Stránka 1 z 2

Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 08 črc 2009, 21:35
od aldakutil
Ahoj. Mám dotaz : Mám Getz 1,3 (2003). Pokud vím, tak motor je rozvod SOHC, tudíž asi s mechanickým seřízením ventilů. Nejsem automechanik, ale rozvod DOHC je myslím hydraulickými zdvihátky (bez seřizování).
Ptám se, jestli někdo seřizoval ventily na motorech SOHC ? Měli by to být obsahy 1,1 a 1,3. A po kolika km se dělají ? Nebo, až jsou slyšet ?
Dík.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 08 črc 2009, 22:20
od Janjan
Ano, u motorů SOHC je předepsaná kontrola vůlí ventilů každých 30kkm. Pokud se ale podívám do protokolů z garanček, nemám tam žádný zápis o provedené kontrole a případném seřízení.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 08 črc 2009, 23:52
od Nio96
ptám se čistě zvědavosti ale SOHC je single jako jeden OHC a DOHC je double takze dve OHC ...ale to neříká nic o tom ze jedno se seřizuje a jedno je na hydroštelech nebo jo?

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 13:28
od Amalfi
No neni to tim dano obecne, ale jak pise aldakutil tak v pripade Getzu to tak je. Ja mam 1.6 DOHC a mam hydraulicke zdvihatka.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 14:07
od Nio96
Nu jasný tak to bude o tom ze 1.4 a 1.6 maj hydro...a 1.3 maj ještě mechanický hm?

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 14:51
od Amalfi
hmm a odpovida to SOHC a DOHC

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 15:13
od Vilda
Pokud se dobře pamatuju na dobu, co jsem dělal řemeslo, tak býval system rozvodů OHV, vačkový hřídel byl v bloku motoru a OHC vačkový hřídel byl v hlavě motoru. Tak SOHC bude mít jeden vačkový hřídel v hlavě motoru a DOHC by měl mít vačky dvě. Ovšem jestli má 1.3 motor ventilové samostavy, to nevím... Taky se můžu plést, :D přece jen, je to spousta let ...

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 18:10
od aldakutil
Takže doplňuji to co mám v uživatelském manuálu.
Vůle ventilů (studený motor : 20+/-5°C) je daná poze pro motor 1,1 L a to : Sání ......0,13mm, Výfuk......0,17mm.

Ostatní motory jsou proškrtnutý. Asi se jen kontrolují, nebo mají samoštely. Nevím.

Mám najeto 60000. Tak to co mne čeká do budoucna
Docela mne zajímalo, zvlášť u majitelů s proběhem kilometrů 100 000 a více jestli už to někdo nedělal. Zkusím ještě zagooglit a zjistit něco o těch rozvodech. :hyu:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 18:49
od Janjan
SOHC nebo DOHC opravdu znamená jenom počet vačkových hřídelí, ale způsob seřizování vůlí může být různý bez ohledu SOHC/DOHC. Asi to záleží na rozhodnutí konstruktérů motoru. Jsou hydroštely znakem "modernosti" motoru? Já to nevím :( . Každá varianta seřizování má asi své plusy a mínusy, ale na to nejsem odborník. Snad se tady najde někdo, kdo nám to fundovaně vysvětlí. :wink:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 10 črc 2009, 19:21
od aldakutil
Janjan píše:SOHC nebo DOHC opravdu znamená jenom počet vačkových hřídelí, ale způsob seřizování vůlí může být různý bez ohledu SOHC/DOHC. Asi to záleží na rozhodnutí konstruktérů motoru. Jsou hydroštely znakem "modernosti" motoru? Já to nevím :( . Každá varianta seřizování má asi své plusy a mínusy, ale na to nejsem odborník. Snad se tady najde někdo, kdo nám to fundovaně vysvětlí. :wink:
Asi máš pravdu. Před chvílí jsem našel motor Honda VTEC (proměnné časování ventilů) s rozvodem SOHC. A jelikož Honda je s motory na špičce tak zřejmě nejde o starší či novější systém rozvodů.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 11 črc 2009, 11:59
od Nio96
Neexistuje nějakej prográmek, kterej ví vše? třeba jako, že tam napíšu informace o svým autě a ono mi to napíše jaký technologie jsou vněm použity? :)

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 11 črc 2009, 12:45
od Tommas33
??????,že by neměl Getz z roku 2003 hydroštely?to je fakt divný,když jsem je měl na Accentovi97...1.3 12v...to by asi soudruzi v Korei udělali někde chybu... :lol:

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 11 črc 2009, 18:58
od aldakutil
??????,že by neměl Getz z roku 2003 hydroštely?to je fakt divný,když jsem je měl na Accentovi97...1.3 12v...to by asi soudruzi v Korei udělali někde chybu... :lol:

Néé, já nechtěl zakládat zbytečný vlákno. Možná je to moje nevědomost. Někde jsem slyšel SOHC jako mechanika a DOHC jako hydraulika.
Dál je mi divný, že manuál udává ventilový vůle u 1,1...další objemy nic,....a teda prý při garančních prohlídkách (já je nedělal, auto mám z druhý ruky) se prý mají kontrolovat.
Takže nechci s určitostí nic tvrdit. Na to ani nemám vzdělání.
A asi jsou tam taky hydroštely. Navíc ve velice podrobným uživatelským manuálu o nějaký kontrole ani zmínka. A to je tam toho dost.

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 11 črc 2009, 19:10
od aldakutil
No a jestli je jistý, že accent 1,3 12 1997 ty hydroštely měl, tak já je mám taky, protože ten motor je úplně stejnej. Akorát měl v roce 97 tuším 55kw a já mám 03 60kw. oba 12ventily.
Tak to bych měl o starost míń a dobrej pocit, že na tom nemusím nic hlídat. (" a že jsem koupil dobře....co si myslím stále) :D

Re: Seřízení ventilových vůlí

Napsal: 12 črc 2009, 09:55
od Tommas33
aldakutil píše:No a jestli je jistý, že accent 1,3 12 1997 ty hydroštely měl, tak já je mám taky, protože ten motor je úplně stejnej. Akorát měl v roce 97 tuším 55kw a já mám 03 60kw. oba 12ventily.
Tak to bych měl o starost míń a dobrej pocit, že na tom nemusím nic hlídat. (" a že jsem koupil dobře....co si myslím stále) :D
je to výhoda nemusíš se o nic starat ono to má kažká značka jinak ,nejsem si jistý jestli staší modely mají hydroštely,ale Accenty už měli jinak jsem měl 62kw a na tu dobu hodně dobrý motor...