Stránka 1 z 2

automat

Napsal: 26 bře 2006, 11:18
od TICO
Nevíte jak se přesně měří olej v automatu mám sonata 3,0i rv 97
mám ji 2 dny.

Napsal: 30 bře 2006, 13:06
od Lukino
Jak jsem psal někde jinde, kup uživ. manuál, tam by to mělo být popsané. V manuálu co mám já, tak to tam je jak pro automat, tak pro manuál. Bohužel já mám 93'. Jinak kdyby jsi manuál nesehnal ve svém okolí tak dej vědět.
Jinak mrkni do sekce "odkazy" nebo přímo na http://www.hmaservice.com/webtech/ , tam by jsi to měl dohledat také.

Napsal: 28 kvě 2006, 23:10
od Mydloch
asi už jen pro zajímavost : po jízdě (několik km) zastavit,nechat běžet motor,stát na brzdě a rychle několikrát projet všechny polohy voliče,dát N nebo P (zatáhnutá park brzda,nechcípat motor),otřít měrku,změřit, olej musí být mezi značkami HOT a COOL ,moc oleje - začne to pěnit převodovka KO,málo nestačí se to chladit-KO,do AT Hyundajů nesmí přijít ATF specifikace Dextron,Mercon jen ATF PLUS 7176,nebo ATF + II,III u nás velmi špatně sehnatelné :evil:

Napsal: 31 kvě 2006, 21:41
od vili
čau chlapi, mám sonátu 95 v automatu a mám tam nalité to co popisujete že tam nesmí a vlil mi to tam sám hyundai servis, tak nevím nevím, ten olej jsem tam donesl sám, já nevím ale zdá se mi vše v pohodě, těch 10000 to už odjelo a zatím nic, mám se třepat strachy? :cry:

Napsal: 01 čer 2006, 15:40
od Mydloch
:) třepat strachy se nemusíš,stejně ti polovina starého oleje zůstala v převodovce,doporučená specifikace je napsaná v servisním manuálu a na hmaservice.U dealera hyundai na mě vytáhli taky ATF +III přímo od hyundai ale za cenu 550,- l.+ filtr 1500,-+těsnění vany- docela pálka :twisted: .Po ujetí 10000 km se ještě nemusí nic poznat,jde asi o to aby se to nevysypalo třeba po 30000km,AT převodovka by měla přežít auto,ale jen při správném servisu.Na převodovce je taky spousta čidel,elektroniky a řídící počítač....

Napsal: 03 čer 2006, 21:12
od vili
jasně,jasně taky mi v hyundai servisu nabídli shell kolem 500.- ale na ten dextron neřekli nic, jinak bych určitě vycouval, měním ho pravidelně samozřejmně i filtr co 30000km jak je psané v manuálu. čus

Napsal: 08 čer 2006, 21:44
od kleVr
vili píše:jasně,jasně taky mi v hyundai servisu nabídli shell kolem 500.- ale na ten dextron neřekli nic, jinak bych určitě vycouval, měním ho pravidelně samozřejmně i filtr co 30000km jak je psané v manuálu. čus
Tak teď se mi udělalo docela zle. V automatu se má měnit olej? Já měl za to, že se má jen dolévat, pokud ho ubývá. Mám teď najeto asi 161tis. a je to v pohodě. Nikdy nebyl vyměněný, převodovka šlape jak hodinky. Fakt se to má měnit?
Já žádnou příručku na Sonatu EF (1999) nemůžu v obchodě sehnat :cry: Jinak bych ji hned koupil.

Napsal: 09 čer 2006, 15:42
od Lukino
Žádná tragedie to zas není, pokud jsi ho doléval poctivě, ale nech ho vyměnit je to lepší ... Jen dej pozor na typ, pokud nemáš origo manuál k autu kde je specifikace určena nech to na servisu Hyundai ...

Napsal: 10 čer 2006, 18:00
od vili
jak doléval? jestli utíká tak je něco špatně né, pokud se nemýlím, ser na manuál zajed do hyundai servisu jako já včera a řekl jsem že za 8000km musím vyměnit olej, tak kolik budou chtít s jejich materiálem? a technik se koukl do kompu na poslední výměnu a řekl mi že byla ve 156000km, a já na to že v manuálu (knížce aby bylo jasno) je předepsáno co 30000 a on že né žebych byl asi jediný v zemi co by to tak často měnil, že co 30000km to mají jen man. převodovky u automatu co 90000km takže až při 250000km tak my řekni naco potřebuješ nějakou knížku která ti je na hovno! komu mám ted věřit? budu tam muset zajet znova, vzít i chytrou knížku a radši taky i bejzbolovku at se dovím kde je teda pravda. čus bus chlapi.

