Nova Santa Fe - zkusenosti cerstveho majitele
Napsal: 01 dub 2006, 00:23
Prvni dojmy ze Santy: Naprosto uzasne auto,za velice rozumnou cenu.
Po prvnich 300km 1/3 dalnice 1/3 okresky 1/3 Praha, kombinovana spotreba 6,9l nafty/100km. Pro me zvykleho na 12litru od BMW, neco neskutecneho. Nadrz na 75litru dostatecna.
Motor, na diesel, velice tichy, casto musim koukat na otackomer, abych se ujistil kolik to toci. Motor do kabiny pri 2500ot.skoro nepronika. Kufr neskutecne obrovsky,a bajecne vyuzitelny. Chytre dvojite dno, sikovna roleta ve standartu. Audio na urovni BMW Bussines Radia, vyskove reproduktory ve dverich, silny basovy zvuk i bez subwooferu, MP3 - dokonaly. Nic nikde nedrnci,nerezonuje,nechrasti. Sedacky vyborny, skoda, ze u spolujezdce nejsou vyskove seriditelne. Jinak potahova latka, sitovina v nekolika vrstvach,originalni a vzdusna. Klima s automatickou kontrolou cistoty ovzdusi, a dvouzonovou regulaci - lepsi ovladani a vyssi konfort nez u BMW nebo u Volva. Palubni pristroje hodne podobny velkym americkym offroadum - podsviceni modre je prijemne, regulace samozrejma, Jedine co bych ji snad vycetl je tvrdy plast. Dreveny dekor z plastu sice osobne nemusim, ale ze stejneho materialu je i v mnohem dražším Mercedesu, Volvu, BMW, Audi a dokonce v Jaguaru. Pravy dreveny dekor je v Bentleyi, RR, Phateonu a kupodivu ve vlajove lodi Renaultu - VS, ale to jsou auta uplne mimo diskuzi. Pokud bych si mohl vybrat, tak bych ho do SF nedaval, ale kdyz uz tam je, tak patri spis k tem povedenejsim ( narozdil od drevenych dekoru z plastu jinych znacek, se neleskne jako psi kou*e.)
Svetla jsou vytecna, skoda ze nejde doobjednat xenony. Trochu vadi absence zelene kontrolky potk.svet. na pristojove desce, stejne jako chybejici kontrolky mlhovek a zadnich mlhovek na pal.desce. Kontrolky jsou jen na spinacich vlevo pod volantem, a to je naprosto mimo zorne pole ridice. Drobnou vyhradu bych mel k ovladani a informacim z pal.pocitace. Chybi mi druhy TRIP, okamzita spotreba, rychlost prumerna, a utopene ovladani na spatne pristupnem miste za volantem na palubni desce. Ale to jsou detaily na jinak velmi povedenem aute.
Na diskuznich forech jsem casto cetl vyhrady k designu a prirovnavani k Touaregu, Infinity, a ja nevim k cemu jeste, ale to je otazka osobniho vkusu, a to si musi kazdy zhodnotit sam. Muj vkus me poradil ze to je hezke moderni auto a abych ustrenych 500 - 700.000,-Kc utratil efektivneji nez do pocitu vlastnit LidovyVuz Touareg, vyrabeny na Slovensku. Nic proti Touaregu nemam, to podotykam. Kdyby stal stejne jak SF, tak bych sel mozna do T, ale pred tim bych si na diskuznich forech overil jak jsou s nim majitele spokojeni, a co je stoji provoz a pripadny neprovoz. SF minule generace se v USA umistovala pravidelne na prvnich trech mistech spolehlivosti a spokojenosti majitelu s autem.
Ale to jsem odbocil, omlouvam se.
Veci ktere se me jeste na SF libi: Klimatizovana loketni operka na napoje, dvoje drzaky na slunecni bryle ve strope, lyziny a pricniky s nosnosti 100kg v zakladni vybave, mlhovky pr. i zad. v zakladni vybave. 3 zasuvky na 12V, z toho dve u ridice, jednoduche nastaveni bederni operky, nastaveni ve Volvu - proces na nekolik vterin, lehce tonovana bocni okna, velke zpetne zrcatka, a moznost doobjednani konverzacniho vnitrniho zrcatka, velky uhel otevreni zadnich dveri, a lacine havarijni pojisteni oproti BMW nebo Volvu.18 palcova kola, moznost man.prirazeni 4X4 na pomalou jizdu na spatnem povrchu. Velky prostor na zadnich sedadlech, chytre vymyslena operka rukou s integrovanym drzakem napoju,ASC
Veci ktere bych asi zmenil: antena ve skle zadniho okna, ne na strese (pred kazdou myckou se musi sundavat ), palubni pocitac a ovladani radia na volantu, nebo na samostatne pacce (jako u novych Renaultu),moznost doobjednani xenonu, moznost doobjednani couvaci kamery a displeje s navigaci na palubni desce.
Jizdni vlastnosti detailne hodnotit nemuzu, protoze nemam s cim srovnavat. Mel jsem vzdy sportovni sedany v benzinu, a zadne SUV v dieslu. Ale laicky mam pocit vemi dobry. Na to jak vysoko ma auto teziste, je velmi stabilni, a hlavne neskonale pohodlnejsi nez me drivejsi auta. Brzdy jsou vyborne, a zrychleni dostacujici. Maximalkou jsem jeste zdaleka nejel ( zatim max.140 pri predjizdeni na chvilku ), ale dnes uz mi staci. D
Az budu mit vic zkusenosti, tak se s Vami o ne rad podelim
Po prvnich 300km 1/3 dalnice 1/3 okresky 1/3 Praha, kombinovana spotreba 6,9l nafty/100km. Pro me zvykleho na 12litru od BMW, neco neskutecneho. Nadrz na 75litru dostatecna.
