Stránka 1 z 1

Santa Fe a sníh

Napsal: 05 kvě 2009, 21:59
od zita
Dobrý den!Obracím se s prosbou o radu!Zvažuji koupi SF r.v. 2004-2005,CRDi(popř. VGT)Dosud jsem jezdil Kiou Sportage(r.v.97 TDi) kde se pohon 4x4 přiřazoval manuálně.Vzhledem k tomu,že bydlím na poměrně vysokém kopci,musím překonávat poměrně vysoké převýšení.V zimě i v celkem hlubokém sněhu.Zajímaly by mě Vaše zkušenosti s tím,jak se chová automatická 4x4 při výjezdech,ale i sjezdech na sněhu.A u kterých modelů SF se dá 4x4 "zamknout"?

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 05 kvě 2009, 22:03
od Hardcam
Myslim, ze Tvoje otazky uz byly zodpovezeny, staci projit forum.

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 05 kvě 2009, 22:30
od pepan
zita píše:Dobrý den!Obracím se s prosbou o radu!Zvažuji koupi SF r.v. 2004-2005,CRDi(popř. VGT)Dosud jsem jezdil Kiou Sportage(r.v.97 TDi) kde se pohon 4x4 přiřazoval manuálně.Vzhledem k tomu,že bydlím na poměrně vysokém kopci,musím překonávat poměrně vysoké převýšení.V zimě i v celkem hlubokém sněhu.Zajímaly by mě Vaše zkušenosti s tím,jak se chová automatická 4x4 při výjezdech,ale i sjezdech na sněhu.A u kterých modelů SF se dá 4x4 "zamknout"?
chová se skoro jako manál 4x4 přečti si forum

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 05 kvě 2009, 23:09
od vitak
Zito, pokud máš na mysli starou SF,na sněhu jezdí opravdu dobře. Limitována je jen světlou výškou a kvalitou pneu. Jelikož má stálý pohon 4x4 přes viskózní spojku, ani nepoznáš, kdy zadní kola zabírají. Navíc má na zadní nápravě samosvorný diferenciál, takže i když jedno kolo prokluzuje, vždy tě tlačí nějaké jiné kupředu. Jednou se mě někdo na tomto foru zeptal, jestli jsem již někdy potřeboval sněhové řetězy - po letošní zimě můžu říci, že ne.

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 05 kvě 2009, 23:24
od Rexcor
Tak já jsem jednou sněhové řetežy potřeboval, ale to byl klikatý dlouhý kopec na ledu a završeno dost hlubokým sněhem na kopci. Taky jsem byl skoro jedinej kromě místních 4x4 kdo se tam dostal.(všichni měli řetezy)
Jinak uzamykatelné 4x4 měly vozy starého SF po Faceliftu. Poznáš je podle jiných zadních světel a zadního nárazníku. Přesně si nepamatuji od kterého je to roku. Starší měly stálý pohon 4x4 a tam se síla sama přerozdělovala. tedy presne jak psal vitak
My máme oba vozy právě tuto starou koncepci a jsme velmi spokojeni. Na chatě auta používáme jako sněžný pluh.:-) Opravdu velmi pěkná průchodnost terénem i do kopce.

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 06 kvě 2009, 22:34
od clay
Doplním
Spínač pevného rozdělení hnacího momentu na přední a zadní nápravu měly SF po faceliftu - časově půl roku po tom co najel Tucson - tedy jaro 2005. Fungoval do 40 km/h.
Máme SF z 11/2004 a ten to nemá.
Pokud jseš takhle na kopci tak by se Ti myslím vyplatila automatická převodovka - snazší rozjezdy a zastavování i za ztížených podmínek, jízda krokem když to potřebuješ apod.

clay

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 06 kvě 2009, 22:45
od zita
Moc díky za odpovědi!
Jde mi také o jízdu z kopce!Prudký svah s uklouzaným sněhem Kia s "natvrdo" zařazenou 4x4 zvládla bez problému.Ale automatika spíná jen při prokluzu?Mám docela obavu aby se poměrně těžší SF udržel!

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 07 kvě 2009, 08:08
od clay
Tak to si nech poradit od někoho, kdo má SF po face liftu - zkus Zdenek76.

Vliv by mělo mít natvrdo spínatelné rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu - tedy SF po face liftu, nebo zlušenost někoho s Tucsonem. Po najetí výroby Tucsonu byl systém pohonu na SF změněn na stejný jako u Tucsonu.
Zkus forum Tucsonu - jaké s tím mají zkušenosti.

clay

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 29 bře 2013, 17:01
od Peko
Veľký piatok 29.3.2013 zase si dnes môžem troch zajazdiť na snehu ,Santa to zvláda úplne bez problému na rozdiel od iných nepotrebujem lopatu.Ak to takto pôjde ďalej nemusím asi ani prezúvať.

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 29 bře 2013, 20:08
od Andy4
....jediny kto dnes vysiel so zasobami az k domu bol moj otec s mamkou a sestrou. Samozrejme santikom. Ostatni ruky v taskach a 300m k domu peskom ;)

Re: Santa Fe a sníh

Napsal: 30 bře 2013, 11:12
od Richard555
mám CRDI VGT 2005 s tím automatickým přiřazováním zadních kol, systém je celkem v pohodě, akorát je lepší když jedeš po sněhu nebo ledu zapnout trvalé 4X4 a nečekat až na prokluz, jde totiž o to, že např. v zatáčce na uklouzaném povrchu se při automatickém připojení zadku velmi rychle změní nedotáčivost na přetáčivost a to jako když zatáhneš ručku, až tak je to znát. Poprvé jsem byl docela vyděšen a málem jsem šel do hodin, proto pokud se dostanu na sníh led či bláto připínám natvrdo zadek a auto je krásně čitelné a dá se i jezdit kontrolovaným smykem (v starém Santovi není ESP) takže je to 50% na 50% navíc vzadu je diferák s omezenou svorností, tak že to na sněhu docela jede ;-)
Osobně bych uvítal i možnost systém připínání 4X4 trvale vypnout jako to má třeba Suzuki SX4 ta má přepínač se 3 polohami 2WD, 4WD automaticky, a 4WD natvrdo 50% na 50%......