Stránka 1 z 3
Nastartuje či nenastartuje? To je oč tu běží...
Napsal: 21 bře 2006, 08:09
od draceq
Zdravím všechny. Mám takový problémek, možná o tom někdo budete něco vědět. Tak jednou za týden se autiko rozhodne, že prostě nechce startovat.
Zajímavé je, že se to nestává po dlouhém stání, ale po krátké pauze po delší jízdě (např jedu z práce 20 km, zastavím se v bance na 5 minut a pak startuju půl hodiny
). Vypadá to, jakoby se "zakousnul" imobilizér, startér točí jak o život a motor nic...
Obvykle zabere až tak na pátý, šestý pokus. A pak je zase týden dva klid. Myslíte, že jsou to pouze vrtochy imobilizéru nebo by to mohlo být i něco jinačího? Díky
Napsal: 21 bře 2006, 17:46
od Korálek
Ahoj
Mě se stalo něco obdobného a zjistil sem že je na vině mobilní telefon.
Když jsem měl klíčky od auta a mobil v jedný kapse tak to taky nechtělo chytnout.
Od tý doby co nosím klíčky na krku na šňůrce a mobil v zadní kapse u kalhot ja je vše ok.
Napsal: 22 bře 2006, 07:11
od draceq
No jo, jenže u mě je to naopak - nosím na krku telefon a klíče v kapse
Ale je možné, že se kód klíče nesnáší s mobilem...
Napsal: 22 bře 2006, 14:14
od Svoboda Václav
Zdravím a jsem rád ,že se našel někdo ,kdo má stejné problemy jako jsem měl já. Mám Accenta 2004 a stávalo se mi to samé startér točí a motor nic.Postup byl následující - v servisu nejdříve vyměnily ŘJ imobilizéru - nepomohlo(cena cca 10 000Kč,proměřili antému imb. také nic až na potřetí mi vyměnili ŘJ motoru( 25000 Kč) a závada odstraněna.
Mám záruku . Tak snad ti moje zkušenosti pomohou hodně zdaru.
Napsal: 01 dub 2006, 12:04
od Zdenalek
Zdarec, nechci Vás zklamat, ale mám Accenta r.v. 99, kde žádnej imobilizér ani čip v klíčku není, a dělá mi to naprosto to stejný (krátká pauza po více než 150km jízdy = aspoň 20min než nastartuje). Takže bych se přikláněl spíš k té řídící jednotce nebo minimálně k nějakýmu špatně fungujícímu čidlu. Až na to přijdu, určitě dám vědět
PS.: U Felicií to prý dělalo čidlo teploty motoru, který posílá špatný info do řídící jednotky a ta potom "nevytváří správnou směs pro teplý start". Tak mi to bylo řečeno...
Napsal: 03 dub 2006, 10:11
od draceq
No, přiznám se, že raději bych měnil čidlo než ECU
Přece jen už záruční doba je trochu za námi
a zrovna nějak nenacházím v peněžence zapomenutých 30.000
Chci s ním zajet tak do měsíce ke známému na ošetření podvozku, tak ho rovnou u něj napíchnu na diagnostiku (doufám, že už si pořídil software i pro huňáčky
) a uvidíme, co na sebe vykecá. Každopádně zatím díky všem za tipy a uvítám případné další (ani známý automechanik neví vše
)
Napsal: 01 kvě 2006, 10:47
od Zdenalek
Takže já už na té diagnostice byl a nic
Accent prostě ještě nemá tak chytrou ŘJ, aby byla schopná odhalit, kdy je chyba...
Zkoušeli jsme měřit i hodnoty přímo na všech čidlech, ale taky to k ničemu nevedlo. Muselo by se to měřit přímo ve chvíli, kdy zrovna nechce nastartovat... Tak mám dilema, jestli začít postupně všechno měnit, nebo jestli to prostě NĚJAK PŘEŽIJU
Napsal: 01 kvě 2006, 13:42
od tygrik007
neco podobnyho jsme meli na elantre, bylo to vadny cidlo na hrideli. davalo ridici jednotce signal, ze se hridel netoci, i kdyz to nebyla pravda. zacaloto jen obcas a jednou motor nenaskocil. v servise ze zacatku taky na nic neprisli, asi pri treti navsteve a dotazenem aute do servisu na to prisli.
