Stránka 1 z 2

Startér

Napsal: 10 bře 2009, 16:07
od igorh
Ahojte, mám Lantru J2 1.8 1986. Po delší době se mi opět stalo, že při pokusu o nastartování teplého motoru - otočím klíčkem, všechny kontrolky pohasnou, případně i zapnuté světla, ale ani necvakne cívka ve startéru.
Tento pokus jsem zkusil několikrát, i po jízdě (nastartování z kopce na 4 ku - nevadí to ?), ale marně. Na noc jsem to zaparkoval na kopec, ale druhý den startuje opět normálně. Podobně se to chovalo v létě, pak bez zásahu až doposud OK.
Na fóru jsem nic podobného nenašel, poraďte. Dík. Igor

Re: Startér

Napsal: 10 bře 2009, 16:10
od pepan
začni s baterkou a kabeláží.

Re: Startér

Napsal: 10 bře 2009, 16:42
od Espero
A pokračuj startérem, možná se nevysouvá pastorek startéru.

Re: Startér

Napsal: 10 bře 2009, 18:01
od pepan
jo to je taky možný.to mě dělalo u škodovek :)

Re: Startér

Napsal: 10 bře 2009, 22:43
od Lhoty
napadá mě triviální blbost...co spínač na spojce?

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 07:20
od ryba
Lhoty píše:napadá mě triviální blbost...co spínač na spojce?
to by to ani neskrtlo...ale to je fakt jemu to ani neskrtne...mozny to je, zkus to.

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 08:33
od Lhoty
mámě se to stává často když jí pujčim lantru...nešlápne na spojku a diví se proč to nestartuje...

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 08:40
od igorh
Díky za rady.
Spinač spojky jsem už dřív propojil, takže tím to nebude. To , že po otočení klíčkem zhasne vše (světla, kontrolky) si myslím, že jde elektrika na spinač startéru, jde do cívky, ale tam jako by to bylo zaseklé - správně by měl elektromagnet cívky cvaknout - posunout pastorek a sepnout proud do starteru. Ale neozve se vůbec nic. Ale druhý den funguje úplně normálně - nechápu proč.

Ještě dotaz, nevadí , když nastartuji roztlačením přes 3-4 stupeň ?
Dík. Igor

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 08:45
od Espero
Todle se dříve opravovalo tak, že se vyndal startér, koupil se nový spínač startéru s vysouvacím pastorkem, nevím jak u H, ale u škodovek to bylo k dostání jako samostatný díl a vyměnil se na startéru. Pak se to zase namontovalo spátky. Já jsem to řešil tak, že ten starý jsem nechal opravit pro příště a takhle jsem to měnil. U škodovek (1000/100/110/105/120) to dělalo dost často.

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 08:46
od Lhoty
přesně to co popisuješ se děje při nesešláplé spojce,nemoh se ti propoj vytřást?nebo zaoxidovat?pak by převáděl jen občas...auto s katalyzátorem by se roztlačovat nemělo....

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 08:53
od pepan
jak říkáš,s katalyzátorem by to nemělo,ničíš ho.vyndej startér a vyzkoušej,měl by si vidět jak vyběhne pastorek.s tou spojkou by to mělo byjt v cajku jestlůi to máš propojený.ty startéry by měli fungovat jak na 120 atd a tech sem měl asi 15 :)

Re: Startér

Napsal: 11 bře 2009, 09:37
od ryba
taky muze bejt vakl na kontaktu na samotnym starteru, ten malej dratek na pastorek, ne silovej, obcas uhnije. Totez muze byt ve spinacce pod volantem a nebo rele v motorovym prostoru. Jestli jeden den jo a druhej ne tak je to asi tak. To ze kontrolky pohasnou a nic opravdu dela ten spinac spojky. Nemas ho zas rozpojenej?

Re: Startér

Napsal: 12 bře 2009, 09:04
od igorh
Díky.
Teď už zase startuje bez problémů. Počkám s diagnostikou a rozhozením starteru až znovu přestane startovat a trochu se oteplí :), nemám garáž.

Re: Startér

Napsal: 12 bře 2009, 15:27
od Kamil
igorh píše:Ještě dotaz, nevadí , když nastartuji roztlačením přes 3-4 stupeň ?
Dík. Igor
Nejen katalyzátor můžeš poškodit,ale může Ti přeskočit rozvodový řemen a máš taky vymalováno.

Re: Startér

Napsal: 12 bře 2009, 20:55
od Kony5
nebylo by nejjednoduší změřit jestli do starteru jde vubec proud? :lol: