Přehřívání motoru
Moderátor: Moderátoři
Přehřívání motoru
Zdravím mám problém s přehříváním motoru jedná se o Hyundai H100 2,5 D , v rychlosti nad 110 km/h se začne ručička teploměru zvedat a to dost rychle a do kopce ani nemluvim ale dříve to nedělávalo začalo to dělat když prasknul klíňák už jsem vyměnil termostat a pořád nic. Jestli by někoho něco napadlo tak prosím poraďte.
Hyundai H100 - 94'', 2,5D, 55kw, 198 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
- Reklama
Re: Přehřívání motoru
Mne zatím napadá pokud ti funguje dobře vodní pumpa : 1.) buď zanešený chladič - kup si takový roztok do chlaiče na vyčištění, naleješ to tam, pak s tím asi hodinu jezdíš ( už si moc přesně nepamatuju), a pak to celé vypustíš. Doporučuji rozpojit nějakou tlustou hadici v nejnižším bodě a ještě jednou zopakovat. Jednou jsem to dělal, měl jsem stejný problém (Renault Safrane) a nevěřil jsem vlastním očím jaké z toho vyteklo bláto. 2.) Za studena otevři chladič a nastartuj,pak do něj koukni jestli v něm nebublá voda - pak by to bylo těsnění pod hlavou. V tomto případě načas pomůže pokud jezdíš s odšpuntovanou zátkou, než se to úplně po..... . Napiš jak jsi dopadl.
Re: Přehřívání motoru
Zdravím tak vodní pumpa mi snad funguje dobře ale vyzkoušel jsem tedy : za studena jsem otevřel chladič nastartoval a nic až při 3000 otáčkách šla vždy jedna velká bublina každých 5 vteřin. Takže tedy nevím jestli to je těsnění pod hlavou protože chladící kapalina neubývá. A s tímto problémem najeto skoro 100 tkm.
Hyundai H100 - 94'', 2,5D, 55kw, 198 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání motoru
A přidřený ten motor být nemůže? Nemusí jít o zadření vlivem nedostatku oleje ale jen zvýšení tření v důsledku opotřebení, třeba ložisek na klice nebo šálů. Kdysi jsem u jedné staré rachotiny tenhle problém taky řešil, a nakonec to vyřešila něco jako střední oprava motoru.
Jde o to, že mě varovali opraváři, kam u nás jezdím, že tyhle 2,5 litrové motory (týká se mého H1) mají ani ne konstrukční závadu, spíš nedostatek, že chlazení prostředních dvou válců je prý nedostatečné, souvisí to s vedením chladících kanálků v bloku motoru a motor se může prý snadno přidřít. Prý už kvůli tomu nekolik těchto motorů (Hyundai je nedává jenom do H1) generálkovali. Varovali mě, abych kvůli tomu motor nehonil dlouhodobě ve vyšších otáčkách (neboli nejezdíl např 160 - 170 km/h rychlostí z Prahy třeba do Brna). Krákodobě je to prý v pohodě. Já přesně nevím, jaký je motor u H 100, ale myslím, že to může souviset s tím přehříváním.
Jde o to, že mě varovali opraváři, kam u nás jezdím, že tyhle 2,5 litrové motory (týká se mého H1) mají ani ne konstrukční závadu, spíš nedostatek, že chlazení prostředních dvou válců je prý nedostatečné, souvisí to s vedením chladících kanálků v bloku motoru a motor se může prý snadno přidřít. Prý už kvůli tomu nekolik těchto motorů (Hyundai je nedává jenom do H1) generálkovali. Varovali mě, abych kvůli tomu motor nehonil dlouhodobě ve vyšších otáčkách (neboli nejezdíl např 160 - 170 km/h rychlostí z Prahy třeba do Brna). Krákodobě je to prý v pohodě. Já přesně nevím, jaký je motor u H 100, ale myslím, že to může souviset s tím přehříváním.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Přehřívání motoru
Koukni se na víčko oleje z vnitřní strany. Jesli je na něm bílá pěna, tak to bude těsnění pod hlavou
Co nejde silou, jde ještě větší silou
Re: Přehřívání motoru
Ještě mě napadlo - Jak ti prasknul ten řemen, tak si asi vařil, že jo? Nechal jsi motor pořádně vychladnot než si tam nalil novou studenou vodu? Jestli ne, tak to bude těsnění pod hlavou
Co nejde silou, jde ještě větší silou
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání motoru
nebo celá hlava
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Přehřívání motoru
Zdravím, tak po dlouhé době jsem se k problému vrátil. Motor byl již studenej když se tam nalévala voda. Bílá pěna na víčku není. Ale přemýšlím jestli by taky nemohl být problém v chlazení oleje ?
Hyundai H100 - 94'', 2,5D, 55kw, 198 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
Hyundai Sonata - 96'', 2,0i 16V, 102kw, 190 tkm
Seat Toledo - 98'', 1,6i, 74kw, 35 tkm
Renault Espace - 04'', 3,0dci, 130kw, 140 tkm
Peugeot 206 SW - 05'', 1,4i, 55kw, 60 tkm
Škoda 120 M - 88'', 1,2 , 40kw, 50 tkm
Re: Přehřívání motoru
Chlazení oleje? Já na svém autě olejový chladič vůbec nemám.
Dělá ti to i teď v zimě?
Pak mě ještě napadá. - Nezamrzla ti někdy voda v chlazení? Už jsem se setkal s tím, že někdo nastartoval auto se zmrzlou vodou a ulomily se lopatky na vodním čerpadle. Voda pak v okruhu běhá pomalu nebo vůbec ne. To by vysvětlovalo to že voda neubývá a že se motor ohřívá jen je li víc zatížen. Nebo by ty lopatky taky mohl sežrat nevhodná nemrznoucí kapalina. Nebo se kolo s lopatkami protáčí na hřídeli a vlastně stojí. (neznám jak to v tomto čerpadle je nikdy jsem ho neměl venku)
Dělá ti to i teď v zimě?
Pak mě ještě napadá. - Nezamrzla ti někdy voda v chlazení? Už jsem se setkal s tím, že někdo nastartoval auto se zmrzlou vodou a ulomily se lopatky na vodním čerpadle. Voda pak v okruhu běhá pomalu nebo vůbec ne. To by vysvětlovalo to že voda neubývá a že se motor ohřívá jen je li víc zatížen. Nebo by ty lopatky taky mohl sežrat nevhodná nemrznoucí kapalina. Nebo se kolo s lopatkami protáčí na hřídeli a vlastně stojí. (neznám jak to v tomto čerpadle je nikdy jsem ho neměl venku)
Co nejde silou, jde ještě větší silou