Stránka 1 z 2

Nový motor 1.6CRDI (94kW) pro i30

Napsal: 11 kvě 2009, 16:00
od saldy
Zdraví všechny příznivce :hyu:
než se vydám do salonu rád bych zjistil nějaké info o novém "souláckém"1.6crdi 94kW co se teď dává taky do i30, jestli s ním má někdo zkušenosti, vím, že to je vylepšenej 1.6/85 ale přesto Hyundai o něm mlčí a test na i30 s tímto motorem nikde není.
Když se dívám do ceníku, je nabízen pouze od vybavení STYLE za 460 000 tedy o 20 000 dráž než stejné auto s jeho starším předchůdcem, což mi příjde hodně :o .

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 00:18
od saldy
Tak to jsem nevěděl, v nabídce je teprve od 1.5.a může se na něj čekat až 3 měsíce, také jsem se projel v 1.4cvvt a 1.6 cvvt, myslím že oba byly skoro stejně dynamické ale dýzl 1.6/85 na mě udělal největší dojem =D> , myslím ale že se přesto vyplatí připlatit za ten 94Kw má o 30 Nm. větší krouťák a výkonu pro bezpečné předjetí není nikdy dost.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 12:29
od PetrM
Důležité je dodat, že hlavní výhodou tohoto motoru je to, že se dodává se šestikvaltem! (taky se divím, že to Hyundai nějak víc nepropaguje...)

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 13:06
od Hardcam
1.6 a 94kW, to je bomba. S takovym motorem by se dala udelat dira do sveta (zas tak doslova ne, ale neco prece), ale kdybych si neprecetl tohle vlakno, tak ani nevim, ze existuje. Takze diky. Jen mi nejde do hlavy, proc u vsech motorizaci 66/85/94kW je psana stejna spotreba, tomu se mi nechce moc verit. Verim, ze ten 94kW na tom bude se spotrebou skvele, diky 6ti kvaltu.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 13:27
od laufas
No a prave ten sestikvlat nejde do hlavy mne. Proc ho nedavali uz od zacatku do vsech? :x teda krom te 66

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 13:36
od Hardcam
laufas: stejne tak mohli davat 5ti stupnovy automat do Sonat nebo Santfy Fe...neda se rict, ze tam uplne chybi, ale spotrebe by to pomohlo.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 13:38
od laufas
U naseho prcka se da rict ze ta 6 chybi

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 13:43
od zubmachine
nedavali 6-stupen preto, lebo pokial viem, tak hyundai nemal takzv. malu 6stupnovu prevodovku (na nizsi krutiaci moment).. u dieslu netusim. Skoda.. myslim, ze uz 1.6ka benzin by mohla mat 6 stupen.. co sa tyka automatickych 4stupnovych u i30, tak to je dost hanba:(

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 19:02
od Kalasnikov
Jde hlavně o to že dieselův motor potřebuje z důvodu menšího rozsahu otáček vícestupňovou převodovku než motor benzínový pro zajištění plynulé jízdy.

Zamysleme se nad tím kam se můžeme pohnout proti 5st převodovce

Máme dvě možnosti:

a) Ponechat hodnotu převodového poměru na poslední rychl stupeň

Tím budeme mít stejnou maximální rychlost, sníží se rychlost dosažitelná na prvních 5 rs takže buď můžeme jezdit úsporně a řadit častěji(zrychlovat pomaleji) než u 5st převodovky nebo můžeme jet svižně a pak bude nuté motor více vytáčet.

V extrémních případech by bylo nuté podřadit o dva rs.

b) Použít u šestého rs těžší převod než u posledního stupně 5st převodovky

Pak záleží hlavně na výkonu motoru. Protože hodnota výkonu pro překonání aerodynamického odporu roste s třetí mocninou rychlosti.


Možnost a) by byla výhodná pro malooběmové benzínové motory s výkonem hlavně ve vysokých otáčkách.
b) pokud by to něčemu pomohlo pak by to znamenalo že výrobce zvolil špatný typ převodovky, troufnu si tvrdit že v drtivé většině případů by byl 6 rs naprosto zbytečný.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 19:07
od matysekul
Tak na dálnici by se mi 6ka někdy hodila.Minimálně by se lehce snížila spotřeba.U benzínu nevím,jestli by to bylo reálné.Ale na druho stranu jsem chvilku jezdil s Fiatem Stilo 1,2,které mělo 6°převodovku a šlo to.Na dálnici v kopci si sice musel podřadit,ten objem tam prostě chyběl,ale většinu času jízda na 6ku.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 19:15
od Kalasnikov
Stilo se počítá do varianty a) a úspora paliva při srovnání na stejném motoru bude nízká až neměřitelná

Měřitelné snížení spotřeby zaručí možnost B ale...

Sníží se spotřeba ale s tím i otáčky, max rychlost a motor se bude nadměrně opotřebovávat protože potáhne odpor na který výkonově nemá.

Poslední varianta je že je převodovka prostě blbě navržená ale s tím nic neuděláš a navíc konstrukce převodovky není nic jednoduchého. Nejde vzít převodovku a přilepit jí 6tý kvalt. A vždy je třeba jít ruku v ruce s konkrétním motorem.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 19:28
od saldy
Autodiesel
motor1b.JPG
(246.38 KiB) Staženo 425 x
motor2b.JPG
(248.75 KiB) Staženo 426 x
Motor testovali redaktoři časopisu Autodiesel a byli jím tak nadšeni, že ho vzali změřit na stolici.Maximální výkon má 100 kW a krouťák 302 Nm, ukázkový je průběh točivého momentu i křivka výkonu která roste lineárně.

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 19:51
od Tudy
V níže uvedeném odkazu je test tohoto motoru a 6-ti kvaltu v Kia Soul - a výsledek moc lichotivý není...

http://magazin.auto.cz/testy/kia-soul-1 ... -duse.html

Re: Nový 1.6CRDI

Napsal: 13 kvě 2009, 20:04
od saldy
Tudy píše:V níže uvedeném odkazu je test tohoto motoru a 6-ti kvaltu v Kia Soul - a výsledek moc lichotivý není...

http://magazin.auto.cz/testy/kia-soul-1 ... -duse.html
Soul před sebou tlačí vzduch, navíc jeho kolmo useknutá záď působí v rychlostech nad 120 km/h jako brzdový padák....

Re: Nový motor 1.6CRDI (94kW) pro i30

Napsal: 25 srp 2010, 15:54
od MiLo_CzE
Ja mam i20 94KW a je to super hlavne na dalky s tou šestkou. Jinak co sem tenkrat koukal na Kia Soul kdyz sem se rozhodoval co koupim tak tam byla jen 5 stupnova prevodovka tak sem od toho dal ruce pryč.