Stránka 1 z 2
Oprava motoru
Napsal: 30 črc 2009, 12:45
od dcpaja
Pánové, potřebuji pomoct. Minulý týden se mi u mého SF 1,9 tdi v Holandsku stalo, že mi najednou motor skočil do neuvěřitelných otáček a z výfuku šel černý a pak bílý dým. V servise v Holandsku mi řekli, že to je palivové čerpadlo.Teď mi volali, že to nebylo palivovým čerpadlem, ale je něco v motoru.Není mi jasné co, ale budu vědět až zítra až se vrátím.
Nevíte o nějakém servise v Děčíně a okolí, který by mohl závadu diagnostikovat a opravit?
Díky moc za tipy a pomoc.
Re: Oprava motoru
Napsal: 30 črc 2009, 16:09
od zdenek76
s tím ti asi nikdo neporadí neb o motoru 1.9tdi v SantaFe slyším poprvé, buď máš jiný auto anebo jiný motor
Re: Oprava motoru
Napsal: 30 črc 2009, 16:46
od Rybář
asi myslí 2.0 CRDi (1991 ccm)
Re: Oprava motoru
Napsal: 31 črc 2009, 10:29
od Ligimaster
mne to spravilo to iste na Fečku 2,0 CRDi. bolo to palivove cerpadlo prepustalo naftu do oleja a keď sa zvýšila hladina oleja v motore tak nasalo olej do sania a vtedy to dostalo vysoké otáčky a hrozne zadymilo. pretesniť palivové čerpadlo, vymeniť olej a filtre aj vzduchový vyčisťiť intercooler a nasávanie skúsiť naštartovať a modliť sa aby to nebolo niečo viac rozbité (ohnutá ojnica, kľuka ...... mňa to vyšlo asi na 5,000 korún aj s olejom montáž sám a pretesnenie čerpadla bosch servis
Re: Oprava motoru
Napsal: 01 srp 2009, 21:00
od dcpaja
Sorry, motor je 2,0 CRDI. r.v. 8/2004, najeto 105 tis. Auto jsem právě přitáhl ze servisu v Holandsku. Vyměnili mi palivové čerpadlo, ale závada neodstraněna. Blbě jsem mu rozuměl, prý je ještě neco ve válcích a za opravu každého chtěl 400 E.Domnívám se, že by to mohlo být gufero u chlazení turba.Teď čekám na diagnostiku závady.O stejné závadě jsem slyšel již od několika lidí.Tak zatím nevím a čekám.
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 10:32
od dcpaja
Takže závada je identifikována. Jsou v haj... všechny vstřiky. Víte někdo o repasi či kde je koupit? 10 tis za jeden se mi zdá trochu utažené za vlasy... Něco jsem tu v diskuzích našel, ale nic konkrétního.
Díky za radu.
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 11:13
od zdenek76
tak jsem to nestačil napsat, ale stává se to i u nových SF, vydřou se vstřiky a může to zničit komplet palivovou soustavu. Levnější vstřiky se dají tuším pořídit např. z Polska, ale stejně se kolem těch 8-9t budeš pohybovat, je to fakt docela raketa
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 11:48
od PhanTom
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 15:48
od zdenek76
tak jsem zjišťoval a uměl bych origo Bosch za cca 8.600-8.700 s DPH
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 16:05
od Hlod
Ahoj nevím teda jaky maš přesně vstriky ale paní Donatová mě tvrdila že je zhání někde kolem 5000kč kontakt na ně najdeš na
www.autosluzbydonat.cz - zkus tam zavolat za zeptaní nic nedáš. At se daří.
Re: Oprava motoru
Napsal: 03 srp 2009, 19:30
od dcpaja
To Zdenek 76 - díky, můžeš se mi ozvat na 602236981.Myslím, že se domluvíme.
Re: Oprava motoru
Napsal: 08 lis 2009, 22:26
od cvrcinek
Osobně si myslím že to neskončilo jen u vstřiků, jestli měli upálený špičky tak myslím že budou v háji i písty. Závada čerpadla je u dieslových motorů santy a tucsona docela častým jevem, jedná se o 3 malé šroubky, které se povolí a propuští naftu do oleje. Tím že se zvyšuje hladina oleje smícháná s naftou dojde k nasání této směsi zpátky do sání a pak se motor chová podle sebe. i po vypnutí klíče motor vesele běží dál v maximálních otáčkách dokud se neupálí vstřiky a nebo se to nezadře, docela nákladná oprava jen kvůli 3 šroubkům, Známemu v Šumperku se to stalo myslím si tak 3 měsíce před koncem záruky.
Re: Oprava motoru
Napsal: 11 lis 2009, 20:29
od dcpaja
jj nebyly to jenom vstřiky
byl načatý i jeden píst, ale Hyundai je dodává pouze v sadě, takže výměna všech, k tomu těsnění pod hlavou, úprava hlavy a navíc kompletní palivová soustava, byla plná drobných špon.......
Re: Oprava motoru
Napsal: 11 lis 2009, 21:10
od zdenek76
no potěš koště, ještě že mi to nehrozí, každopádně zajímavá info pro zájemce o ojetinu
Re: Oprava motoru
Napsal: 11 lis 2009, 22:46
od vitak
Tak to je docela zásadní informace, včasným zastavením motoru se dá zabránit poškození motoru. Vrazit tam 5-ku, sešlápnout brzdu a pustit rychle spojku umí každý, jen na tuto událost musí být připraven. Dá se nějak kontrolovat utažení těch 3 šroubků?
K těm šponám v palivovém systému - u Citroenů s Hdi se toto občas stává v důsledku poškození čerpadla paliva, umístěného v nádrži - pravděpodobně v důsledku nekvalitního paliva. Předpokládám, že stejný systém je i u Crdi, takové to bzučení při žhavení je zřejmě tlakování systému tímto čerpadlem. Porucha se začíná projevovat špatnými starty - čerpadlo nedává dostatečný tlak paliva před vlastní palivové čerpadlo Bosch.