Můj první kontakt s i20tkou
Napsal: 11 bře 2009, 23:56
Tak jsem si dnes 11.3.2009 prubnul tenhle zázrak. Prodejce Prokeš v Třinci projevil maximální vstřícnost, protože mi podal klíče od vozu a já se stal téměř na hodinu jeho pánem . Takže dost času na projíždˇku a prohlídku aspoň těch základních vychytávek. Auto bylo v provedení max. výbava a motor 1.4 benzín, barva světle modrá metalíza. První pozitivum - klíče od vozu byly sklápěcí s integrovaným dálkovým ovládáním, takže chválím! i20tka se mi moc líbí designově, tam nemám, co bych vytknul. Ne, to bych nebyl já, abych si něco nenašel ! Je to ale jen maličkost - anténa. Jednak si myslím, že mohla být kratší a také její umístění v zadní části auta ji činí zranitelnější ze strany různých nenechavců. Moc by se mi líbila "ploutvička"! A když už stojím u těch pátých dveří, musí následovat zkouška "otevřít a zavřít", kdy první část je zcela bez problémů (madlo je ukryto v prohlubni pod znakem Hyundai, takže stačí jenom vložit prsty, zmáčknout a potáhnout), zavření je už trochu složitější gymnastika. Nerozumím tomu, proč se výrobce rozhodl změnit polohu vnitřního madla (oproti Getzovi, kde je toto vyřešeno dokonale) a umístil ho na vnitřní stranu výplně dveří a tím značně znesnadnil jejich zavření . No nic. Zavazadlový prostor je myslím na danou kategorii zcela dostatečný, až na to, že po sklopení zadních sedadel nevznikne rovný úložný prostor. A já se ptám: Proč? Proč?! Tohle přece bylo u předchůdce této i20tky vyřešeno dokonale!Půjdeme se podívat, co nám připravil Hyundai v interiéru. Hned po otevření dveří je vidět zřejmá snaha výrobce šetřit, protože chybí látkové čalounění nad madly, výplně jsou komplet plastové v barevné kombinaci černá a modrá, navíc na omak né moc příjemné . Sedadla jsou také vyvedena v černo-modré kombinaci, proti Getzovi mohutnější, jak bych to jen napsal - taková naducanější, jenže zase mám pocit, že s dílenským zpracováním to není nejlepší. A to nemluvím o opěrkách hlavy, ty hodnotím dyplomaticky jako velmi nehezké . Naštěstí byl odstraněn problém Getze se zadními opěráky, kdy jejich malá šířka způsobovala klepání spon bezpečnostních pásů o plastové výplně karosérie . Místa na zadních sedadlech je přiměřeně a člověk normální postavy by neměl mít problém s prostorem. Jdu si konečně sednout za volant. Pozici si nacházím bez problému, protože sedadlo jde polohovat v dostatečném rozsahu, navíc volant lze oproti předchůdci nastavit ve dvou osách. A to se mi líbí . Co se mi nelíbí, je ta páčka, která volant aretuje. Asi bych ji při častějším používání utrhl. Boční vedení sedadla se mi jeví jako dostatečné (lepší než u Getze), sedák mohl být trochu delší. Prohlížím si řidičovo pracoviště a nabývám smíšené pocity. Na jedné straně je vidět pokrok proti Getzovi ve smyslu mnohem bohatější výbavy, na straně druhé ne zcela dotažené detajly. Například volant. Má moderní tvar, ovládání audia, ale provedení se mi prostě nelíbí a navíc působí lacině . Multifunkční displej je schovaný v malé kapličce uprostřed palubní desky a stejně jako hlavní budíky před šoférem, je podsvícen oranžově. Ta barva podsvícení se mi líbí. Jsem také rád, za maličkost, kterou je zelená kontrolka rozsvícených světel, která mi u Getze chybí . Ale dost řečí o interiéru a jdeme na to nejdůležitější. Jak tenhle nový "Getz" vlastně jede? Startuji, motor téměř neslyšně ševelí a jedem! Vše jde lehce. Spojka zabírá plynule, posilovač řízení vrací volant po projetí zatáčkou do původní polohy, rychlosti tam padají lehce a přesně. Motor je sice mladý, ale po sešlápnutí plynového pedálu reaguje solidně a musím napsat, že se opravdu snaží (doufám, že to není jenom můj zkreslený pocit, protože já šoféruji jednajedničku). Musím pochválit jízdní vlastnosti . Tahle i20tka se chová k řidiči určetě přívětivěji než můj Getzík, příčné nerovnosti zvládá mnohem lépe, navíc bez zvukových efektů typických pro moje auto. Musím pochválit stěrače. Dnes dost pršelo, tak jsem měl možnost otestovat jak přední, tak zadní. Žádné vrzání, poskakování ani šmouhy na sklech . Píšu to proto, že si vzpomínám na originální stěrače u Getze, které velice rychle letěly do popelnice, protože to byla opravdu bída ! Ještě pár slov o spotřebě. Když jsem tuhle i20tku přebíral, ukazoval mi PP průměrnou spotřebu 9,1 l/100km. Po dvaceti kilometrech jízdy v okolí Třince mi spotřeba klesla na 8,6 l/100km . Ještě pár kilometrů a vracím vozidlo prodejci . Moje hodnocení? Tohle auto chválím za vnější vzhled, výbavu, jízdní vlastnosti a motor. Nelíbí se mi interiér jak vzhledově, tak kvalitou materiálů a úrovní zpracování a to mě mrzí, protože jsem se na to auto opravdu těšil . A co je nejhorší zpráva pro tohle auto? Před i20tkou jsem se projel v i30tce .