Motor, na diesel, velice tichy, casto musim koukat na otackomer, abych se ujistil kolik to toci. Motor do kabiny pri 2500ot.skoro nepronika. Kufr neskutecne obrovsky,a bajecne vyuzitelny. Chytre dvojite dno, sikovna roleta ve standartu. Audio na urovni BMW Bussines Radia, vyskove reproduktory ve dverich, silny basovy zvuk i bez subwooferu, MP3 - dokonaly. Nic nikde nedrnci,nerezonuje,nechrasti. Sedacky vyborny, skoda, ze u spolujezdce nejsou vyskove seriditelne. Jinak potahova latka, sitovina v nekolika vrstvach,originalni a vzdusna. Klima s automatickou kontrolou cistoty ovzdusi, a dvouzonovou regulaci - lepsi ovladani a vyssi konfort nez u BMW nebo u Volva. Palubni pristroje hodne podobny velkym americkym offroadum - podsviceni modre je prijemne, regulace samozrejma, Jedine co bych ji snad vycetl je tvrdy plast. Dreveny dekor z plastu sice osobne nemusim, ale ze stejneho materialu je i v mnohem dražším Mercedesu, Volvu, BMW, Audi a dokonce v Jaguaru. Pravy dreveny dekor je v Bentleyi, RR, Phateonu a kupodivu ve vlajove lodi Renaultu - VS, ale to jsou auta uplne mimo diskuzi. Pokud bych si mohl vybrat, tak bych ho do SF nedaval, ale kdyz uz tam je, tak patri spis k tem povedenejsim ( narozdil od drevenych dekoru z plastu jinych znacek, se neleskne jako psi kou*e.)
Svetla jsou vytecna, skoda ze nejde doobjednat xenony. Trochu vadi absence zelene kontrolky potk.svet. na pristojove desce, stejne jako chybejici kontrolky mlhovek a zadnich mlhovek na pal.desce. Kontrolky jsou jen na spinacich vlevo pod volantem, a to je naprosto mimo zorne pole ridice. Drobnou vyhradu bych mel k ovladani a informacim z pal.pocitace. Chybi mi druhy TRIP, okamzita spotreba, rychlost prumerna, a utopene ovladani na spatne pristupnem miste za volantem na palubni desce. Ale to jsou detaily na jinak velmi povedenem aute.
Na diskuznich forech jsem casto cetl vyhrady k designu a prirovnavani k Touaregu, Infinity, a ja nevim k cemu jeste, ale to je otazka osobniho vkusu, a to si musi kazdy zhodnotit sam. Muj vkus me poradil ze to je hezke moderni auto a abych ustrenych 500 - 700.000,-Kc utratil efektivneji nez do pocitu vlastnit LidovyVuz Touareg, vyrabeny na Slovensku. Nic proti Touaregu nemam, to podotykam. Kdyby stal stejne jak SF, tak bych sel mozna do T, ale pred tim bych si na diskuznich forech overil jak jsou s nim majitele spokojeni, a co je stoji provoz a pripadny neprovoz. SF minule generace se v USA umistovala pravidelne na prvnich trech mistech spolehlivosti a spokojenosti majitelu s autem.
Ale to jsem odbocil, omlouvam se.
Veci ktere se me jeste na SF libi: Klimatizovana loketni operka na napoje, dvoje drzaky na slunecni bryle ve strope, lyziny a pricniky s nosnosti 100kg v zakladni vybave, mlhovky pr. i zad. v zakladni vybave. 3 zasuvky na 12V, z toho dve u ridice, jednoduche nastaveni bederni operky, nastaveni ve Volvu - proces na nekolik vterin, lehce tonovana bocni okna, velke zpetne zrcatka, a moznost doobjednani konverzacniho vnitrniho zrcatka, velky uhel otevreni zadnich dveri, a lacine havarijni pojisteni oproti BMW nebo Volvu.18 palcova kola, moznost man.prirazeni 4X4 na pomalou jizdu na spatnem povrchu. Velky prostor na zadnich sedadlech, chytre vymyslena operka rukou s integrovanym drzakem napoju,ASC
Veci ktere bych asi zmenil: antena ve skle zadniho okna, ne na strese (pred kazdou myckou se musi sundavat ), palubni pocitac a ovladani radia na volantu, nebo na samostatne pacce (jako u novych Renaultu),moznost doobjednani xenonu, moznost doobjednani couvaci kamery a displeje s navigaci na palubni desce.
Jizdni vlastnosti detailne hodnotit nemuzu, protoze nemam s cim srovnavat. Mel jsem vzdy sportovni sedany v benzinu, a zadne SUV v dieslu. Ale laicky mam pocit vemi dobry. Na to jak vysoko ma auto teziste, je velmi stabilni, a hlavne neskonale pohodlnejsi nez me drivejsi auta. Brzdy jsou vyborne, a zrychleni dostacujici. Maximalkou jsem jeste zdaleka nejel ( zatim max.140 pri predjizdeni na chvilku ), ale dnes uz mi staci. D
Az budu mit vic zkusenosti, tak se s Vami o ne rad podelim