Napsal: 07 čer 2006, 10:23
od draceq
Tak to vypadá, že jsem učinil zajímavý objev. Po menších problémech s elekrikou zapalování jsem rozebíral spínačku, vyčistil, napružil pružinky (je totiž už zralá na výměnu, měděné plíšky a "hříbky" uvnitř už jeví známky opotřebení více než dostatečného
, takže větší přítlak není na škodu ) a ejhle - od té doby startuje jak nový. Vždy napoprvé a už týden v kuse
(ono totiž poslední dobou byl problém, aby v pohodě startoval dva dny po sobě
) Uvidíme, jak dál, ale zatím se to tváří, jako že někde byl nesepnutý, resp. špatně spínající kontakt ve spínačce...
Napsal: 07 čer 2006, 21:03
od ivan
draceq píše:Tak to vypadá, že jsem učinil zajímavý objev. Po menších problémech s elekrikou zapalování jsem rozebíral spínačku, vyčistil, napružil pružinky (je totiž už zralá na výměnu, měděné plíšky a "hříbky" uvnitř už jeví známky opotřebení více než dostatečného
, takže větší přítlak není na škodu ) a ejhle - od té doby startuje jak nový. Vždy napoprvé a už týden v kuse
(ono totiž poslední dobou byl problém, aby v pohodě startoval dva dny po sobě
) Uvidíme, jak dál, ale zatím se to tváří, jako že někde byl nesepnutý, resp. špatně spínající kontakt ve spínačce...
Já jsem taky něco podobného zažil s tou spínačkou a i jsem to napsal sem!!Ale nemůžu si vzpomenout kde to je!!!
Napsal: 27 čer 2006, 10:27
od draceq
Tak hypotéza číslo 3658
Problémy dělá tohle čidlo - je to snímač otáček klikové hřídele nebo něco jiného?
Napsal: 27 čer 2006, 20:57
od ivan
Kdepak!! To je čidlo na olej!!!
Ty máš snímač otáček(Hallův snímač) na převodovce u setrváku,tak na něj bych se zaměřil!!Pokud Ti kolísá signál ve snímači ,tak to může být i tím to,že Ti to jednou startuje a jednou ne!!Pokud snímač nevyšle signál řídící jednotce,tak zapomeň,že nastartuješ motor!!! Doporučuji ho nechat změřit na osciloskopu!!!
Napsal: 28 čer 2006, 07:37
od draceq
Sqělé, díky za odbornou radu, Ivane. Mrknu tam. Ale je mi teda divné, že když nestartoval, tak jsem drbnul do toho olejového čidla a nastartoval jsem hned
Ale ten snímač otáček nechám určitě prověřit.
Hmmm
Napsal: 28 čer 2006, 19:05
od DodoZV
Tak ako to tu citam, nie som sam s takymto problemom. Myslim ze je to choroba Hyundaiov.
Hlavna vec, ze ked pridem do Hyundai sevisu tak na mna pozeraju ako na cvoka, ze oni sa este s nicim takym nestretli. Auto bolo na teste, vsetko ok, startovalo ako hodinky. Za par dni som ho rano pred domom startoval pol hodinu. No nasraty som bol ako pes.
S tym klucom a telefonom to stale funguje? Vyskusam, aj ked som voci tomu dost skepticky. Nezda sa mi, ze by mohol byt problem prave v tom. Ale topiaci sa aj slamky chyta, takze si budem na to davat pozor a uvidime ...
Napsal: 28 čer 2006, 19:08
od DodoZV
draceq :
Tak ako? Podarilo sa ti ten problem odstranit? Daj vediet co a ako ...