Stránka 1 z 3
Pružiny
Napsal: 10 bře 2006, 07:45
od Petr HC
Tak jsem si byl včera nechat vyměnit olej v převodovce a když mi auto sundali z heveru, zjistil jsem, že mam prasklou pružinu na pravim zadním tlumiči. Myslim, že tu nemusim psát, že na Coupé se repliky nedělaj a oryginály budou pekelně drahý a Hyundai to navíc bude trvat zas cca 6 týdnů než je doveze. Další varianta je vrakáč (?), nebo koupit za cca 4000+ (za všechny 4) nějaký sportovní cca -30mm. Tam se bojim toho, že se mi tam pak nevejdou zimáky co tam mam (195/60/15) popřípadě, co to udělá na letních 205/40/17. Co radíte? Má někdo svoje Coupe snížený v kombinaci třeba s těma 17"?
Napsal: 10 bře 2006, 08:25
od Tiburon_FX
já mám coupé v sérii a za žádnou cenu bych nesnižoval, tady v praze jsou silnice tak zníčený, že sériie bohatě postačí na to abych měl vyklepanou prdel....pokud bydlíš ve Švýcarsku tak asi no problem, jinak se 17kama kolama ti to hůř pojede, bude vyšší spotřeba - větší valivej odpor, nevim co na ně řekne čidlo ABS, celej podvozek (hlavně tlumiče) se mnohem rychlejš opotřeběj...toť můj názor
Napsal: 10 bře 2006, 09:20
od Petr HC
Tiburon_FX píše:já mám coupé v sérii a za žádnou cenu bych nesnižoval, tady v praze jsou silnice tak zníčený, že sériie bohatě postačí na to abych měl vyklepanou prdel....pokud bydlíš ve Švýcarsku tak asi no problem,
jinak se 17kama kolama ti to hůř pojede, bude vyšší spotřeba - větší valivej odpor, nevim co na ně řekne čidlo ABS, celej podvozek (hlavně tlumiče) se mnohem rychlejš opotřeběj...toť můj názor
Tak v tom s tebou nesouhlasim, když tam dam 205/40/17, tak šířka pneu zůstane stejná (205mm)=stejný valivý odpor, rozdíl na poloměru oproti sériovím 205/50/15 bude +5mm, rozdíl na obvodu +1.68 %(skoro zanedbatelný), naopak pokud bude ten ráfek lehkej, třeba magneziovej, tak to bude spíš lepší. Jediný co se stane je, že to bude tvrdší. Samozřejmě něco jinýho by bylo kdyby se nějak razantně změnil průměr celého kola, dát tam třeba 225/45/17 tak se určitě zhorší akcelerace a bude ukecávat tachometr.
Napsal: 10 bře 2006, 09:23
od Petr HC
Jinak tu variantu s kratšíma pružinama beru jako krajní, protože v kombinaci se sériovejma tlumičema (který jsou dělaný na sériovej rozsah) by se taky mohly dost katastrofálně zhoršit jízdní vlastnosti...
Napsal: 10 bře 2006, 09:26
od Petr HC
Jo s čim máš asi pravdu bude to rychlejší opotřebení podvozku zvlášt kvůli našim silnicím (fakt nebydlim ve Švícarsku)
Napsal: 10 bře 2006, 09:26
od Tiburon_FX
evidentně se v tom líp vyznáš
...já sem toho názoru, že když má auto od výrobce předepsanej rozměr gum a ráfků, tak k tomu má svý důvody...krom toho to beru taky tak že 17tky stojej víc než 15tky...
Napsal: 10 bře 2006, 09:52
od Petr HC
No jo, ale ke sportovnímu autu prostě patřej pořádný kola, tam je asi nejvíc znát známé rčení, že "kola dělaj auto"....no prostě ty 17ky jsou na Coupátku děsně sexy
Napsal: 10 bře 2006, 10:00
od Tiburon_FX
No to máš pravdu, ale bohužel je to mimo můj finanční rámec
Napsal: 10 bře 2006, 13:41
od CARy
cus, cus , hele Tiby ?? Martasz ma snížený a na 17 " ne ?
když pošleš SZ určitě ti poreferuje
C.
Napsal: 10 bře 2006, 14:02
od Tiburon_FX
máš recht, myslim že řikal že má sníženej předek
Napsal: 10 bře 2006, 14:26
od Petr HC
Tak už mam objednanou sériovou pružinu model: "vrakáč" za 600, jinak origo stojí jedna 2000
Napsal: 10 bře 2006, 14:34
od Tiburon_FX
koukám origo je pěkně drahý, ostatně asi jako všechny díly na coupé...
Napsal: 10 bře 2006, 14:42
od Petr HC
Přesně tak, nepřekvapilo mě to. Další fór je v tom, že kdybych kupoval nový, tak musim koupit 2ks
Napsal: 12 bře 2006, 21:54
od CARy
tak tady je foto, doufam ze to poravnani snizeni je trochu vidět
fotka CARy snížení Marztasz
Napsal: 13 bře 2006, 08:08
od MartasZ
Sakra.. škoda že sem přišel pozdě, protože já mám sníženej předek a jsem s tim maximálně spookojenej.. Teda abych byl přesnej, tak vepředu mám na seriovejch tlumičích sportovní pružiny Veitec -40mm a vzadu original a tlumiče Koni se stavitelnou tuhostí a řeknu ti, výbordelná kombinace
Jinak v zimě sem jezdil taky na 15" 195/60 a v létě tam mám 17" vepředu 215/40 a vzadu 235/40.. vepředu to neškrtá ani při větších hupech, vzadu trochu jo, ale jen o nárazník.. je to tam tvarově pro ty kola na hovno.. Zkusim poslat fotky, abys moh porovnat jak to vapdá bez snížení a s