Stránka 1 z 1
První závada
Napsal: 12 kvě 2009, 21:32
od kmozis
Po více než 5 letech používání a ca 70 tisících najetých kilometrů hlásím opravdovou první závadu:
minulý týden ve čtvrtek ještě nic
v pátek ráno prošlápnutí brzdového pedálu téměř až na podlahu, brzdy zabíraly až na zemi
po dojezdu na místo určení nešly brzdy už vůbec
místní neuatorizovaný servis odvzdušnil a vyměnil brzdovou kapalinu, vše se zdálo OK
druhý den naprosto vybitá baterka, po nabití opět zcela nefunkční brzdy
po připojení baterky jsem zjistil, co ji vybylo - pořád se motá čerpadýlko pod brzdovým válcem (zřejmě od ABS)
v servisu mi řekli, že dostává chybnou informaci z brzdového válce a že je chyba v něm. Nový cena ca 7,5 tis. bez DPH + daň + práce = tipuju to někde kolem 11,5 tisíce
Tak jen doufám, že tím nestartuje šňůra dalších problémů a že bude jinak "máťa" sloužit spolehlivě jako doposud
Re: První závada
Napsal: 12 kvě 2009, 22:07
od Hardcam
Pokud ten hlavni brzdovy valec ma prumer 15/16, mohl byych Ti ho sehat za 4700Kc, na Tvem miste bych praci nechal nekomu jinemu, nez autorizaku.
Edit: dle sytemu je urcen na Matrix 1.8, 90kW
Re: První závada
Napsal: 12 kvě 2009, 22:18
od kmozis
Já vím, jsou to vydřiduši, ale
1) brzdový systém je natolik důležitý, že to radši nechám na nich,
2) rozhodující je také rychlost, potřebuju s autem jezdit každý den, ne čekat, až seženu náhradní díl a až ho někdo namontuje.
Ale i tak díky za nabídku.
Re: První závada
Napsal: 12 kvě 2009, 22:21
od Hardcam
1) jedna se o rovnocenou nahradu, nipparts
2) dodani je do druheho dne.
Je to samozrejme na Tobe, jen jsem nabidl alternativu s polovicnimi naklady. Tak doufam, ze to bude ono a budes zase brzdit. Brzdy jsou to hlavni.
Re: První závada
Napsal: 15 kvě 2009, 22:24
od kmozis
Nakonec to nebylo tak strašné, protože ta cena hlavního brzdového válce byla už s daní, a celkem to tedy stálo nějakých 8,6 tisíce vč. práce (počítali si jen 1,5 hodiny, to mě mile překvapili) a diagnostiky.
Ale zřejmě mi odešlo ABS (nějaký regulační motorek, který se kvůli podtlaku ve vadném brzdovém válci pořád točil a spálil se). Kontrolky ABS/TCS chvíli svítí, chvíli ne. V servisu mě na to upozorňovali, že prý nové ABS stojí okolo 40 tisíc, ale že to je nesmysl, že se na to specializují firmy, které to dokážou mnohem levněji opravit. A taky mi připadá, že brzda teď zabírá mnohem níž. No uvidíme, budu to ještě pozorovat...
Re: První závada
Napsal: 17 kvě 2009, 16:16
od kmozis
No, takže po dvou dnech provozu závada zpět. Čerpadýlko se sice netočí a baterku nevybíjí, ale tlak v brzdovém systému je fuč a už to zase nebrzdí vůbec
Re: První závada
Napsal: 17 kvě 2009, 18:12
od michal2828
Tak to nasere. A když je tlak pryč, kontrolovali neporušenost systému (hadice, trubky, brzdové válečky), zda se někde neztrácí kapalina?. Kdysi ještě na strarým fáčku jsem měl něco podobného a byla to malá dírka v brzdové trubce.
Re: První závada
Napsal: 17 kvě 2009, 18:23
od kmozis
To je právě to, že kapalina se vůbec neztrácí...
Re: První závada
Napsal: 17 kvě 2009, 18:27
od Vilda
kmozis píše:No, takže po dvou dnech provozu závada zpět. Čerpadýlko se sice netočí a baterku nevybíjí, ale tlak v brzdovém systému je fuč a už to zase nebrzdí vůbec
Moc bych za to nedal, že to je blbě odvzdušněný
Re: První závada
Napsal: 17 kvě 2009, 19:48
od kmozis
Jenže odvzdušněné to bylo a ten vzduch se tam dostal znovu. Ale hadičkama to nikde neteče, protože kapalina neubývá. A brzdovým válcem to taky být nemůže, protože ten už vyměnili (a jak se ukázalo, tak k ničemu).
Re: První závada
Napsal: 19 kvě 2009, 13:22
od kmozis
Prý to byla navíc ještě jednotka ABS, odešla kvůli tomu vadnému hlavnímu brzdovému válci, protože běžela pořád naprázdno (a zřejmě se tam spálil ten ovládací motorek). Sehnali mi nějakou zánovní, protože nová by stála majland. Tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží. A hlavně jestli to už teď bude všechno OK a za dva dny nebudu muset do servisu znovu.
PS: kdyby někdo někdo chtěl, mohu nabídnout vadný hlavní brzdový válec a jednotku ABS za nějaký rozumný obolus