náplne na zimu
Napsal: 15 říj 2009, 14:17
Zdá sa, že prišla zima, tak mám pár otázok ohľadom náplní (keďže žiadne z predošlých áut nebolo moje, ešte som to nikdy neriešil).
1. treba nejakú z náplní na zimu meniť? Je mi jasné, že letná zmes v ostrekovačoch nebude na zimu to pravé, kúpil som už aj nejakú do -20. Môžem to doliať do tej letnej, alebo je treba dať tú letnú von? Na obale píšu, že riedením 1:1 s vodou sa dá pripraviť zmes do -5, čo by ešte tak na mesiac-dva mohlo stačiť, si myslím. A keď sa to dá riediť vodou, prečo nie aj letnou zmesou vravím si - značka je rovnaká (Tesco), ale nerád by som niečo pokefoval.
2. ostatné náplne - chladič, posilovač, brzdy atď. sú predpokladám odolné - aspoň som si zatiaľ nevšimol, že by sa nejako hromadne pred zimou menili - ale ako píšem hore, doteraz mi to bolo jedno.
3. má význam meniť pred zimou olej za nejaký redší, povedzme 5W40 alebo dokonca 0W40, nech sa motor rýchlejšie namaže po studených štartoch? Sú to síce náklady navyše, ale všetko je relatívne, ak to dlhodobo šetrí motor (a tým aj palivo), návratnosť nemusí byť zlá. Kamarát má 10 ročného Matízka, olej mení dosť často (podľa farby) a na poslednej emisnej mu povedali, že jeho motor spĺňa aj Euro 5 (pôvodná špecifikácia tuším Euro 3).
1. treba nejakú z náplní na zimu meniť? Je mi jasné, že letná zmes v ostrekovačoch nebude na zimu to pravé, kúpil som už aj nejakú do -20. Môžem to doliať do tej letnej, alebo je treba dať tú letnú von? Na obale píšu, že riedením 1:1 s vodou sa dá pripraviť zmes do -5, čo by ešte tak na mesiac-dva mohlo stačiť, si myslím. A keď sa to dá riediť vodou, prečo nie aj letnou zmesou vravím si - značka je rovnaká (Tesco), ale nerád by som niečo pokefoval.
2. ostatné náplne - chladič, posilovač, brzdy atď. sú predpokladám odolné - aspoň som si zatiaľ nevšimol, že by sa nejako hromadne pred zimou menili - ale ako píšem hore, doteraz mi to bolo jedno.
3. má význam meniť pred zimou olej za nejaký redší, povedzme 5W40 alebo dokonca 0W40, nech sa motor rýchlejšie namaže po studených štartoch? Sú to síce náklady navyše, ale všetko je relatívne, ak to dlhodobo šetrí motor (a tým aj palivo), návratnosť nemusí byť zlá. Kamarát má 10 ročného Matízka, olej mení dosť často (podľa farby) a na poslednej emisnej mu povedali, že jeho motor spĺňa aj Euro 5 (pôvodná špecifikácia tuším Euro 3).