Napsal: 10 čer 2006, 18:38
od kleVr
vili píše:jak doléval? jestli utíká tak je něco špatně né, pokud se nemýlím, ser na manuál zajed do hyundai servisu jako já včera a řekl jsem že za 8000km musím vyměnit olej, tak kolik budou chtít s jejich materiálem? a technik se koukl do kompu na poslední výměnu a řekl mi že byla ve 156000km, a já na to že v manuálu (knížce aby bylo jasno) je předepsáno co 30000 a on že né žebych byl asi jediný v zemi co by to tak často měnil, že co 30000km to mají jen man. převodovky u automatu co 90000km takže až při 250000km tak my řekni naco potřebuješ nějakou knížku která ti je na hovno! komu mám ted věřit? budu tam muset zajet znova, vzít i chytrou knížku a radši taky i bejzbolovku at se dovím kde je teda pravda. čus bus chlapi.
No prej se to odpařuje - za 10.000km cca 0,6-0,7 litru. Ale asi je fakt, že to nechám vyměnit. Jaká že je tedy ta cena?
Knížku chci na všechno. Když jsme minule měnili pylový filtr, tak jsme ho hledali hodinu. Pak jsme ho další hodinu měnili. Na takové věci by se mi hodila. Když jsem měl předtím Audi 80, měl jsem příručku Jak na to a byla dokonalá. Za něco takového k sonatě bych dal majlant.

Napsal: 10 čer 2006, 18:58
od vili
cena v servisu zhruba filtr 2300kč, olej asi 230kč liqui moly, 225kč shell oba atf 3, ty oleje v autodílech rall, minulý filtr jsem koupil v auto gt za 824kč, olej v elitu za 145kč vat22-1 atf, někde tady někdo psal že koupil olej mopar 1galon za 410kč v chrysleru v hradci kral. ale nemůžu to najít tak to skus ty, jinak fakt nevím že by se měl odpařovat není to okena, snad někde unikat, nevím nebudu to soudit. kolik jsi už na ní najezdil bez výmněny oleje v atp? čus

Napsal: 10 čer 2006, 19:04
od kleVr
vili píše:cena v servisu zhruba filtr 2300kč, olej asi 230kč liqui moly, 225kč shell oba atf 3, ty oleje v autodílech rall, minulý filtr jsem koupil v auto gt za 824kč, olej v elitu za 145kč vat22-1 atf, někde tady někdo psal že koupil olej mopar 1galon za 410kč v chrysleru v hradci kral. ale nemůžu to najít tak to skus ty, jinak fakt nevím že by se měl odpařovat není to okena, snad někde unikat, nevím nebudu to soudit. kolik jsi už na ní najezdil bez výmněny oleje v atp? čus
Mno, zadara to není :x Teď fakt přemýšlím, jestli má cenu do toho rejpat. Kdysi jsem někde četl, že v automatu se snad ani měnit nemusí, ale možná to byl fake. Mno, okena to není, ale je tam hodně míst, kde se může ztrácet. Nezapomeň, že z převodovky to jde do samostatného chladiče, takže je opravdu možné, že se někde ztrácí. Já to kontrolují 1x za měsíc, spíš pro sichr. Ale je asi fakt, že to asi kontroluji blbě - u studeného motoru mrknu na rysku - a dívám se, jestli je COLD celý od oleje. Když ne, tak to doleju.

Napsal: 10 čer 2006, 20:53
od vili
jestli mohu a myslím dobře poradit, kontroluj ten olej vždy při provozní teplotě, fakt mysli na to, nesýčkuju, tak to prostě je a nezmněníš to, ju? a olej se mnění vždy a u každého auta jen intervaly jsou různé. čus

Napsal: 10 čer 2006, 20:56
od kleVr
vili píše:jestli mohu a myslím dobře poradit, kontroluj ten olej vždy při provozní teplotě, fakt mysli na to, nesýčkuju, tak to prostě je a nezmněníš to, ju? a olej se mnění vždy a u každého auta jen intervaly jsou různé. čus
jj, určitě to pořeším. Chci, ať mi auto ještě 3-4 roky vydrží, tak se tomu musím věnovat. Mám to v maximální výbavě, v kůži, je to super kára. Bohužel tržní hodnota je dnes někde lehce nad felícií, ale když to srovnám s novou Octávkou, tak škoda se zdaleka nechytá. Proto si auta vážím a budu s tím muset něco udělat.

Napsal: 14 čer 2006, 17:41
od vili
jasně, pořeš to a uvidíš, tržní hodnotu neřeš a užívej si super káry chlape! Jinak kapalina v atp od roku 97 je co 90000km, dneska jsem byl v servisu hyundai, na tu moji 95 je v man. knížce psané co 30000km ale prý vzhledem v kvalitě dnešních kapalin mi řekli, že to mám nechat až na 60000km takže hotove vyřízené. čus :wink: