Tak máme najeto něco přes 1 tisíc km, tak se zkusím podělit o zkušenosti s automatickou převodovkou.
Město: tady je to úplně bez problémů, rozjezdy jsou v pohodě, pokud chcete vyrazit trochu rychleji, sešlápnete plyn více a už frčíte. Po rozjezdu se automat snaží co nejdříve zařadit „čtyřku“ (D), předpokládám kvůli spotřebě. V zácpě při popojíždění je to super, stačí pustit brzdu a už jedete i bez přidání plynu. Toto je perfektní taky na při parkování nebo v našem případě při zajíždění do dnes již užších vrat, kdy jen tak šolícháte brzdu a můžete se soustředit neurazit zrcátka.
Okresky: ty mu vyloženě sedí, pokud nezávodíte tak se to projeví i na spotřebě, která mi dle palubního počítače šla i na 6,2 při 70 km/h (skutečnost asi o cca 0,5 l více), pokud chcete jet trochu sportovněji, sešlápnete pedál plynu více a on si krásně podřadí, akcelerace je pak bez problémů. Opět se snaží co nejdříve zařadit „čtyřku“.
Dálnice: po tankodromu Praha – Brno rychlost cca 110 – 140 km/h, zde byl zpočátku trochu problém , že když jedete 110-130 km/h a potřebujete rychle zrychlit, tak je to trochu líné, především do kopce. Takže nebát podřadit na „trojku“, otáčky vyskočí na 5-6 tisíc, motor je opravdu dost slyšet
, vyrazit ale on opět docela brzo řadí „čtyřku“, takže při předjíždění trochu problém. Řešení je jednoduché, páku převodovky dáte do polohy „3“ čímž okamžitě podřadí a výše již neřadí a po dokončení předjetí do polohy „D (čtyřka“). Toto řešení jsem pak začal používat i mimo dálnici, je to rychlejší a hlavně bezpečnější (např. když předjíždíte dva kamióny jedoucí těsně za sebou).
Shrnutí: je jasné ,že vyložený sportovec to není ale komfortní a bezpečnou jízdu (předjíždění) automat zajistí, je potřeba nebát se ho pustit do vyšších otáček. Jinak volná ruka taky není k zahození (telefon, pití, jídlo, spolujezdkyně
). Zpočátku jsem automat taky moc nechtěl ale žena rozhodla a teď už bych neměnil. Spotřebu neřeším, po městě tak 8-8,5, dálnice tak 8 l, ostatní tak 7-7,5 dle PP vše při zapnuté klimatizaci, skutečnost dle tankování cca o půl litru více. (zatím jsem to měřil jenom jednou).
A všechny ty, co tvrdí, že to cuká apod. mohu ubezpečit, že opravdu k ničemu takovému nedochází , naopak řazení je plynulejší než při manuálním řazení. Během okamžiku tam máte čtyřku ani o tom nevíte.
Bylo by dobré, kdyby někdo další přidal své zkušenosti, vím že pár dalších majitelů automatické převodovky na fóru je.
P.S. Vím, že tu byl někde příspěvek ohledně ukazatele kolik zbývá km do natankování, tak přidám svoji zkušenost. Při 70 km k tankování se rozsvítil ukazatel pumpy, říkám si dobrý , pak jsem najel na dálnici Hradec – Praha a jaksi přejel Benzinu, říkám si nic se neděje, ale ty pumpy tam dál moc nejsou, při 50 km (zrovna jsem se podíval) to zhaslo a začala blikat šipka k pumpě, což mě docela znervóznilo, takže jsem zpomalil na 90 a vypnul klimu
, při zvětšující se nervozitě ujel asi 20 km než se objevila benzínka. Musím říci, že jsem se dost zpotil. Natankoval jsem 46,5 l takže pokud je nádrž 53 l měla by tam být ještě velká rezerva ale věřte tomu