Stránka 1 z 1

Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:47
od Hardcam
Pratele a kamaradi, nevite, jaky je rozdil mezi vetranymi a chlazenymi (popr. vnitrne chlazenymi) kotouci? Vybiram vhodne predni kotouce na Elu a narazil jsem na jedny vetrane, bude chyba, kdyz je vezmu? Diky.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:49
od Limitz
rozdíl v tom není žádný :) toho chlazení se dosahuje tím větráním :)

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:51
od Hardcam
Vybordelne, dekujeme...uz by se ti vyrobci mohli shodnout na nejakym normalnim hantecu, kdo tomu ma furt rozumet:)

takze desky budou origo Hyundai a kotouce SBS.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:54
od Limitz
tjn :) jinak chlazené bývají jenom přední, chladí (větrá) se to tou mezerou mezi stěnamy kotouče

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:56
od Seemann
ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:57
od Limitz
Seemann píše:ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.
no, ale to vrtání a řezání(drážkování) je tam z důvodu čištění kotouče ne?

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 26 dub 2009, 23:59
od Hardcam
Seemann: jj, to vim, zas tak brutalni to mit nepotrebuju....ikdyz bych je asi mel mit, ale tolik penez se mi do toho davat nechce. Pro me neni vymena brzd nejak nutna, desky mam jeste docela pekny a kotouce taky, ale nasly se nejaky koruny, tak investuju.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 01:10
od Seemann
Limitz píše:
Seemann píše:ano, a nebo jsou pak ještě vrtané a řezané.
no, ale to vrtání a řezání(drážkování) je tam z důvodu čištění kotouče ne?
nee, kvůli lepšímu chlazení.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 08:20
od frufer
Seemann píše:nee, kvůli lepšímu chlazení.
v podstate ano, ale..

prave ze naopak - viac sa to zasie*a a tym sa to horsie chladi. :^o
hlavne drazkovane, vrtane este ako-tak ujdu..

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 11:29
od Rexcor
A taky to rychleji obrzdí destičky, ne? Myslím když jsou vrtané.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 15:04
od mirpie
ty vrtané nebo rýhované kotouče jsou jednak lehčí, mají menší moment setrvačnosti a tak motor s nimy nemá takovou práci je roztočit, nebo naopak desky nemaj takovou práci to zastavit a taky lépe odvádí teplo, protože díky těm vrtům a drážkám má kotouč větší povrchovou plochu, kterou odvádí teplo.
Na civilní auto pro civilní provoz ale zcela zbytečné.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 15:30
od XMira
Hardcam píše:Vybordelne, dekujeme...uz by se ti vyrobci mohli shodnout na nejakym normalnim hantecu, kdo tomu ma furt rozumet:)

takze desky budou origo Hyundai a kotouce SBS.
Ja teda s origo :hyu: destickama moc dobry zkusenosti nemam :?
Po 30 tis. km mi je menili s tim, ze do dalsi garancky by uz nemusely vydrzet. Nevim, co mi tam dali ted, ale fakt je ten, ze rozhodne lip brzdi a jsou tam i po garancce v 90tis.

Re: Rozdil mezi vetranymi a chlazenymi kotouci?

Napsal: 27 dub 2009, 16:11
od Vilda
mirpie píše:ty vrtané nebo rýhované kotouče jsou jednak lehčí, mají menší moment setrvačnosti a tak motor s nimy nemá takovou práci je roztočit, nebo naopak desky nemaj takovou práci to zastavit a taky lépe odvádí teplo, protože díky těm vrtům a drážkám má kotouč větší povrchovou plochu, kterou odvádí teplo.
Na civilní auto pro civilní provoz ale zcela zbytečné.
mirpie to vystihnul přesně, sám jsem je měnil na minulém voze Renault a rozdíl v brzdném účinku je opravdu znát. Kupoval jsem soupravu od firmy Galfer ( kotouče i destičky ) vrtaný a drážkovaný. Brzdy se díky drážkování mnohem líp chladí a čistí se nejen kotouče, ale hlavně destičky. Takovej ten pokovenej povlak na povrchu destičky. Brzdný účinek byl lepší tak o 20 - 30 %. Hlavně brzdy nevadly, ani při delším brždění. Na originalech jsem najel okolo 20 000 km a to nejsem žádnej brzdič !! a byly v háji. Na Galferech jsem najel 35 000 km a byly pořád dobrý. Jediný, na co je třeba si dát pozor, jsou rozměry brzd a nechat si brzdy namontovat v nějakém servisu na fakturu. To kvůli případné reklamaci - na tom prodejce dost bazíroval ...