Stránka 1 z 2
Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 09:20
od matko2005
Zdravím, už asi dva mesiace mám s autom problém, že sem-tam zhruba pri každom 5. štarte, a stále častejšie, mi nenakopne motor hneď na prvé otočenie kľúčikom... musím vypnúť počkať a znova začať štartovať... Stalo sa Vám to niekomu? Samozrejme pred prvým naštartovaním počkám kým čerpadlo natiahne benzín, ale aj tak ako keby ho nebolo dosť...
Volal som už do servisu, v piatok idem s autom na diagnostiku, tak som zvedavý čo mi povedia... Je mi jasné že v lete pri teplom motore sa môže benzín skôr vypariť zo vstrekovacích súčastí, ale to si pamätám tak na starých škodovkách, nie na moderných motoroch...
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 15:23
od vipe
A co takhle imobilizér
.
Sleduj když ti to náhodou nepůjde nastartovat zda ti svítí kontrolka imobilizéru na přístrojovce.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 15:38
od matko2005
Hmm, tam je nejaká taká kontrolka?
Mám tam domontovávaný autoalarm Jablotron s autoimo, tj že po určitej dobe keď je auto odomknuté ale nie je kľúč v zapaľovaní sa zapne ďalší imobilizačný okruh, ale to potom nejde vôbec elektrika do štartéra, ani "neťahá" benzín čerpadlo pri otočení kľúčika...
Nemal by sa štandardný imobilizér správať nejak podobne? Hmm
Lebo mne motor vrčí, ale naprázdno, proste ako keby nemal benzín... Ja osobne laickým okom to vidím skôr na nejakú poruchu palivového čerpadla alebo čosi podobné...
Asi som nedostatočne presne opísal príznaky problému
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 15:43
od Mr. HYUNDAI
Imo v
startér nechává zapojený. Originál imo odřízne vstřikování, palivové čerpadlo a řídící jednotku, ale ne startér. Smyslem je udržet zloděje v autě, aby si myslel, že přeci jen odjede a dát tak policii čas zatknout ho na místě (samozřejmě v zemích, kde je policie dostatečně rychlá
). Problém s imobilizérem bych tedy nevylučoval.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 15:49
od bedo
Hmm, ja mám akurát klasické (?) kolísanie otáčok po štarte. Nie je to však pravidlo - čo som zatiaľ vypozoroval, tak keď zaparkujem auto tak, že predok je mierne do kopca a nechám auto postáť tak 2 dni, tak po naštartovaní otáčky stúpnu aj na 2000, potom padnú dole až sa celé auto otrasie (ako keby sa motor dusil), a celé sa to 2-3x zopakuje. Potom sa voľnobeh ustáli na cca. 700 ot/min. Minule som urobil experiment a na parkovisko zacúval, t.j. predok bol nižšie ako zadok. Po 2 dňoch neboli so štartom žiadne problémy, otáčky sa rovno stabilizovali na 700. Hmm. Musím to ešte pár krát poskúšať, či nešlo len o náhodu.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 15:58
od matko2005
Hmm, tak nadväzujúc na to s tým imobilizérom: Taký bzučiaci zvuk pri pootočení kľúča zapaľovania tak, aby sa rozsvietili kontrolky, to nie je zvuk čerpadla ktoré "predpripravuje" benzín pred štartom? Tak som si to doteraz myslel.. ono sa ten zvuk totižto ozýva aj pred tými problémovými štartami hmmm, akurát je oveľa kratší ako pri napr služobnom suzuki ignis
A ešte jedna "sranda" s tým zvukom, on sa ozve len keď prvý raz zapnem zapaľovanie, potom keď vypnem a hneď znovu zapnem ho už nepočuť.. asi to tam má nejaký časovač?
A čo sa týka tých otáčok, voľakedy mi to robilo často, potom to prestalo, teraz sa to opäť občas vyskytne ale len zriedka a max tak 3 kolá za sebou, potom si motor "zvykne" a už je to oukej.. predpokladám že proste keď je studený tak sa ťažšie točí a elektronika sa napriek tomu snaží ho otáčať na otáčkach (s množstvom paliva) ako keď je zohriaty.. po čase keď sa začne dusiť mu pridá aby nezdochol, následne uberie a celé sa to opakuje. Ehm ale som muudry
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 16:05
od JoKo
ja som mal dnes rano podobny problem. na prvy krat to nechcelo naskocit. tocilo motorom, ale... na druhy pokus to naskocilo. a aj ked som isiel poobede z prace, tak nejako tazsie sa mu startovalo. uvidim, ze ako to bude zajtra.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 21:03
od vipe
matko2005 píše:Hmm, tak nadväzujúc na to s tým imobilizérom: Taký bzučiaci zvuk pri pootočení kľúča zapaľovania tak, aby sa rozsvietili kontrolky, to nie je zvuk čerpadla ktoré "predpripravuje" benzín pred štartom? Tak som si to doteraz myslel.. ono sa ten zvuk totižto ozýva aj pred tými problémovými štartami hmmm, akurát je oveľa kratší ako pri napr služobnom suzuki ignis
A ešte jedna "sranda" s tým zvukom, on sa ozve len keď prvý raz zapnem zapaľovanie, potom keď vypnem a hneď znovu zapnem ho už nepočuť.. asi to tam má nejaký časovač?
