Stránka 1 z 2
nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 19 srp 2009, 19:13
od matej.chuck
Zdravím všechny nadšence Santa Féčka...
Měl bych takovej dotaz... Už delší dobu přemýšlím nad koupí a teď se mi naskytla možnost koupit starší Santu o to Santa Fe, 2.0 CRDi VGT Elegance (2004) za slušných 179 tis. Ale má to jeden háček: Santík má nefukční rozvodovku na 4x4. Ale prý přední náhon je v pořádku. A tak bych se chtěl zeptat zkušených, jestli se taková koupě vyplatí a kolik myslíte, že by stála případná oprava. Předem děkuju za každý názor.
Chuck
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 19 srp 2009, 19:44
od zdenek76
Nešel bych do toho, když spočítáš opravu, tak máš lepší koupit funkční auto o něco dráž, nabídka je široká. Koukni taky na benziny, tam jsou zajímavý ceny a nejsou s tím takový trable, po motorické stránce vlastně žádné. Většina starších CRDi si vyžádá nové vstřiky (bratru min. za 40.000,-) a pokud už nemají po výměně, tak i regulátor tlaku paliva (kolem 20.000,-), turba vcelku drží, maximálně začnou prosakovat.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 19 srp 2009, 19:53
od matej.chuck
zdenek76 píše:Nešel bych do toho, když spočítáš opravu, tak máš lepší koupit funkční auto o něco dráž, nabídka je široká. Koukni taky na benziny, tam jsou zajímavý ceny a nejsou s tím takový trable, po motorické stránce vlastně žádné. Většina starších CRDi si vyžádá nové vstřiky (bratru min. za 40.000,-) a pokud už nemají po výměně, tak i regulátor tlaku paliva (kolem 20.000,-), turba vcelku drží, maximálně začnou prosakovat.
No nad benzínem jsem taky přemýšlel... Ale jak všude píšou, tak docela dost žerou, což mě od nich odpuzuje. Sice je možnost LPG, ale zase na druhou stranu se mi nelíbí problémy kam s rezervou... Každý auto má svoje pro a proti... Já chci pohodlné svezení Santou a nebát se, že mi to sežere kapsu. Proto pořád koukám po dvoulitru u kterého nebude tak velká spotřeba, pojistka ani silniční daň...
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 19 srp 2009, 22:18
od zdenek76
co to je dost? Máme 2.4 a dlouhodobou mám 9.74 l/100km. Kolega, co měl 2.0 diesel měl 8.7. Když to rozšíříme na více strojů, tak v reálném provozu je rozdíl mezi 2.0CRDi a 2.4 benzin do 1.5 l/100km, 2.7 V6 si bere proti 2.4 o dalších 1.3-2.1 l/100km více. Samozřejmě záleží, v jakém režimu budeš auto provozovat - při poskakování po městě budou brát benziny 12+, diesel pochopitelně méně, ale zase bude trpět motor. Stejně stará auta v benzinu mají často najeto méně než diesel, bývají ve vyšší výbavě (dealer tlačil na trhu diesely takže tam byl očesaný model cenově lákavý, u benzinu nebyly mezi stupni výbavy takové rozdíly, takže většina lidí kupovala benzin ve vyšší výbavě), o finančních nárocích údržby ojetin benzin/diesel jsem psal, převážně jen diesely sloužily jako "pracovní" vozy (tažné), no a najdeš i benziny jež už mají přestavbu LPG za sebou a cenově to přitom proti ne-LPG ojetině není takový rozdíl.
Tak to zvaž, kolik najezdíš, v jakém režimu a jestli ti ta nižší spotřeba stojí za to. Každopádně varování na závěr - VELIKÝM obloukem se vyhni benzinu 2.0/99kW, u nás se snad ani neprodával, ale vyskytují se tu ojetiny hlavně z Dánska. Tento motor na to auto nemá páru. Stejně tak je zbytečný 3.5 V6, který ti neposkytne o nic víc než skvělá 2.7 V6. Tož asi tak. Když bude nějaký dotázek, šup sem s nim. Je nás tu současných i bývalých majitelů prvního SF dost.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 19 srp 2009, 22:44
od Rexcor
No asi bych šel do auta v pořádku. Navíc když z roku 2004 byl vlastně stálý pohon 4X4 a jen se přerozděloval poměr, nevím jestli je možné aby fungoval jako normální předokolka bez problému. Není to spíše dotažená předokolka natvrdo? Takové se dělaly, jen nevím zda s tímto motorem.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 08:12
od matej.chuck
zdenek76 píše:co to je dost? Máme 2.4 a dlouhodobou mám 9.74 l/100km. Kolega, co měl 2.0 diesel měl 8.7. Když to rozšíříme na více strojů, tak v reálném provozu je rozdíl mezi 2.0CRDi a 2.4 benzin do 1.5 l/100km, 2.7 V6 si bere proti 2.4 o dalších 1.3-2.1 l/100km více. Samozřejmě záleží, v jakém režimu budeš auto provozovat - při poskakování po městě budou brát benziny 12+, diesel pochopitelně méně, ale zase bude trpět motor. Stejně stará auta v benzinu mají často najeto méně než diesel, bývají ve vyšší výbavě (dealer tlačil na trhu diesely takže tam byl očesaný model cenově lákavý, u benzinu nebyly mezi stupni výbavy takové rozdíly, takže většina lidí kupovala benzin ve vyšší výbavě), o finančních nárocích údržby ojetin benzin/diesel jsem psal, převážně jen diesely sloužily jako "pracovní" vozy (tažné), no a najdeš i benziny jež už mají přestavbu LPG za sebou a cenově to přitom proti ne-LPG ojetině není takový rozdíl.
