Stránka 1 z 1

Sklonoměr

Napsal: 11 zář 2009, 23:54
od Martin64
Zdravím,
nějak mi unikla část kapaliny ze sklonoměru - máte někdo zkušenosti s opravu, nebo tušení co je v něm vlastně za kapalinu?
Dík

Re: Sklonoměr

Napsal: 12 zář 2009, 07:21
od pepan
ahoj
to vůbec netuším jak se to mohlo stát :?:
s tímhle ti neporadím...bohužel

Re: Sklonoměr

Napsal: 12 zář 2009, 20:59
od Vita
Neni v tom nejaky olej ?

Re: Sklonoměr

Napsal: 12 zář 2009, 21:29
od pepan
..to nevím...zkoušet to raděj nijak nebudu..optám se jinde

Re: Sklonoměr

Napsal: 12 zář 2009, 21:52
od zdenek76
jaká je tam origo těžko říct, ale můžeš ji zkusit nahradit silikonovým olejem, v tom by to mělo běhat taky v pohodě, jen zvolit nějakou rozumnou hustotu

Re: Sklonoměr

Napsal: 12 zář 2009, 23:48
od Martin64
jak se to stalo - na palubku pražilo slunce, asi tam taky byla nějaká vada materiálu.
ta tekutina bude fakt nějaký druh oleje, nechává to mastnej flek. uvidím co s tím, nakonec je to jen "kosmetika". až se k tomu dostanu, dám vědět.

Re: Sklonoměr

Napsal: 20 bře 2016, 18:12
od paladin
Ahoj
tak jsem dopadl podobně, mastná palubka a sklonoměr prázdnej. Nezjistil jste někdo co v tom je nebo čím to nahradit?

Re: Sklonoměr

Napsal: 16 čer 2017, 08:47
od zdenek.zemek
Ahoj nevím jestli je to ještě aktuální, možná to máte už opravené. Nebo už máte jiný auta :-)). Ale tak radši to napíšu pro případný nový zájemce co bude hledat odpověď.

Oprava je velmi jednoduchá. Vyndat náklonoměr se nechá taky snadno. Ta hlavní kaplička se sundá pomocí dvou šroubů, odpojit konektor od přívodu eletriky. Pak sundat přední plastovej deklík náklonoměru a pár dalších šroubů co drží celou tu jednotku s budíkama. Je to fakt intuitivní, udělá blbec.
Samotnej náklonoměr -je potřeba nejdřív zjistit kde to teče a vyspravit. Co jsem tak vygooglil a mam s tím i vlastní zklušenost, tak většinou to teče na zadní stěně náklonoměru, která je tvořená takovým měkkým plastem. Já ho tam nechal a zatmelil jsem celou tu plochu lepidlem na lodě co jsem měl doma. Pružnej tmel, něco jako silikon, ale nedegraduje časem a hlavně je to lepidlo, takže to fakt drží. Následný plnění se provádí horním otvorem. Je to to místo, který je uplně nejvýš když se náklonoměr postaví do roviny. Je to i vidět, že se to tamtudy leje. Je to zakápnutý takovou hnědnou hmotou, aby to neteklo - logicky. Tu je třeba oškrábat a dolití opět zalepit - třeba tím tmelem na lodě. Jako plnící kapalina se používá Glycerin. Je to mastný, čirý a má větší hustotu, než různý lihy a pod. Právě kvůli tý hustotě se to tam dává, aby se to moc nekvedlalo při změně náklonu, ale šlo to plynule. Koupíte v lékárně. Je dobrý zajít do lékárny tak o den dřív, než budete provádět plnění, protože třeba já jsem čekal den než mi to namíchají. Nevím proč, ale tak to bylo :-). Pak už vše jen seskládat a jupí. Práci zdar.