A čo sa týka tých otáčok, voľakedy mi to robilo často, potom to prestalo, teraz sa to opäť občas vyskytne ale len zriedka a max tak 3 kolá za sebou, potom si motor "zvykne" a už je to oukej.. predpokladám že proste keď je studený tak sa ťažšie točí a elektronika sa napriek tomu snaží ho otáčať na otáčkach (s množstvom paliva) ako keď je zohriaty.. po čase keď sa začne dusiť mu pridá aby nezdochol, následne uberie a celé sa to opakuje. Ehm ale som muudry
Palivové čerpadlo natlakuje okruh a pak se vypne. Tak že pokud zapneš klíček podruhé čerpadlo se už nezapne pač je v okruhu dostatečný tlak.
K tomu imobilizéru, zkus druhý klíč na startování zda to bude dělat. Pozor na velké kovové kroužky a řetízky na klíčích dělá to taky neplechu.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 17 srp 2009, 21:30
od matko2005
Jasne, dik za tip, skusim ten druhy kluc, veru mam to na riadnej klucenke
...
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 18 srp 2009, 07:21
od JoKo
no dnes rano na druhy pokus naskocil motor. pri prvom naskocil, ale otacky motora boli velmi nizke {pod cca 500} a hned aj zdochol. druhy pokus ok. zacalo mi to robit v pondelok rano {odvcera}. inac beh motora je ok.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 19 srp 2009, 09:04
od matko2005
Ej veru, na moje prekvapenie to naozaj vyzerá na imobilizér... Včera som zobral druhý kľúč, stiahol som ho z kľúčenky a výsledok bol taký, že včera auto zakaždým bez problémov naštartovalo... Začal som sledovať aj tú kontrolku Imo, a dnes ráno keď som išiel naštartovať nesvietila spolu s ostatnými pred štartom... auto nenaštartovalo, vypol som kľúčik, znovu zapol, už svietila, naštartovalo.. hmm no som zvedavý čo povedia v servise...
Díík za typ..
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 19 srp 2009, 17:05
od vipe
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 24 srp 2009, 08:49
od matko2005
Takže pre uzavretie témy: Minulý piatok v servise mi ho napojili na diagnostiku, žiadnu chybu nenašli. Desať krát naštartovali, fungovalo ako hodinky.. a tak mi povedali že mám sledovať kontrolku imobilizéru.. že keď nebude zhasínať a auto nebude štartovať že potom sa mám ozvať... že buď bude niečo s kľúčmi alebo je poškodená cievka antény imobilizéru.
Auto ako "na potvoru" odvtedy čo som to začal sledovať, štartuje tip top
... zaz raz "samoopraviteľná chyba" .. len dúfam, že ma nenechá niekde 200 km od domova...
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 29 srp 2009, 09:40
od Ricek1
Bylo by také vhodně změnit čerpací stanici, protože v červnu t.r. mě také začal zlobit motor jak při startování tak při vlastní jízdě, potom začala svítit kontrolka palivového systému a v autorizovaném servisu mě bylo řečeno, že je to vlivem nekvalitního paliva a ať změním benzinku, protože problém s nekvalitním palivem v tu dobu řešili u více aut i jiných značek. Oficiálně ale nesmí jmenovat ohoho dodavatele. Výměna svíček a 1 000 Kč bylo daní za to že jsem brával benzin u UNICORNU. Přešel jsem na SHELL a nestačil jsm se divit jak se změnily jízdní vlastnosti - bezproblémový start, snížila se spotřeba, zlepšila se akcelerace atd.
Re: Problémy pri štarte motora 1.4
Napsal: 31 srp 2009, 12:18
od matko2005
Hmm mne motor poslúcha, keď už je naštartovaný a v princípe netankujem stále na 1 benzínke, takže čo sa týka kvality benzínu bude to ak-tak "kolektívna vina".
Každopádne bude to ten imobilizér, včera som sadol po 4 dňoch oddychu do auta a kontrolka sa nerozsvietila, schválne som začal štartovať a nešlo, na druhý pokus už svietila a štartovalo...
Nuž pokial mi to robí raz za týždeň, až tak ma to netrápi, ak to takto ostane, tak pri ďalšej garančnej im to dám vymeniť, nie že mi to naúčtujú potom po skončení záruky