Test: Škoda Fabia 1.2 HTP
Napsal: 09 srp 2009, 12:12
Tak jsem měl, po nějaké době, zase příležitost vyrazit na cestu (do práce a z práce) nejlepším výdobytkem českého automobilismu, sportovním a přesto rodinným, agilním a výkonným vozem nižší střední třídy: Fóbie 1.2 HTP ve výbavě holobyt
Neuvěříte, jak se tohle auto, od doby co jsem s ním občas jezdil (když mi nejel Favorit), změnilo. Nikdo nemůže namítnout, že jsem jel ve špatně zajetém autě. Na autě zapracovali majitelé, pro než je tento vůz primárně určen, dva důchodci, kteří za 7 let života vozu najezdili celých 13 500 kilometrů (vlastně zhruba 5 tisíc jsem najel tenkrát já), a dostalo se mu péče typické pro tento bezúdržbový model. Především začal fungovat EKO režim, a to že se podle potřeby vypíná třetí válec, a když není zapotřebí celého výkonového spektra silné poloviny šestiválce, jede se jen na dva. Navíc inteligentní plynový pedál vám vždy při sešlápnutí dá dostatečnou dobu na to, abyste si mohli rozmyslet zda opravdu chcete zrychlit. Zato agresivní posilovač umožňuje, pro zcela sportovní jízdu, i ve vysokých rychlostech maximálně otočit koly k dosažení nejmenšího poloměru otáčení (horizontálně, vertikálně i podélně). Ze stejného důvodu byl u kol kladen důraz na velikost, resp. malost, a to aby bylo možné kdykoliv předvést výkon motoru gumováním asfaltu, a to i za jízdy při řazení dvojky. A také majitelé zřejmě použili tlačítko na skrývání zadního stěrače, alá Viper, ale asi bude takticky dobře schované, já ho neobjevil.
Je ale pár věcí, které musím vytknout. Při rutinním olíznutí plastů při nastupování jsem byl konfrontován s trvdým plastem. No fuj! Mimo to tento model oplývá především zcela nadbytečnou výbavou. K čemu je příprava na rádio, když žádné rádio nemám. Také středové a pravé zrcátko jsou zcela zbytečné, všechno je dobře a přehledně vidět v té obrovské plácačce nalevo. Čtecí lampičky jsou úplně zbytečné. Kdo si při řízení čte? Ale máme zde starší model, a u Škody to pochopili, a v nové verzi v této výbavě už lampičky logicky nejsou. Také u designu mohla Škoda poněkud méně šetřit s agresivitou; tento model vypadá tak dravě a rychle, že s vámi prakticky nikdo nebude chtít závodit, protože nebudou věřit, že by měli šanci vás předjet ...teda, ne že by opravdu měli
Závěr: Určitě můžu tento vůz doporučit. Pavoukům ve spárách se v něm také moc líbilo. A těm s menším sebevědomím a/nebo přirozením doporučuji verzi kombi+TDI, která je výkonově zhruba na úrovni supersportu HTP, nicméně je o pár centimetrů větší (a my víme, že každý centimetr se počítá, všude, že áno), disponuje ego boosterem (jehož detaily a způsob fungování si Škoda hlídá jako své největší průmyslové tajemství) a v neposlední řadě i sérií speciálních efektů jako je pištící vrtulka, nebo generátor oblaků černého dýmu z výfukového potrubí.
Neuvěříte, jak se tohle auto, od doby co jsem s ním občas jezdil (když mi nejel Favorit), změnilo. Nikdo nemůže namítnout, že jsem jel ve špatně zajetém autě. Na autě zapracovali majitelé, pro než je tento vůz primárně určen, dva důchodci, kteří za 7 let života vozu najezdili celých 13 500 kilometrů (vlastně zhruba 5 tisíc jsem najel tenkrát já), a dostalo se mu péče typické pro tento bezúdržbový model. Především začal fungovat EKO režim, a to že se podle potřeby vypíná třetí válec, a když není zapotřebí celého výkonového spektra silné poloviny šestiválce, jede se jen na dva. Navíc inteligentní plynový pedál vám vždy při sešlápnutí dá dostatečnou dobu na to, abyste si mohli rozmyslet zda opravdu chcete zrychlit. Zato agresivní posilovač umožňuje, pro zcela sportovní jízdu, i ve vysokých rychlostech maximálně otočit koly k dosažení nejmenšího poloměru otáčení (horizontálně, vertikálně i podélně). Ze stejného důvodu byl u kol kladen důraz na velikost, resp. malost, a to aby bylo možné kdykoliv předvést výkon motoru gumováním asfaltu, a to i za jízdy při řazení dvojky. A také majitelé zřejmě použili tlačítko na skrývání zadního stěrače, alá Viper, ale asi bude takticky dobře schované, já ho neobjevil.
Je ale pár věcí, které musím vytknout. Při rutinním olíznutí plastů při nastupování jsem byl konfrontován s trvdým plastem. No fuj! Mimo to tento model oplývá především zcela nadbytečnou výbavou. K čemu je příprava na rádio, když žádné rádio nemám. Také středové a pravé zrcátko jsou zcela zbytečné, všechno je dobře a přehledně vidět v té obrovské plácačce nalevo. Čtecí lampičky jsou úplně zbytečné. Kdo si při řízení čte? Ale máme zde starší model, a u Škody to pochopili, a v nové verzi v této výbavě už lampičky logicky nejsou. Také u designu mohla Škoda poněkud méně šetřit s agresivitou; tento model vypadá tak dravě a rychle, že s vámi prakticky nikdo nebude chtít závodit, protože nebudou věřit, že by měli šanci vás předjet ...teda, ne že by opravdu měli
Závěr: Určitě můžu tento vůz doporučit. Pavoukům ve spárách se v něm také moc líbilo. A těm s menším sebevědomím a/nebo přirozením doporučuji verzi kombi+TDI, která je výkonově zhruba na úrovni supersportu HTP, nicméně je o pár centimetrů větší (a my víme, že každý centimetr se počítá, všude, že áno), disponuje ego boosterem (jehož detaily a způsob fungování si Škoda hlídá jako své největší průmyslové tajemství) a v neposlední řadě i sérií speciálních efektů jako je pištící vrtulka, nebo generátor oblaků černého dýmu z výfukového potrubí.