Domácí diagnostika - Vyblikávání chybových kódů Scoupe
Napsal: 19 srp 2009, 23:43
Tak dlouho tu nepřibyl žádný článek který by byl k něčemu dobrý tak jsem se rozhodl udělat takový seriálek návodů a tohle je jeho úvodní část:
Tenhle návod je určený pro všechny kteří už mají osazenou ve Scoupe MKII kouzelnou kontrolku "CHECK ENGINE" a zdá se vám že něco (většinou motor) neklape jak má
Potřebujete:
- metalický vodič (rozumějte drát) o délce tak 20cm Oprava: stačí malej kovovej šroubováček nebo nůž viz níž
- vědět kde se nachází diagnostický konektor (nahoře v pojistkové skříňce nalevo od řidičova kolene)
- umět počítat
Se zapnutým zapalováním propojte pin 10. (spodní řada třetí pin zleva) na diagnostickém konektoru asi na tři sekundy s kostrou (- pól baterky, nebo pin 12 na diagnostickém konektoru) a CHECK ENGINE začne problikávat. Vyblikávání chybového kódu probíhá ve čtyřech číslicích, číslice jsou navzájem oddělené dvousekundovou pauzou, jendotlivé číselné sekvence jsou oddělené další dvousekundovou pauzou, při které kontrolka svítí.
Například: 2s svícení, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik, blik indikuje kód 1223
Řídící jednotka bude kód opakovat dokud na další tři sekundy nespojíme pin 10 s kostrou (pin 12) čímž vyvoláme další kód.
V případě, že jednotka už nemá žádnou chybu následuje kód 3333 pokud chcete vymazat chybové kódy které si řídící jednotka pamatuje, odpojte na baterce záporný pól na 15 sekund (radši ale na delší dobu)
Seznam kódů zatím v angličtině, je těžké pro některé body najít český překlad ale časem se pokusím dodat i názorné fotky.
Tipy:
- Sežeňte si kablík který má na jendom konci malý faston konektor (samičku) pokdu fastona nasadíte na pin 10 v konektrou, nemusíte ho při každém spojení složitě hledat.
- nejbližsí snadno dostupná kostra je otvírací mechanismus dveří řidiče (nemusíte složitě hledat a sundavat plasty.
- zvažuju vyrobení diagnostického tlačítka kterým bych si diagnostiiku trochu ulehčil, ale zatím nevím kam bych ho dal
Seznam kódů pro Hyundai Scoupe 93-95:
1122 ECM failure (ROM/RAM)
1169 ECM failure
1233 ECM failure (ROM)
1234 ECM failure (RAM)
2121 Turbo boost sensor control valve
3112 NO. 1 fuel injector
3114 Idle air control (opening failure)
3116 NO. 3 fuel injector
3117 Mass airflow sensor
3121 Turbo boost sensor failure
3122 Idle air control (closing failure)
3128 Heated oxygen sensor
3135 EVAP purge control solenoid valve
3137 Alternator output low
3145 Engine coolant temperature (ECT) sensor
3149 Air conditioning compressor
3152 Turbocharger overboost
3153 Throttle position switch (TPS)
3159 Vehicle speed sensor (VSS)
3211 Knock sensor
3222 Phase sensor
3224 ECM failure (knock evaluation circuit)
3232 Crank position sensor
3233 Same as 3224
3234 NO. 2 fuel injector
3235 NO. 4 fuel injector
3241 ECM failure (injector or purge solenoid)
3242 ECM failure (IAC or air conditioning relay)
3243 ECM failure
4133 ECM failure
4151 Air/fuel control
4152 Air/fuel adaptive failure
4153 Air/fuel multiple adaptive failure
4154 Air/fuel additive adaptive failure
4155 ECM failure (A/C relay, IAC, PCV or injector)
4156 Same as code 3121
4444 Normal
3333 End of trouble codes
Tenhle návod je určený pro všechny kteří už mají osazenou ve Scoupe MKII kouzelnou kontrolku "CHECK ENGINE" a zdá se vám že něco (většinou motor) neklape jak má
Potřebujete:
- metalický vodič (rozumějte drát) o délce tak 20cm Oprava: stačí malej kovovej šroubováček nebo nůž viz níž
- vědět kde se nachází diagnostický konektor (nahoře v pojistkové skříňce nalevo od řidičova kolene)
- umět počítat
Se zapnutým zapalováním propojte pin 10. (spodní řada třetí pin zleva) na diagnostickém konektoru asi na tři sekundy s kostrou (- pól baterky, nebo pin 12 na diagnostickém konektoru) a CHECK ENGINE začne problikávat. Vyblikávání chybového kódu probíhá ve čtyřech číslicích, číslice jsou navzájem oddělené dvousekundovou pauzou, jendotlivé číselné sekvence jsou oddělené další dvousekundovou pauzou, při které kontrolka svítí.
Například: 2s svícení, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik - 2s pauza - blik, blik, blik indikuje kód 1223
Řídící jednotka bude kód opakovat dokud na další tři sekundy nespojíme pin 10 s kostrou (pin 12) čímž vyvoláme další kód.
V případě, že jednotka už nemá žádnou chybu následuje kód 3333 pokud chcete vymazat chybové kódy které si řídící jednotka pamatuje, odpojte na baterce záporný pól na 15 sekund (radši ale na delší dobu)
Seznam kódů zatím v angličtině, je těžké pro některé body najít český překlad ale časem se pokusím dodat i názorné fotky.
Tipy:
- Sežeňte si kablík který má na jendom konci malý faston konektor (samičku) pokdu fastona nasadíte na pin 10 v konektrou, nemusíte ho při každém spojení složitě hledat.
- nejbližsí snadno dostupná kostra je otvírací mechanismus dveří řidiče (nemusíte složitě hledat a sundavat plasty.
- zvažuju vyrobení diagnostického tlačítka kterým bych si diagnostiiku trochu ulehčil, ale zatím nevím kam bych ho dal
Seznam kódů pro Hyundai Scoupe 93-95:
1122 ECM failure (ROM/RAM)
1169 ECM failure
1233 ECM failure (ROM)
1234 ECM failure (RAM)
2121 Turbo boost sensor control valve
3112 NO. 1 fuel injector
3114 Idle air control (opening failure)
3116 NO. 3 fuel injector
3117 Mass airflow sensor
3121 Turbo boost sensor failure
3122 Idle air control (closing failure)
3128 Heated oxygen sensor
3135 EVAP purge control solenoid valve
3137 Alternator output low
3145 Engine coolant temperature (ECT) sensor
3149 Air conditioning compressor
3152 Turbocharger overboost
3153 Throttle position switch (TPS)
3159 Vehicle speed sensor (VSS)
3211 Knock sensor
3222 Phase sensor
3224 ECM failure (knock evaluation circuit)
3232 Crank position sensor
3233 Same as 3224
3234 NO. 2 fuel injector
3235 NO. 4 fuel injector
3241 ECM failure (injector or purge solenoid)
3242 ECM failure (IAC or air conditioning relay)
3243 ECM failure
4133 ECM failure
4151 Air/fuel control
4152 Air/fuel adaptive failure
4153 Air/fuel multiple adaptive failure
4154 Air/fuel additive adaptive failure
4155 ECM failure (A/C relay, IAC, PCV or injector)
4156 Same as code 3121
4444 Normal
3333 End of trouble codes