Môžem to skúsiť, ale neviem , ako to dopadne.
Štartér je vlastne jednosmerný motor a vypinač mu robí práve tá cievka.
Štartovanie znamená, že privedieš +12V do (1), čo je magnetická cievka.Mínusový pól je trvalo zapojený o kostru.Po privedení tohoto napätia cievka vtiahne do seba osku v smere šípky.
Na jednej strane osky, vnútri cievky , sú dva kontakty, navzájom prepojené, väčšinou urobené z plechu na báze mosadzi,medi... Kontakty ktoré vidíš zvonku, to sú tie skrutky s maticami (neviem či M8, alebo M10) sú v kludovom stave rozpojené.A ten plech na oske, ktorý nevidíš, ich spojí do vodivého stavu, ako keby si doma do zástrčky pichol drôty.(Vyhodilo by si ističe
).Udeje sa skrátka to isté, ako keby si tie skrutky navzájom spojil (vyskratoval) šroubovákom .
Pokiaľ je cievka nová, a klzné púzdra v nej nevybehané (majú predpísanú vôlu), kontakty pri štartovaní dosadnú na svoje miesto.Postupom času,so vzrastajúcim počtom štartov sa to mení.
Hlavným problémom tam je, že cez tieto kontakty pri spojení tečú obrovské prúdy.Dochádza k opalovaniu týchto kontaktov-vytvotia sa nich malé krátery a čierne spálené plochy, ktoré majú zlu elektrickú vodivosť, následkom čoho sa pri štarte na kontaktoch produkuje veľké teplo, ktoré spätne opaluje kontakty.Povedal by som -exponenciálna funkcia.Ak to máš opálené, je možné že raz tá cievka "trafí", raz "netrafí".
Skúška je veľmi jednoduchá , bez rozoberania.
Počas štartovania prepojíš tie dve skrutky napr. hrubým šroubovákom.Spojíš vlastne to, čo by malo byť spojené v cievke.Neopri sa o kostru a čakaj veľkú iskru.
Druhý koniec osky súčastne potiahne takú páčku, ktorú asi nevidíš, a ktorá ide cez tú časť cievky, ktorá je spojená zo štartérom. Páčka má otočný bod, takže jej druhý koniec cez takú vidličku vysunie pastorok do záberu s kolesom zotrvačníka.
Ono je to trochu zložitejšie, keby sa ti napríklad skôr spojili kontakty ako sa zasunie pastorok do kolesa, počul by si hnusný zvuk- zub o zub.
Keď auto naskočí, a otáčky zotrvačníka sú vyššie ako otáčky štartéra, vysunie ti automaticky pastorok po takých šikmých drážkach.
Som technik, nie učiteľ, ťažko sa mi to opisuje.
Netvrdím, že tvoja závada je táto, nie som Sybila, ale určite by som to vyskúšal, kým kúpim nový štartér. Myslím si , že štartéru nič nie je.Keď tak cievka, alebo iná porucha v elektrike alebo prívode paliva.