Tak to zvaž, kolik najezdíš, v jakém režimu a jestli ti ta nižší spotřeba stojí za to. Každopádně varování na závěr - VELIKÝM obloukem se vyhni benzinu 2.0/99kW, u nás se snad ani neprodával, ale vyskytují se tu ojetiny hlavně z Dánska. Tento motor na to auto nemá páru. Stejně tak je zbytečný 3.5 V6, který ti neposkytne o nic víc než skvělá 2.7 V6. Tož asi tak. Když bude nějaký dotázek, šup sem s nim. Je nás tu současných i bývalých majitelů prvního SF dost.
No... Kdybych uvazoval nad LPG, který mě dost láká, tak vymyslel už někdo co s tou rezervou, aby nezabírala prostor v kufru? Jde o to, že já budu potřebovat v kufru maximální prostor a rezerva by zabrala moc místa. A s tím, v jakém režimu ho budu používat to je složité. Dálnice moc nehrozej, dost často město a kolikrát taky mezi městská doprava v severních čechách... Více méně po celém regionu, takže tady nahoře z kopce do kopce i když nejsou tak velký... je to znát... Takže poraďte... Jaká bude nejlepší volba?
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 08:13
od matej.chuck
Rexcor píše:No asi bych šel do auta v pořádku. Navíc když z roku 2004 byl vlastně stálý pohon 4X4 a jen se přerozděloval poměr, nevím jestli je možné aby fungoval jako normální předokolka bez problému. Není to spíše dotažená předokolka natvrdo? Takové se dělaly, jen nevím zda s tímto motorem.
Podle všeho je to klasický 4WD... A jestli to má stálý rozvod to netuším..
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 10:34
od Rexcor
No stálý pohon 4x4 to má určitě. Pokud je to z 2004. Ještě se to pozná, že uvnitř není tlačítko 4WD na uzamčení poměru 50:50.
Při normální silnici to jede 60:40
Řešení rezervy je tu již několikrát popsáno - ale ještě jednou - nejlepší je koupit sledování tlaku v pneumatikách a sadu na bezdemontážní opravu pneu. Pak rezervu hodíš do sklepa. A pro lepší pocit si můžeš auto pojistit u pořádné pojišťovny aby Ti ve veliké nouzi dovezli i rezervu.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 10:58
od matej.chuck
No tak já už nevím co si myslet... Před chvílí jsem si přečetl článek
http://www.tipcar.cz/recenze-ojetin-hyu ... -1728.html,
Tak prostě nevím s jakým motorem si mám pořídit...
Jaká je vlastně základní výbava u benzínů? A jaký jsou nejčastější rozšíření... Občas čtu o vyhřívání předního skla, což by se mi docela líbilo, a co palubní počítač?
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 13:09
od zdenek76
palubní počítač a vyhřívání předního skla bylo až u facelift modelu 2005. Co se týče hodnocení 2.4 v závěru článku, tak se musím jen pousmát. Z hlediska výkonu a dynamiky má 2.4 v Santíkovi nejlepší parametry z nabízených motorů (nepočítám čistě americký 3.5V6), výjimkou je jen maximální rychlost, která je u 2.7V6 větší. Po servisní stránce je to jediný motor u něhož se neprojevují nějaké opakované závady.
