2 AT

SantaFe ma klasický Tiptronic. Měl jsem Audi, které jsem právě pro tento problém prodával ještě v záruce. Těsně před prodejem jsem zjistil, že jde o vadný hydraulický kotouč, který pracuje se spojkou. Opravu neumějí v servisu mění se celá převodovka. Neutirozovaný servis převodovek to umí opravit do 20tisic. Závada mi byla posána takto: Kotouč byl zohybaný a síla nutná k oddělení po zařazení byla větší. Větši přilnavost způsobovala trhnutí při nadměrném zvýšení hydraulického tlaku v systému nutného k oddělení. Snad to píši správně, takto mi to bylo tehdy podáno. Automat v SF je ten samý patent a technologie Porche. Je ale o něco zlepšená Mercedesem. Proto ji také SantaFe má, protože Hyundai je společný projekt Mitsubishi a MercedesBenz... Ostatně nejen převodovka je německá... Také motorový agregát mám původ ve Studgartu... Podvozek a 4x4 náhonová soustava je od Mitsubishi. Vstřikování je BOSH, atd :)

Měli by Ti o vyměnit, nebo by si o to měl usilovat. Mě řekli, že auto bude schopné s touto závadou najezdit minimálně 80000 km. Což byla síla. V servisu AUDI ale vyměnili jen hydraulické ventily za 45000Kč a víc neřešili. Jenže to problém nebyl. V 5kvaltové převodovce není žádné čidlo, které by toto odhalilo. V té nové převodovce se šesti kvalty už však čidlo pro tuto indikaci je. A opět je to ta samá koncepce, co se dává do AUDI i do nového SUV iX55...

Re: Škube automat

Napsal: 29 bře 2009, 18:49
od Honza K
Dík za tip, zítra to přetlumočím v servisu.Snad budou vědět o co jde :shock:

Re: Škube automat

Napsal: 20 kvě 2009, 14:17
od master
Môže to byť aj dvojhmotový zotrvačník. Mne ho na Santa Fe ale manual menili vlani. V zábere to občas šklbalo a chrastilo potom zaniklo a znova začalo.

Re: Škube automat

Napsal: 20 kvě 2009, 14:20
od Honza K
Po výměně řídící jednotky v Autopalace Vysosočany vše v pořádku. Super přístup od techniků.Naprostá spokojenost. =D> =D> =D>
Honza K píše:Ahoj všem.Řeším problém s aut.převodovkou.Mám najeto 30 000 a občas mi v zátahu v převodovce škube jako když prokluzuje spojka a nechce si sednout. V servisu říkaj že se s tím ještě nesetkal. Problém je že to udělá jen občas. Jezdím denně a stává se to tak 3-4 x týdně. Poraďte.
H.Santa fe Elegance 2.2 AT

Re: Škube automat

Napsal: 24 kvě 2009, 13:08
od marconi
Nevím zda se jedná o stejnou závadu, či bych měl založit nové téma.
Závada se projevuje jen občas a nahodile, zatim co to pozoruji v prumeru 1 az 2x tydne.

Pri pomalem a plynulem seslapovani plynu mezi 30-50km/h nejtypicteji u 2000 otacek (nekdy i u nizsich) , v zatahu, tesne jakoby pred zarazenim dalsiho rychlostniho stupne se ozyva pravidelne prerusovany hucivy zvuk (trochu mi to připadá i jako zvuk tření). Auto přitom jede, nemám pocit, že by se nějak cukalo. Pokud sešlápnu pedál více pak ve vyšších rychlostech toto ustupuje.

Těžko se mi to popisuje, zlobi to takto par minut a pak je zase na cas pokoj :?
Ve stejne situaci jindy zařadí vetšinou poslušně další stupeň ...

V servisu mi na to nic nerekli, nic neshledali (ani myslim nehledali); v den garanční prohlídky se mi to opravdu neprojevilo.

Máte nějaké tipy co by to mohlo být, popř. doporučení dobrého servisu kde by to důkladně prověřili?

Re: Škube automat

Napsal: 02 čer 2009, 10:54
od marconi
Doplňuji k předchozímu příspěvku: včera mi to i zaškubalo :(

Re: Škube automat

Napsal: 07 čer 2009, 09:38
od Honza K
Ať to připojej na comp a chvilku s tím jezděj.Načte jim to chybu a budou vědět co s tím. Nebo ať zavolaj do AP Vysočany Praha 9. Už to maj za sebou. říkaj že se to v evropě ještě nestalo. Výměnu řídící jednotky prý doporučily přímo Korejci. Od té doby fakt super.Dokonce spotřeba šla z 9.4 na 7.6 dle počítače v autě. Hodně štěstí.
marconi píše:Doplňuji k předchozímu příspěvku: včera mi to i zaškubalo :(

Re: Škube automat

Napsal: 10 lis 2010, 19:24
od Pacin
od cca 11tis. km mi začal automat špatně řadit - přesně ty samé problémy, co popisoval Marconi. Během 2 týdnů a dalších 2tis. km se problém zhoršoval - řazení probíhalo pomalu, nejistě, cukavě. navíc při řazení auto "hučelo".

Od úterka je vyřešeno - auto přestalo táhnout, rozblikala se kontrolka CHECK a v servisu zjistili banální závadu. Kuna, či jiný zákeřný hlodavec mi překousal 2 hadičky vedoucí zleva pod chladič vzduch na motoru. Jde onějakou tlakovou regulaci řídící jednotky, která dostávala bláznivé informace a následně převodovka zmatkovala při řazení.

Nyní již vše (doufám) v pořádku

Re: Škube automat

Napsal: 27 bře 2011, 21:57
od Pacin
tak jak jsem psal v listopadu, oprava po řádění kuny sice pomohla, ale jen na cca 3 dny. Pak se problém s řazením objevil opět a je to čím dál horší.
Dělá to vždy po zahřátí motoru / převodovky. Buď když zrychluji z 0 s mírným plynem, tak kolem 2000 ot. jakoby neví, zda má měnič již sepnout, nebo ne. Toto se děje od 1. po 3. rychl. stupeň a bývá to doprovázeno jakoby vrzáním. Tato věc se neděje vždy, spíš je větší pravděpodobnost po delší jízdě pod plynem - dálnice.
Druhou věcí je, když jedu rychlostí cca 70 - 8O km/hod. a automat má zařazenu 5ku. V okamžiku, kdy chci trochu zrychlit, podřadí na 4ku a když následně dále nezrychluji, tak to tam zase dá 5ku, ale sepnutí měniče je tak razantní, že dostanu "ránu do zad". Žádné plynulé přeřazení.

Když jsem měl auto na prohlídce, jezdili borci po městě s napojeným počítačem a řadili a řadili, ale žádné chybové hlášení se jim nezobrazilo.

Tak co teď? Reklamovat pořád dokola, nebo to nechat kleknout totálně (a zůstat někde viset)?

Míte někdo podobný problém?

Díky