Stránka 1 z 3
Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 09:53
od mireceks
Zdravim vas, dneska jsem narazil na dokument, ktery si myslim je zajimavy. Co vy na to rikate?
Stahnout se dá tady:
http://www.edisk.cz/stahni/89547/Pomaha ... .16MB.html
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 14:14
od Rexcor
Tak na nějakou dobu máme Passaty z krku? No mě je to vlastně jedno. Já dodržuju rychlosti.
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:19
od mizerove
no, neřekl bych, že je máme z krku. dokonce sem ho viděl u Vyškova na tej rychlostní v červenej barvě.
jezdím podle předpisů tak mi to neva a když ne tak
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:30
od Hardcam
Je zajimavy, jak se to v jeden den objevi na vsech forech. V zadnym pripade neni pravda to, co se tam pise!!!!
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:34
od Hardcam
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:34
od David PLEVA
Tady je odpověď přímo z policejního prezidia:
Policie využívá Passaty legálně!
Stanovisko k obsahu textu šířeném na webových stránkách, který zpochybňuje zákonnost způsobu využívání vozidel policejních vozidel VW Passat R36.
S ohledem na skutečnost, že se na Policejní prezidium ČR stále častěji obracejí občané i zástupci médií s dotazy na obsah příspěvku neznámého pisatele, který je rozšířován prostřednictvím různých webových stránek a e-mailové pošty, a který zpochybňuje zákonnost způsobu využívání policejních vozidel VW Passat R36 při dohledu na bezpečnost a plynulost silničního provozu, zvěřejňujeme stanovisko ředitele služby dopravní policie Policejního prezidia ČR plk. Ing. Leoše Tržila.
Stanovisko naleznete pod textem.
kpt. Mgr. Veronika Benediktová
Stanovisko ředitele služby dopravní policie Policejního prezidia PČR k otázkám využívání a oprávněnosti vozidel VW Passat R 36 zařazených na dálničních odděleních Policie České republiky.
Oprávnění vozidel k měření rychlosti jízdy :
Vozidla VW Passat jsou vybavena technickým prostředkem pro měření rychlosti, který je schválen Českým metrologickým institutem a je pravidelně ověřován a kalibrován k účelu měření rychlosti. Systém pracuje na principu srovnání rychlosti. Měření je prováděno automaticky na nastaveném délkovém úseku. Jde o zařízení, které svým principem odpovídá zařízení, které je u Policie ČR využíváno již od poloviny devadesátých let. Uvedený způsob měření rychlosti je tedy v rámci ČR schválen a odpovídá platné legislativě. Obdobný způsob měření je využíván např. v Rakousku, Německu, Slovensku.
Překračování rychlosti při měření tzn. jízda za vozidlem nebo dojíždění vozidla, které nejede předepsanou rychlostí :
Ze strany pisatele jde o chybný výklad zákona 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Dochází zde k zaměňování ustanovení § 18 odst. 9 „Rychlost jízdy“ a § 41 „ Jízda vozidel s právem přednostní jízdy“.
Pro plnění úkolů policie, mezi které patří i dohled nad silničním provozem, odhalování a řešení přestupků v rámci dohledu, se na tato vozidla vztahuje výjimka dle ustanovení § 18 odst. 9. (text ustanovení pod textem) tzn. jízda vyšší než stanovenou rychlostí, a to bez použití výstražného světla modré barvy.
Nařízení MV č. 80/2001, na které ustanovení nepřímo odkazuje) uvádí : Ustanovení § 18 odst. 3,4 a 8 zákona č. 361/2000Sb. Neplatí pro řidiče vozidel Policejního prezidia ČR, útvarů Policie ČR s působností na celém území ČR a útvarů s územně vymezenou působností, je-li to nezbytně nutné k plnění úkolů stanovených zvláštním právním předpisem. Zvláštním právním předpisem je nyní platný zákon č. 273/2008 Sb., o policie ČR.
Ustanovení § 41 je speciálním ustanovení pro vozidla všechna vozidla s právem přednostní jízdy - vozidla využívající modré výstražně světlo (PČR, HZS, Zdravotní služba a další) a jsou zde zakotveny výjimky, které se na tato vozidla vztahují. Tedy výjimky v době kdy je využíváno toto výstražné zařízení.
Z uvedeného vyplývá, že pro měření rychlosti je využívána výjimka dle § 18 odst. 9., protože není využíváno výstražné zařízení. V případě, že řidič policejního vozidla výstražné zařízení využije, aplikuje se potom ustanovení § 41 odst. 1..
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:45
od David PLEVA
Jo a ještěn jeden můj soukromý postřeh a názor. Vím, že osádky Passatů nás nebudou buzerovat za mírné překročení rychlosti. Takže buďme rádi, že nám Passaty pomůžou a ochrání nás před lidmi jako je náš neznámý pisatel, protože tomu určitě čísla 50/90/130 nic neříkají. Osobně si myslím, že kdyby mu někdo ve vysoké rychlosti nedejbože někoho zmrzačil, ne-li zabil, bude se ptát jako první, kde ty Passaty zrovna v té době byly.
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:49
od Rave
ja jel tachometrove pres asi 260 (budik ukazuje jen 240) heč
ale taky v brne na dynu
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:55
od mirpie
na mendlovce ve škole?
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:56
od Rave
mirpie píše:na mendlovce ve škole?
jea
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 15:59
od Hardcam
To se na ty valcovy brzde da takhle zdimat maximalka?
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 16:01
od mirpie
tam jsem chodil na jeden předmět (traktory) z VUT. Perfektní zkušebna. Viděl jsem test novýho John Deera, asi 450koní výkon, traktor velkej jak hovado, že se jim málem nevešel pod ty mega vrata, co tam maj. Hukot jak prase...A zrovna tam, ten co to obsluhuje, povidal, kolik tam už měl majitelů různých sportovních aut po chipu se svěšenou bradou, kde výkon byl ještě nižší než v serii, byť pocitově jim to přišlo lepší......
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 16:11
od XMira
Presne jak tady pisete. Vadi mi, kdyz me zastavi na kilometr dlouhy rovine, kde jsou po stranach naspy 10m dlouhy a za nima pole. Takze vam pod kola fakt nikdo neskoci. A oni meri v polovine a davaji pokutu za 100km/h. Jestli je tohle nejvetsi riziko na nasich silnicich, tak zijeme v idealnim state.
Takze pokud budou merit a pokutovat prasata, ktery jezdi po dalnici slalom 200km/h, nebo litaji po meste stovkou, tak tomu tleskam a budu je podporovat.
Ale osobne bych uvital vic civilnich aut ve meste, ktery budou hlidat takovy ty praseciny typu jizda na cervenou, odbocovani pres dvojitou plnou, nedani prednosti, jizda s mobilem u ucha.... Neni totiz snad ani den, abych nebyl neceho takoveho svedkem. A pri dnesni hustote provozu je pri takovem chovani sance na pruser fakt vysoka.... a bohuzel u toho nebude jen pachatel, ale i nekdo slusnej
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 16:13
od Rexcor
Takže si mám pořídit antizáznamové zařízení?
Raketomet - záznam zmizí.
Re: Pomáhat a chránit
Napsal: 24 čer 2009, 16:16
od Hardcam
XMira: s mobilem u ucha? Netvrd mi, ze jsi nikdy v ruce za jizdy nedrzel kolu od mekace nebo nejakou dobrotu? Az na ten mobil s Tebou souhlasim, ale tohle je kravina. Ja treba 80% cesty v ruce drzim dalkovy ovladani od radia, abych nemusel natahovat ruku, za to bys mi taky dal pokutu?