Ohledně slabé spojky - ano, při vyjíždění z hlubokého sněhu apod. spojka smrdí, ale smrdí u všech motorizací. Nevystavení spojky je mýtus, který sem zanesl nějaký český novinář a všichni to po něm opakují. V praxi jsem se s tím však nesetkal (a to jezdím v terénu hodně) ani jsem o ničem takovém neslyšel na HOffRoadDay od jiných majitelů.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 14:31
od zdenek76
Ještě ohledně té výbavy, bohužel jsem hledal, ale prospekty jsem již vyhodil. Každopádně, co si vzpomínám, byly tři stupně výbavy Active - Dynamic - Elegance. V Active se prodával tuším jen CRDi, v Dynamic CRDi a 2.4, v Elegance všechny motorizace. Mám 2.4 Elegance r.2006, takže napíšu, co tam mám za výbavu (píšu jen věci, které dle mě nemusí být v základu):
- kůže
- vyhřívané přední sedačky
- digitální klima
- vyhřívané přední okno
- palubní počítač
- přední mlhovky
- hagusy
- 4x airbag
- metalíza
- Alu kola
- vnitřní chrom kliky
- kovové nášlapy na prazích dveří
Toť asi vše, aspoň víc si nějak nemůžu vybavit.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 15:46
od matej.chuck
Díky za tvé odpovědi, poznat a celkovou ochotu. Pomohl jsi mi lecos objasnit. Určitě se teď budu poohlížet po benzínu...
A ještě bych měl jednu otázku... Jak jsi psal, že palubní počítač a vyhřívání předního skla bylo až u facelift modelu 2005, tak jsem před chvíli narazil na SF 2004, kde psali, že má vyhřívané přední sklo... Dělali se teda už dřív, nebo je možný, že si to původní majitel nechal udělat?
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 srp 2009, 15:55
od martin303
Nedavno som riesil tento isty problem ako ty. Ked som si spravil prieskum trhu, tak som nasiel uplne vsetko. ( okrem raritky u nas 3.5 V6 ) Auta v roznej vybave aj cene. Pokial jazdis to co si napisal ( podobne ako ja, mam 17 km do prace a to tvori 95 % celkoveho jazdenia ) tak je urcite vhodny benzin. 2,4 je spolahlivy motor ale 2.7 je fakt o dost lepsia. Sedel som v niekolkych Santoch ( asi pred 4 mesiacmi ) a 2.4 by som prirovnal dynamikou k normalnej Fabii 1.4. zatial co 2.7 sa robil len v automate ( takze kupis zachovaly motor ) a lezerne je schopny odist aj normalnej stvorkolke pri akceleracii. Co sa tyka dieselu tak male vzdialenosti proste dieselu nerobia dobre. Na mesto je lepsi benzin.
Diesel je alternativou pre pravidelne dlhsie trasy pre vacsi pocet kilometrov. Mal som klasicke 1.9 TDI jazdil s tym mesto a ten motor evidentne trpel. Zo 4 studene starty za den v zime a vzdialenosti kde motor mal prevadzkovu teplotu mozno 40 percent trasy urobia svoje a napriek nizsej spotrebe vyssie naklady kvoli modernym srackam typu dvojhmotovy zotrvak, trysky, cerpadlo, VGT turbo. Mne konkretne odisla jedna tryska, turbo pustalo olej a rupol zotrvak.
Kupil som 2.7 a som maximalne spokojny. Dal som si namontovat LPG a urobit vymenu rozvodov, sviecok a vsetkych naplni. Este teraz som suctom ceny za vsetko uvedene tesne pod cenou dieselu rovnakeho roku vyroby a vybavy. Ale je aj pravda ze keby som bol byval nasiel to co kamarat nedavno ( 2.4 za 3315 eur v normalnom stave ) asi by som siel aj do tej 2.4.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 21 srp 2009, 10:30
od Rexcor
Z toho co zdeněk zmiňoval mám já na 2,4 z roku 2001
- Manuální klima
- přední mlhovky
- hagusy
- 4x airbag
- Alu kola
Takže asi budu mít tu nižší výbavu o stupeň.
Taťka má 2,7V6 z roku 2004 Elegance s koženým paketem:
- kůže
- vyhřívané přední sedačky
- digitální klima
- přední mlhovky
- hagusy
- 4x airbag
- metalíza
- Alu kola
- vnitřní chrom kliky
Spojka u 2,4 Nám odešla na 55000 km, ale kupovali jsme ho jako ojetého takže na vině mohl být původní majitel. Teď máme přes 100 000 najeto(dalších 47000 navyměněné) a zatím bez problému. Smrdí jen když ji opravdu trápím - v posledním roce ani nezasmrděla.
Automat u 2,7 ten jede úplně bez problémů.
Myslím, že táťka nemá vyhřívané přední sklo. Otázka je jestli to pro nějakou zemi tak již nedělali v těch letech a tedy to není dotažený kousek. Nebo to mohlo jít dodělat jak jsi psal.
Re: nefukční rozvodovka na 4x4
Napsal: 20 zář 2009, 23:31
od clay
Vyhřívané čelní sklo :
u SF jsem viděl pouze vyhřívanou část pod stěrači - nebo se to změnilo a už je vyhřívané celé čelní sklo ( měl to Ford Mondeo v provedení Ghia - tedy alespoň tam jsem to viděl na vlastní oka )
cly