Stránka 1 z 1
píská servo, kdo poradí?
Napsal: 22 kvě 2009, 07:18
od gogin
Zdravím všechny klubáky. Řeším na Matrísku jeden problém. Při studeném motoru, při otáčení se při rozjezdu, jednou nebo dvakrát zapíská servo. Řemen je v pořádku, dotažený, napínací kladky OK. Vše kontrolováno dvakrát nezávisle v servisu. Jak se rozjedu je všechno OK, můžu točit plný rejd a servo ani nehvízdne. Nevím co ještě zkontrolovat, po čem jít. Díky za každou radu ... Ať Vám to príma jezdí.
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 22 kvě 2009, 11:11
od ryba
normalka, jedine novej remen. Po startu je vsechno ztuhly, me to delalo taky, pomohl jen novej remen
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 22 kvě 2009, 11:13
od Engineer
Namydlit...
Mydlova voda by mohla pomoct, nie?
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 22 kvě 2009, 11:18
od Limitz
při plném rejdu může zapískat i řemen od alternátoru, dělalo mě to taky a přišel sem na to až když sem si všiml že se mě při plném rejdu rozsvěcuje kontrolka dobíjení
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 02 bře 2014, 17:40
od ivino77
Ahoj kluci, taky se už pěkně dlouho trápím s pískáním servo řemenu. Už jsem je vyměnil 3, poslední originál. Při otáčení to píská i když není zima. Servočerpadlo se normálně při plném rejdu téměř zastavuje ale řemen ne, ten po něm píská. Co mám udélat? Rozebrat servo? Chybělo trošku kapaliny tak jsem ji doplnil ale pořád píská. Prosím o radu.
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 06 bře 2014, 19:25
od Petrove
Obyčejné mýdlo,nastartovat auto,opatrně přiložit mýdlo k řemenu a nechat řemen proběhnout přes mýdlo. Po vnitřní straně řemenu, ale pozor na prsty.
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 11 dub 2014, 00:53
od ivino77
ano pískanie sa vyrieši, ale prečo sa čerpadlo zastavuje?
Re: píská servo, kdo poradí?
Napsal: 12 lis 2014, 19:37
od zdenekpodlezl
Ahoj, tak jsem řešil taky temto problém a vyřešen.
1 - výměna ložiska v čerpadle, použito 6203-2RSH/C3 SKF. Staré ložisko po vyjmutí lehce zadrhávalo, ale po 12 letech a 200 tis. km se není čemu divit. Před rozděláním čerpadla jsem ale nevěděl, jaký je tam simering, takže ten jsem neměnil, jinak tam je 20/36/7, dvoubřitý s prvním břitem se spirálou. Výměna ložiska a simeringu není náročná a každý průměrně šikovný člověk to zvládne a nepotřebujete k tomu žádné speciální nářadí. Doba opravy i s řemenem v amatérských podmínkách cca 3 hodiny.
2 - což si myslím že byl ten hlavní problém - klínový řemen. Původní klínový řemen vydržel 10 let a nebyl ozubený. V autorizovaném servisu mi dali nový, ozubený a hned po 100km to pískalo a přitom byl našponovaný podle mě až moc. Při výměně rozvodů jsem chtěl po servisu, aby mi tam dali nový ale bez ozubení. Jenže to oni neměli, tak tam dali nový ale ozubený. A mohl jsem napínat jak jsem chtěk, pískalo. Po výměně ložiska jsem dal nový klínový řemen, bez ozubení, 13x620 Li, a je po pískání. Když jsem měřil tvar ozubeného a hladkého, tak právě ten hladký při ohybu na řemenici se mírně rozšíří a tím lépe dosedá na stěnu řemenice. Toto ozubený řemen neudělá právě díky ozubení. Možná je to i díky tvaru řemenice, která je pro ozubený řemen nevhodná. Výsledek je jasný = hladký řemen neprokluzuje a nepíská.
Pokud to tímto nebylo a bude to pískat dál, napíšu to sem. Zatím je to dobrý.