Stránka 1 z 2
kolísání otáček u lantry 1.8 r. v. 1995
Napsal: 04 bře 2006, 11:51
od mmartin
Nemáte prosím někdo skušenost s kolísáním otáček u studeného motoru 600ot až 2500otjak se to ohřeje tak to tolik nekolísá ,ale má to porád takoví nepravidelný chod a jaksi se to klepe od 600 do 1300otáček na volnoběh........děkuji za jakoukoli radu
Napsal: 04 bře 2006, 13:14
od bida.ml
Ted resim stejny problem a zjistil jsem, ze me odesel krokovej motorek. Spatnej krokovej motorek se da zjistit tak, ze se pri nastartovanem aute pozapinaji vykonne spotrebice (klimatizace) a nesmi klesnout razantne otacky (me to chciplo). Jestlize klesnou tak bude na vine krokovej motorek a to bych mohl pak eventuelne popsal demontaz a vizualni kontrolu jestli je to fakt on. Ja osobne jsem tento problem mel od te doby co jsem koupil auto (bazar) a ted to resim. Ve stredu snad bude doma. Novej stoji cca 7000,- a ja mam starsi za 2700,-.
Mam Hyunday Lantra 1,8 GT rv.1995
Napsal: 04 bře 2006, 15:32
od Felotron
Kolisani otacek muze zpusobovat i netesnost valcu - da se lehce zmerit, ale potrebujes k tomu manometr, ktery nasroubujes misto svicky a protocis motor (starterem). Mezi jednotlivymi valci nesmi byt moc velke rozdily.
Napsal: 04 bře 2006, 15:35
od mmartin
tak jsem to skoušel a asi to bude ono ...mužeš mi prosím tedy napsat jak ho demontovat a skontrolovat (kde vůbec je a jak vypadá)díky moc za radu
Napsal: 04 bře 2006, 17:48
od Mates
Není 600 otáček nějak málo hlavně u studeného motoru? Nejspíš to bude tím krokovým motorkem.
Napsal: 04 bře 2006, 18:20
od bida.ml
Motorek je umístěn pod škrtící klapkou a tak se to perfektně oddělává. Já jsem si užil svoje a dopadlo to tak, že jsem musel oddělat kompletně celou škrtící klapku abych ho dostal ven a pak jsem zjistil, že je pouze na dvou šroubkách a tak by se dal demontovat samostatně.
Dle informací zjištěných na internetu jsem zjistil, že funkčnost krokového motorku se dá vyzkoušet tak, že se demontuje, nechá se připojenej kabel a zapne se klíček. Při zapnutí by měl vyjet ten kužel ven (uvnitř je šnek) a při vypnutí zase zajet. Mě to pouze zachrčí a nic. Dají se ještě multimetrem změřit cívky, ale z toho jsem nebyl moc chytrej.
Krokovej motorek ti dorovnává otáčky motoru při volnoběhu při změnách zatížení. Mě to kolísalo asi stejně jako tobě a když jsem měl zaplou klimatizaci a zastavil jsem na křižovatce tak bylo vesměs pravidlo chcipnutí auta.
Krokový motůrek!!
Napsal: 04 bře 2006, 18:59
od ivan
Krokový motůrek!!Teda správně se to jmenuje SEVOMOTOR VOLNOBĚHU!!
Funguje jako automatický sytič a zároveň drží volnoběh motoru!!
Funkčnost lze vyskoušet tím,že ho odmontujeme a díváme se na něj!!
První fáze je,že motůrek po zapnutí klíčku vyjede ven do určité polohy!!To je poloha sytiče!!!
A druhá fáze je, po sešlápnutí plynového pedálu musí krokový motůrek jezdit sem a tam!!Toto je pouze udržovací funkce!!
Tak je to jednoduše řečeno!!
Jinak je to Servomotor volnoběhu,který udržuje volnoběh motoru,nezávisle na zapnutých elektrických spotřebičích!!(světla,topení atd!!)Prostě až zapnete světla,tak aby to nechcíplo!!
Napsal: 04 bře 2006, 19:09
od bida.ml
přesně napsáno "ISC servo (stepper motor)" v překladu "krokový elektromotor". Ivan to napsal odborněji, ale myslím si že oboje je dobře.
Napsal: 04 bře 2006, 20:48
od mmartin
Napsal: 04 bře 2006, 20:58
od ivan
bida.ml píše:přesně napsáno "ISC servo (stepper motor)" v překladu "krokový elektromotor". Ivan to napsal odborněji, ale myslím si že oboje je dobře.
Ano! Je to ůplně to samé,holt ta čeština je bohatá!!!
Já tento motůrek znám pod tímto názvem!!
Těch typů je hodně,ale princip je pořád stejný!!
Napsal: 05 bře 2006, 11:01
od mmartin
tak maám venku ten motorek a při zapnuti klíčku mi jen cvaká
nedá se nějak proměřit a opravit............za každou radu moc děkuji předem
Napsal: 05 bře 2006, 11:16
od bida.ml
Komunikoval jsem ohledne motorku s "Rade622". Zkus se ho zeptat, rozumi tomu a myslim si ze by se ti na to mohl podivat. Jestlize jenom cvaka a nepohybuje se tak je v haji. Mam nejakej navod na kontrolu civek tohoto motorku z hyundai servis (
www.hmaservice.com), kterej ti muzu treba poslat mejlem. Mam to v pdf.
návod
Napsal: 05 bře 2006, 11:19
od rade622
Pošli mi to na SZ.
Dík
Rade622
Napsal: 05 bře 2006, 11:36
od mmartin
"Rade622" mužu tě poprosit jestli by jsi mi mohl poradit zda se s tím motorkem dá neco dělat díky moc martin
Napsal: 05 bře 2006, 19:02
od have
jsou v háji cívky... neopravitelné, musíš sehnat, které jsou O.K