Stránka 1 z 1
Citlivý plynový pedál
Napsal: 16 čer 2009, 22:56
od Bohuš
Projížděl jsem i30cw /1.6/ benzín/93kw a nemohl jsem si zvyknout na velice citlivé ovládání plynového pedálu . Při rozjezdech mě to občas řvalo , jak školákovi v autoškole .
Je to jenom o zvyku ? Nebo takto citlivý pedál má většina podobných aut stejné kategorie ? Nebo opravdu je citlivost pedálu přehnaná ? Nebo jinak - dá se ta citlivost nějak upravit , aby plyn šel trošičku tužšeji ?
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 16 čer 2009, 23:55
od saldy
Tenhle benzín jsem projížděl nedávno abych se rozhodl mezi tím a dýzlem, přišlo mi že spojka zabírá hodně nahoře tedy stejně jako u mého starého auta, takže jsem tam byl hned jak doma, je to jen o zvyku, nevím jak tyhle auta ale dřív se dala spojka přitáhnout
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 17 čer 2009, 00:15
od laufas
Na vsechno se da zvyknout. Jsem zacatecnik a uz jsem si vicemene zvykl.
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 17 čer 2009, 07:45
od BOB_007
Mám stejnou motorizaci a se začátku mi to dělalo taky, ale podle mne jde spíš o spojku. Přečti si téma o spojce - je tam toho dost.
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 18 čer 2009, 15:53
od vlado1979
Je to tak. Spojka aj plyn sú veľmi citlivé, chce to veľa cviku. Pozorujem, že hoci aj keď uberiem trochu plyn, auto trhne. Pri preraďovaní nie je až tak problém, ale keď ide auto konštantnou rýchlosťou či už na dvojke alebo trojke, tak pri sebemenšom pohybe nohy na plynovom pedáli autom resp. motorom trhá.
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 18 čer 2009, 20:07
od štaflík
Bohuš píše:Projížděl jsem i30cw /1.6/ benzín/93kw a nemohl jsem si zvyknout na velice citlivé ovládání plynového pedálu . Při rozjezdech mě to občas řvalo , jak školákovi v autoškole .
Je to jenom o zvyku ? Nebo takto citlivý pedál má většina podobných aut stejné kategorie ? Nebo opravdu je citlivost pedálu přehnaná ? Nebo jinak - dá se ta citlivost nějak upravit , aby plyn šel trošičku tužšeji ?
Jak říkají ostatní, je to chabou spojkou. Reakce plynu u Fabie nastavit šla-SW úprava za deset vteřin, stejně jako reakce posilovače, ale u i30 asi nepůjde - údajně má mechancké ovládání plynu (zdůrazňuji "údajně" - osobně se mi to nezdá). Nicméně reakce motoru na plyn je dle mě OK. Prostě spojka ze začátku nepouští, proto otáčky motoru vystřelí nahoru víc, než u normálních aut. Diesely tím prý tolik netrpí.
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 18 čer 2009, 21:23
od 89majlo96
staflik : mozes verit, i30 ma naozaj mechanicke ovladanie plynu, ked otvoris kapotu a budes postupovat pozdlz potrubia vzduchu tak narazis na ocelove lanko na kladke, a ak budes mat nastartovane, tak sa mozes s nim pohrat
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 23 čer 2009, 10:44
od ivan30
suhlasim s hlasmi ze pedal plyn je prilis citlivy, a hlavne so slabym odporom , i.e. pri dlhsej jazde bez zmeny (dialnica), nie je mozne nohu jednoducho polozit na pedal/opriet, lebo auto zacne zrychlovat..., noha a svaly su v neprirodzenom napati a komfort pre vodica je nizsi, pri blizsej inspekcii tohoto pedalu a jeho tech.prevedenia zistime ze mechanizmus je jednoduchy, a mozu prist napady ako zvysit odpor(modifikaciuo strunkiek, podlozky,...), tiez vidno ze na lanku od pedala je priamo dalsia strunka,..ktora by mala zrejme vyrovnavat,resp eliminovat chvenie nohy,al. prudke zmeny na pedale, mam ale pochybnost ci prave tato strunka nema dodatocny vplyv na ekonomiku jazdy( niekdo pisal ?otacky neocakavanne vyskocia...)
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 23 čer 2009, 10:52
od laufas
ivan30 píše:suhlasim s hlasmi ze pedal plyn je prilis citlivy, a hlavne so slabym odporom , i.e. pri dlhsej jazde bez zmeny (dialnica), nie je mozne nohu jednoducho polozit na pedal/opriet, lebo auto zacne zrychlovat..., noha a svaly su v neprirodzenom napati a komfort pre vodica je nizsi, pri blizsej inspekcii tohoto pedalu a jeho tech.prevedenia zistime ze mechanizmus je jednoduchy, a mozu prist napady ako zvysit odpor(modifikaciuo strunkiek, podlozky,...), tiez vidno ze na lanku od pedala je priamo dalsia strunka,..ktora by mala zrejme vyrovnavat,resp eliminovat chvenie nohy,al. prudke zmeny na pedale, mam ale pochybnost ci prave tato strunka nema dodatocny vplyv na ekonomiku jazdy( niekdo pisal ?otacky neocakavanne vyskocia...)
strunka,lanka... Tento tvuj prispevek me rozesmal
Staci si bok slapky az po spicku oprit o stredovej tunel, kterej je blizko plynu. Vis, jak to myslim? Jako ze cast slapky zustane na plynu a cast si opres. Ja to tak delam a no problemo, nic neboli,nezrychluje
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 23 čer 2009, 10:55
od matysekul
Jednu cihlu pod pedál,druhou na pedál
Nevím,tohle samodomo.Každý si časem najde nějakou svoji pozici.
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 08 dub 2010, 20:28
od be.sport
Zatim jsem to neresil ale chci se zeptat :stava se vam ze pri plnym plynu (tzv az na podlahu) pedal dorazi az na konec,ale pri vetsim tlaku se jeste pohne o kousek dolu?
jakoby tam byl odpor co se u 90% zaberu prekona a skoci na tech 100%? sice mi to nejak extra nevadi ale asi to neni uplne ok ne?
jedna se o crdi...
Re: Citlivý plynový pedál
Napsal: 09 dub 2010, 15:15
od saldy
to je normal, když jsem jel v Mondeu tdci tak to mělo taky jenom s tím rozdílem, že za odporem se při nouzi aktivoval bůstr a výkon se krátkodobě svýšil asi o 20Nm