Stránka 1 z 20
Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 11:29
od Markus
Chcem sa opytat... je podla vas OK, pokladat za normalne, ze po 9 mesiacoch odide na novom aute (i30) ziarovka stretavacieho svetla? To mam ocakavat kazdy rok vymenu ziaroviek?
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 11:38
od Hardcam
Je to normalni, vzdyt pokazde, kdyz jedem ,musime mit rozsvicena svetla...a zivotnost zarovky je cca 300 hodin.
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 11:48
od Mexican
Markus zalezi kolko jazdis a kolko svietis.. mne prva ziarovka odisla po 38000km, ta druha povodna este stale svieti (52 000km).. ak ratam ze dlhodobu priemernu rychlost mam okolo 55km/h (zhruba) taj je to 690 Hodin u prvej a 940 hodn u druhej... zivotnost ziaroviek (obyc) je v priemere cca 700- 900 hodin, u tych hyper-ultra mega svietivych (Nightbraker, atd) je to okolo 450 hodin
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 12:08
od marcer
Já mám na autě dva roky (33000km) pořád všechny žárovky původní
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 12:55
od Dodo
No je to o správné regulaci elektrické soustavy. Mě například každý rok (cca. 15 tis. km) praskne žárovka v předním pravém světle. Jinde ne, jen tam. Zajímavé, ne?
No ale radši koupím žárovku za 100kč, než si to někde nechat regulovat za kdoví kolik......
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 13:19
od laxo18
ja som niekedy musel menit ziarovky po 3 tyzdnoch , neviem ci mate automaticke svietenie ale ked budete startovat so zapalenimi svetlami tak budu velmo rychlo odchadzat
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 13:30
od Markus
No tak to som netusil ze to moze byt AZ tak rozdielne - jedno svetlo tak - ine tak - jedno auto tak ine tak... - to musi byt dost nekvalitne a nekonzistente robena elektro-sustava v tych autach... Cakal som naozaj ze vydrz takej ziarovky musi byt aspon 3 roky...
Je pravda, ze sa stale svieti - taky je zakon - ale aj tak to ma vydrzat. No nie? Skorsie prepalenie nejakej ziarovky moze byt vecou nespravneho napatia (z alternatora) -
v kazdom pripade mali by napatie a elektro sustavu premerat a spravne ponastavovat stale aspon na garancnych prehliadkach.
Nechapem, ale jednu vec aky ma vplyv pocet najazdenych kilometrov na vydrz ziarovky?
Ved predsa ziarovka ma svietit isty pocet hodin nie? Nezavisi to od toho ci s autom stojim alebo ide. Je druha vec ze ked stojim tak sa vycerpava bateria a ked idem tak stava ide z "dynama".... Ale vydrz je stale ta ista - alebo nie?
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 13:36
od laxo18
no este nikdy mi neodysli 2 ziarovky naraz vzdy jedna a o tyzden vedsinou nasledovala druha
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 13:56
od Dodo
Já automatické rozvěcování nemám. Ale tchán ho má, a naopak co ho nechal nainstalovat tak neměnil ani jednu žárovku. Zapne se mu asi 5s po nastartování (to už je asi elektrická soustava vyrovnaná)
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 14:16
od Mexican
laxo18 startujem vzdy so zapnutymi svetlami - Accent 2006+ ma regulaciu, ze ich pocas startovania vypina... takze pocitam ze u i30 to bude detto
Markus kilometre maju vply na to, ze ak ti stoji auto v garazi tak tie ziarovky vydrzia aj 10 rokov... ak jazdis 50 000km za rok a vydrzia ti rok, tak to je uz solidne.. pretoze to preratas priemernou rychlostou a vyjde ti pocet hodin, ktore ziarovky svietili.. samozrejme ze le lepsie ak pocas 1000km ziarovky zasvietis a zhasnes 3x ako ked ich zassviestis/ zhasnes18x.. je to ako u inej elektroniky.. start/stop znizuje zivotnost vyraznou mierou
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 14:22
od Dodo
Markus:
No tak to som netusil ze to moze byt AZ tak rozdielne - jedno svetlo tak - ine tak - jedno auto tak ine tak... - to musi byt dost nekvalitne a nekonzistente robena elektro-sustava v tych autach... Cakal som naozaj ze vydrz takej ziarovky musi byt aspon 3 roky...
Je pravda, ze sa stale svieti - taky je zakon - ale aj tak to ma vydrzat. No nie? Skorsie prepalenie nejakej ziarovky moze byt vecou nespravneho napatia (z alternatora) -
v kazdom pripade mali by napatie a elektro sustavu premerat a spravne ponastavovat stale aspon na garancnych prehliadkach.
