Stránka 1 z 2

Ztrácí se chladici kapalina

Napsal: 25 bře 2006, 19:06
od kokroff
Cau vsichi, po vymene termostatu co jsem varil neznamo jak dlouho se mi zacala ztracet chladici kapalina.Pod vickem co se doleva olej se mi srazi kapky vody, je to normalni?Mam strach aby to nebylo podfouknute tesneni pod hlavou nebo takova podobna vec. Je bezpecny s tim jezdit kdyz budu udrzovat hladinu kapaliny v normalu, nebo to muze neco zpusobit/rozbit jakej to ma vlastne vliv na motor?
Dik za kazdou odpoved.

Napsal: 25 bře 2006, 20:42
od jelensoft
Kapky vody na vicku jsou normalni, voda tam kondenzuje. Pokud bys mel podfoukly tesneni a sla by ti voda do oleje, tak by ti pribyval a byl by kalny. Voda spis mizi netestnostma v chladicim systemu, tak to sleduj.

Napsal: 25 bře 2006, 22:28
od Mates
Já si myslím, že pokud máš tzv. šlem na víčku tak by si měl být na pozoru. Neměl by tam být.

Napsal: 26 bře 2006, 00:10
od kokroff
No kdyby mi sla voda do oleje, co se muze stat?Kazdopadne menil uz nekdo to tesneni abych vedel co to stoji popripade jak je narocna vymena?

Napsal: 27 bře 2006, 09:00
od macháček
Záleží kolik a jak rychle se ti ztrácí. Jistej úbytek je vždy, jednak nětěsnostma a jednak se z chladící kapaliny odpařuje destilovaná voda. Na tohle byli prevíti Škodovky (Favorit, Felicie) u těch se zapár měsíců dokázal ztratit komplet obsah vyrovnávací nádržky. Pokud by ti to šlo do oleje tak už tam budeš mít emulze jako kráva. Drobet je jí tam vždy, otři víčko jezdi a zkontroluj. Já jí tam taky špetku mám, ale kapalina mi neubejvá. Podíval bych se taky na topení. Jinak přeju ať to neni to těsnění, to je na prdel rozebírat motor zrovna na začátku sezony.

Napsal: 27 bře 2006, 13:36
od kokroff
No abych zjistil jestli tam mam emulzi tak asi musim vypustit olej ze jo. No to neni za par mesicu to je tak za 100km se mi ztratilo tak 1-2cm. Po vymene toho termostatu jsem to zacal sledovat pravidelne a vsiml jsem si toho.No kdyz mi ho menili (termostat) nedolili tam vsecho, neco jim vyteklo tak jsem myslel ze tam byla akorat bublina ze zacatku ale ted uz mi to prijde divny.

Napsal: 27 bře 2006, 14:31
od macháček
kokroff píše:No abych zjistil jestli tam mam emulzi tak asi musim vypustit olej ze jo. No to neni za par mesicu to je tak za 100km se mi ztratilo tak 1-2cm. Po vymene toho termostatu jsem to zacal sledovat pravidelne a vsiml jsem si toho.No kdyz mi ho menili (termostat) nedolili tam vsecho, neco jim vyteklo tak jsem myslel ze tam byla akorat bublina ze zacatku ale ted uz mi to prijde divny.
Jási myslím, že to poznáš na měrce a hlavně to víčko bude zajetelený jako prase. Koukni se taky na spony hadic. Mě jedna špatně držela a u termostatu to docela slušně sáklo za ohřátého motoru, za studena nic (jedná se hlavně o origo spony z fabriky). Pokud nic nezjistíš tak bych ten olej pro jistotu vypustil, lepší dát pár set za olej, než pár tisíc za motor. Nebo to dát na diagnostiku do servisu - netěsnost chladící soustavy najdou na sto pro.

Napsal: 27 bře 2006, 20:13
od kokroff
No na vicku je nejaka ta emulze vytvorena to jo.Ale byl jsem dneska u znamyho co ma opravnu a ten mi rekl ze by olej byl sedivy a kdyby bylo to tesneny podfouknuty tak by to pry zle startovalo treba jen 2-3 valce a varilo by se to. kazdopadne potom teda nevim kde se ta voda ztraci.U teplyho motoru je to problem protoze se to stiha vyparovat. No jeste je tu metoda natlakovani chladici soustavy a kde to tece tam je to videt.MAm ale jeste podezreni na topeni nevite nekdo jak je to udelany, muze to netesnit treba jeste tam...

