Nevýhody LPG-nesmíš parkovat v podzemních garážích a samozřejmě musíš někam dát nádrž-dávají se toroidní nádrže místo rezervy,takže nepřekáží,není vidět.....ale kdo má rád rezervní kolo(i když už dnes není povinné),tak s ním musí počítat.To je tak vše k nevýhodám.
Naopak výhod je celá hromada a to dost zásadních.O ceně za ujetý km se snad ani netřeba bavit,protože za takovou částku jako za LPG,neujede 100km ani doutnající nafťák
.Současná běžná cena LPG je 11,50Kč(tím myslím běžně,bez hledání-před pár dny jsem bral v HK nebo Trutnově(konkrétně u Shellky Na bojišti)....za HK je i za 9,90KČ/l).Spotřeba je o nějakou deci větší než při provozu na benzín(já mám konkrétně o 0,5l/100km na dvou autech.)
MOTOR-ten je z provozu na LPG nadšený,protože nezatěžuje spalovací prostor takovou teplotou jako benzín,olej ve všech testech také vykazoval výrazně menší "opotřebení"-LPG ho tak nedegraduje a i pro válce je lepší(benzín je "suchý"-laicky krátce napsáno),žádný karbon,usazeniny...
Čerpačky-Česko=obrovské množství,stejně tak v Itálii,Holandsku...-cena kolem 0,5-0,6E .Samozřejmě jsou i v Rakousku,Německu....ale už ne v takovém množství).Ještě se vrátím k oleji,svíčkám.....používám stejné,jako při provozu na benzín.
Při jízdě nepoznáš na jaké palivo jedeš.Jestli někdo něco bude tvrdit o úbytku výkonu-jestli je,tak je tak zanedbatelný,že je nepostřehnutelný(kdo by ho snad cítil-má to špatně seřízené).
Dnes se vesměs montuje přímé vstřikování LPG a tam je výkon i spotřeba +-totožná s benzínem.Výhodou je i dvojnásobný(nebo i více-podle použ.nádrže)dojezd(benzín+LPG).
Benz.auta na LPG používám více než 20 roků a nedám na LPG dopustit
Jo a nic nikde nesmrdí
.Vše je jištěno,takže žádný strach.Nádrž je z materiálu,že by ji ani tank nerozmáčkl,pži požáru nikdy nebouchne,bezp.ventily při nebezpečí odpustí LPG mimo auto,při utržení nějaké hadice při havárii(nadměrný odběr z nádrže)-další ventil uzavře nádrž.....I v Autorevue ukazovali zapáleného Favorita s LPG-celý komplet vyhořel-LPG aparatura v pohodě upustila při žáru LPG mimo auto.
Přiznám se,že i u Tiburona mě prolétla myšlenka na doplnění o LPG,ale vzhledem k jeho sport.charakteru jsem od toho upustil
.
Za sebe ti můžu napsat jediné-DOPORUČUJI montáž LPG
Vlivu na motor se neboj-je pro jeho provoz a opotřebení ještě lepší než benzín.Mám tady třeba Š.Rapid 130 s najetými více než 200000km na LPG a motor šlape jako víno.