Nechapem, ale jednu vec aky ma vplyv pocet najazdenych kilometrov na vydrz ziarovky? Ved predsa ziarovka ma svietit isty pocet hodin nie? Nezavisi to od toho ci s autom stojim alebo ide. Je druha vec ze ked stojim tak sa vycerpava bateria a ked idem tak stava ide z "dynama".... Ale vydrz je stale ta ista - alebo nie?
Automobil je dosti složitý mechatronický výrobek. Je to tak jak psali ostatní. Nezáleží na tom jak dlouho auto máte, ale kolik s ním najezdíte=nasvítíte. A je v celku jedno, jestli stojíte (nastartovaný motor) nebo jezdíte, jde o to kolik nasvítí žárovka hodin.
A vážně záleží na dobré regulaci celé elektro-soustavy. Na garančkách se podle mne nic speciálně neměří.
Spíše by se to muselo vztáhnout na motohodiny než na KM, ale tou průměrnoi rychlostí to odpovídá. Druhá věc že stojíte a vyčerpává se baterie je nesmysl. V určitém poměru ano, ale ne 100% el. energie jde z baterie při nastartovaném motoru. To by jste rychle dojezdil. A pojem dynamo můžete užít tak ve smyslu dynama na kole. Naposledy dynamou bylo použitou u Škody 1000 MB a v Trabantu. Jo ještě některé jednostopé vozidla měli dynamo (Jawa, nebo i dynamostartér-Velorex, skůtr MANET apod.)
Jo a výdrž je právě různá. Elektrická soustava vozidla kolísá (dle otáček motoru a zátěže (elektrospotřebičů)) a záleží na její regulaci!!!
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 17:53
od Markus
Hmmm - zaujimave info
chapem...
Ale teda - z toho co sa tu pise vyplyva, ze ziarovka - ci je na skodovke, hyundaii alebo volve - moze vyhoriet nepredvidatelne - teda aj po 10K km aj po 50K km "svietenia" - jazdenia - v zavislosti na tom ako je zatazovana elektro sustava - teda aj na tom kolko sa robi startov a vypnuti motora, pripadne aka je ina zataz na elektro-systemu...
Ak je to teda tak - tak potom opat tvrdim - ze je to shit
- pretoze keby takto fungovala ina jemna elektronika tak to by bol masaker. Ale asi je to tak naschval... Aby bolo s cim stale chodit do serivsu. Jasne, ze vypinanim - zapinanim sa viac nici spotrebic - ale asi som mal zbytocne idealisticku predstavu, ze zariadenie ako elektrosustava v aute funguje na dokonalejsich principoch.
Zriesi to nejaky modul automatickeho zapinania svetiel? (Asi tazko nie?) Alebo kupa noveho AUDI/BMW alebo Lexusu
?
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 20:40
od Laxius
Markus ja by som len dodal, ze neexistuju 2 rovnake ziarovky... Netreba zabudnut, ze elektrosustava je jedna vec, ale kolko ziaroviek, tolkokrat rozny "vyrobou predurceny" internal zivotnosti.
A urcite si kvoli ziarovkam nebudem kupovat Lexus alebo BMW
Poviem len tolko, ze svagor jazdi posledne 2 roky na uplne novom BMW 320d Touring v bielej kozi, a az nato, ze ma sport pack priplateny (volant, pedale, podvozok, atd...) tak sme sa zhodli, ze Hyundai je natom lepsie. Kombinovany potah latka/koza sa mu paci viac, podla mna je aj praktickejsi ako full koza (nehovoriac o tom,ze bielu kozu ma stale sfarbenu na modro od rifli
), priestor na zadnych sedadlach je oproti BMW obrovsky, kufor je v Hyundai priestrannejsi, ovladanie klimy a celkovo aj cely panel pred vodicom je krajsi ako v BMW, nie je taky strohy, podsvietenie nie je oranzove, ale modre a da sa regulovat a mas neskutocne vela odkladacieho priestoru oproti BMW!
Proste i30cw je super auticko za super cenu, a ze mi obcas odide ziarovka, nech je to jeho najvacsia chyba
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 27 bře 2009, 21:04
od Hardcam
U Peugeotu se zarovky meni porad...jedno krasneho dne nam zhasly vsechny zarovky v Peugeotu 206 (koupen novy)....od roku 2007 (cervenec) pouzivam xenony, najezdim pres 45tkm rocne, startuji s nimi a sviti porad...je fakt, ze tuto sadu mam jen rok a 4 mesice, predtim jsem mel jinou barvu svetla, ktera se mi nelibila.
Re: Ziarovky - vydrz
Napsal: 28 bře 2009, 15:48
od Markus
Pomoze naistalovat si xenony?
Naozaj?
Pripadne nieco ine? (nejaky modul)
Ak ano - tak ake?
(Nehovorim ze idem sypat peniaze do auta kvoli tomu ze mi odisla ziarovka
ale chcem vediet ci by to malo zmysel
)