Re: Ztrácí se chladici kapalina

Napsal: 27 bře 2006, 20:46
od 85M
kokroff píše:Cau vsichi, po vymene termostatu co jsem varil neznamo jak dlouho se mi zacala ztracet chladici kapalina.Pod vickem co se doleva olej se mi srazi kapky vody, je to normalni?Mam strach aby to nebylo podfouknute tesneni pod hlavou nebo takova podobna vec. Je bezpecny s tim jezdit kdyz budu udrzovat hladinu kapaliny v normalu, nebo to muze neco zpusobit/rozbit jakej to ma vlastne vliv na motor?
Dik za kazdou odpoved.


jenom si dej pozor na to těsnění pod hlavou jakmile by se ti dostala kapalina ve větším množství nad píst tak by bylo zle !!!!!!ale to bývá v krajních případech!!!! mohla by ti prasknout hlava!!!

Re: Ztrácí se chladici kapalina

Napsal: 27 bře 2006, 20:47
od 85M
85M píše:
kokroff píše:Cau vsichi, po vymene termostatu co jsem varil neznamo jak dlouho se mi zacala ztracet chladici kapalina.Pod vickem co se doleva olej se mi srazi kapky vody, je to normalni?Mam strach aby to nebylo podfouknute tesneni pod hlavou nebo takova podobna vec. Je bezpecny s tim jezdit kdyz budu udrzovat hladinu kapaliny v normalu, nebo to muze neco zpusobit/rozbit jakej to ma vlastne vliv na motor?
Dik za kazdou odpoved.


jenom si dej pozor na to těsnění pod hlavou jakmile by se ti dostala kapalina ve větším množství nad píst tak by bylo zle !!!!!!ale to bývá v krajních případech!!!! mohla by ti prasknout hlava!!!

a ještě jedna věc může to být i prasklá mrazová zátka!!!!!

Napsal: 27 bře 2006, 22:06
od JJirka
mě se tam ta emulze (vypadá to spíš jak vazelina) taky dělá a dost i kapky vody se tam oběví, ale voda se mi neztácí

Napsal: 28 bře 2006, 15:48
od kokroff
Cau no ak to by uz asi praskla kdyby se mi tam dostalo takove mnozstvi.
Co je ta mrazova zatka a kde ji najdu o nicem takovem jsem jeste neslysel.

Re: Ztrácí se chladici kapalina

Napsal: 28 bře 2006, 16:27
od Josef
kokroff píše:a ještě jedna věc může to být i prasklá mrazová zátka!!!!!
To by kapalina vytekla do dvou minut. Mrazová zátka má průměr pětikoruny
To kokroff - Mrazová zátka je na střední části bloku motoru a chrání blok před roztržením při blbé koncentraci chladicí kapaliny. Je to plechové kolečko, které při zvětšení objemu vody mrazem je vyraženo z bloku motoru a kapalina vyteče. Kdo zná madarské papiňáky je to obdoba tlakové pojistky, která vystřelila, když extrémě stoupl tlak

Napsal: 28 bře 2006, 17:40
od kokroff
Jo aha takova pojistka no aspon ze to maji takhle udelany.Diky za vysvetleni.Kazdopadne se takova zavaa desne blbe hleda. Nezkosel nekdo natlakovat chladici system pres prepadovou nadrzku nebo jinym zpusobem?Pry se tak ukazou netesnosti.Kazdopadne by me jeste zajimalo jak muzou na diagnostice zjistit netesnosti systemu.No kdyby se mi dostala kapalina do spalovaciho prostoru, poznal bych to nejak?

Napsal: 29 bře 2006, 21:52
od ivan
Ta emulze se čas od času objevuje je taková jako světle hnědobílá!
Dále,kdyby Ti odešlo těsnění pod hlavou,tak jsou dvě varianty!!
Tak první voda Ti jde do pístu a zvýší se tlak v chladicím systému a voda se začne ztrácet(z důvodu páléní-vypařování ve valcích) Poznáš to podle ztvrdlých
hadic od termostatu nebo od chladiče!! Nebo povolíš víčko od expanzní
nádržky a jestli vyletí voda ven!!Ale tato možnost není zrovna zas tak spolehlivá z důvodu špatně ovdušnění chladicího systému.
Druhá možnost je,že voda jde do oleje!!Poznáš to podle toho,že se Ti zvíší
hladina oleje a olej bude takový šedivý a hustý!!
A když olej vypustíš,tak nejdříve Ti vyteče voda a pak teprv olej!!! :!:
No a pak je možnost,že se strácí voda s výměníku topení,většinou se to
pozná,že je v autě moc vlhko!!A začnou se moc rychle zamlžovat okna!!A ještě
budeš mít mokrý koberec v autě!!
Jako za Mě bych se přimluvil aby sis nechal udělat natlakování chladicího
systému a změření tlaku chladicího systému!!Jako vodní pumpa nebo prasklá hadice,tak to teče okamžitě!!! Tak zatím! :wink: