Stránka 1 z 2

kolísání otáček u lantry 1.8 r. v. 1995

Napsal: 04 bře 2006, 11:51
od mmartin
Nemáte prosím někdo skušenost s kolísáním otáček u studeného motoru 600ot až 2500otjak se to ohřeje tak to tolik nekolísá ,ale má to porád takoví nepravidelný chod a jaksi se to klepe od 600 do 1300otáček na volnoběh........děkuji za jakoukoli radu

Napsal: 04 bře 2006, 13:14
od bida.ml
Ted resim stejny problem a zjistil jsem, ze me odesel krokovej motorek. Spatnej krokovej motorek se da zjistit tak, ze se pri nastartovanem aute pozapinaji vykonne spotrebice (klimatizace) a nesmi klesnout razantne otacky (me to chciplo). Jestlize klesnou tak bude na vine krokovej motorek a to bych mohl pak eventuelne popsal demontaz a vizualni kontrolu jestli je to fakt on. Ja osobne jsem tento problem mel od te doby co jsem koupil auto (bazar) a ted to resim. Ve stredu snad bude doma. Novej stoji cca 7000,- a ja mam starsi za 2700,-.
Mam Hyunday Lantra 1,8 GT rv.1995

Napsal: 04 bře 2006, 15:32
od Felotron
Kolisani otacek muze zpusobovat i netesnost valcu - da se lehce zmerit, ale potrebujes k tomu manometr, ktery nasroubujes misto svicky a protocis motor (starterem). Mezi jednotlivymi valci nesmi byt moc velke rozdily.

Napsal: 04 bře 2006, 15:35
od mmartin
tak jsem to skoušel a asi to bude ono ...mužeš mi prosím tedy napsat jak ho demontovat a skontrolovat (kde vůbec je a jak vypadá)díky moc za radu :wink:

Napsal: 04 bře 2006, 17:48
od Mates
Není 600 otáček nějak málo hlavně u studeného motoru? Nejspíš to bude tím krokovým motorkem.

Napsal: 04 bře 2006, 18:20
od bida.ml
Motorek je umístěn pod škrtící klapkou a tak se to perfektně oddělává. Já jsem si užil svoje a dopadlo to tak, že jsem musel oddělat kompletně celou škrtící klapku abych ho dostal ven a pak jsem zjistil, že je pouze na dvou šroubkách a tak by se dal demontovat samostatně.

Obrázek

Dle informací zjištěných na internetu jsem zjistil, že funkčnost krokového motorku se dá vyzkoušet tak, že se demontuje, nechá se připojenej kabel a zapne se klíček. Při zapnutí by měl vyjet ten kužel ven (uvnitř je šnek) a při vypnutí zase zajet. Mě to pouze zachrčí a nic. Dají se ještě multimetrem změřit cívky, ale z toho jsem nebyl moc chytrej.

Obrázek

Krokovej motorek ti dorovnává otáčky motoru při volnoběhu při změnách zatížení. Mě to kolísalo asi stejně jako tobě a když jsem měl zaplou klimatizaci a zastavil jsem na křižovatce tak bylo vesměs pravidlo chcipnutí auta.

Krokový motůrek!!

Napsal: 04 bře 2006, 18:59
od ivan
Krokový motůrek!!Teda správně se to jmenuje SEVOMOTOR VOLNOBĚHU!!
Funguje jako automatický sytič a zároveň drží volnoběh motoru!!
Funkčnost lze vyskoušet tím,že ho odmontujeme a díváme se na něj!!
První fáze je,že motůrek po zapnutí klíčku vyjede ven do určité polohy!!To je poloha sytiče!!!
A druhá fáze je, po sešlápnutí plynového pedálu musí krokový motůrek jezdit sem a tam!!Toto je pouze udržovací funkce!!
Tak je to jednoduše řečeno!!
Jinak je to Servomotor volnoběhu,který udržuje volnoběh motoru,nezávisle na zapnutých elektrických spotřebičích!!(světla,topení atd!!)Prostě až zapnete světla,tak aby to nechcíplo!! :D :wink:

Napsal: 04 bře 2006, 19:09
od bida.ml
přesně napsáno "ISC servo (stepper motor)" v překladu "krokový elektromotor". Ivan to napsal odborněji, ale myslím si že oboje je dobře. :)

Napsal: 04 bře 2006, 20:48
od mmartin
diky moc mrknu na to a uvidím :) :) :) :)

Napsal: 04 bře 2006, 20:58
od ivan
bida.ml píše:přesně napsáno "ISC servo (stepper motor)" v překladu "krokový elektromotor". Ivan to napsal odborněji, ale myslím si že oboje je dobře. :)
Ano! Je to ůplně to samé,holt ta čeština je bohatá!!! :lol: :lol: :wink:
Já tento motůrek znám pod tímto názvem!! :wink:
Těch typů je hodně,ale princip je pořád stejný!! 8)

Napsal: 05 bře 2006, 11:01
od mmartin
tak maám venku ten motorek a při zapnuti klíčku mi jen cvaká :cry: nedá se nějak proměřit a opravit............za každou radu moc děkuji předem :)

Napsal: 05 bře 2006, 11:16
od bida.ml
Komunikoval jsem ohledne motorku s "Rade622". Zkus se ho zeptat, rozumi tomu a myslim si ze by se ti na to mohl podivat. Jestlize jenom cvaka a nepohybuje se tak je v haji. Mam nejakej navod na kontrolu civek tohoto motorku z hyundai servis (www.hmaservice.com), kterej ti muzu treba poslat mejlem. Mam to v pdf.

návod

Napsal: 05 bře 2006, 11:19
od rade622
Pošli mi to na SZ.
Dík
Rade622

Napsal: 05 bře 2006, 11:36
od mmartin
"Rade622" mužu tě poprosit jestli by jsi mi mohl poradit zda se s tím motorkem dá neco dělat díky moc martin

Napsal: 05 bře 2006, 19:02
od have
jsou v háji cívky... neopravitelné, musíš sehnat, které jsou O.K