Stránka 1 z 10
Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 21:57
od Hardcam
Jakozto ne moc letity ridic se ptam letitych pardalu ridicu, zda ma karton pred chladicem nejaky vyznam? Nevidam to tak casto, ale presto se kazdou zimu par jedincu jak s benzinovymi, tak s dieselovymi auty objevi.
Princip by mi mel byt jasny - napor studenyho vzduchu tolik nepusobi na chladic, tudiz by se mel motor rychleji ohrat. Nejaka dalsi pozitiva? Co negativa, jsou nejaka? Ma to smysl i u relativne novejsich turbodieselu pochopitelne s hlinikovym chladicem? A posledni dotaz, pokud to ma smysl, jaky karton je nejlepsi a co vsechno by mel zakryvat?
Dekuji za odpoved na muj lamovity dotaz
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 22:08
od 89majlo96
no to by aj mna velice zaujmalo...
Pamatam si este ked som bol maly tak sme davali cez zimu na Aviu dopredu na mriezku chladica taku original plachtu a este sa dala v interieri vytahovat clona chladica pomocou takej retiazky
Osobne si myslim ze nove auta by to mali mat nejako poriesene pomocou termostatu, alebo sa mylim?
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 23:31
od jarik65
Hardcam píše:Jakozto ne moc letity ridic se ptam letitych pardalu ridicu, zda ma karton pred chladicem nejaky vyznam? Nevidam to tak casto, ale presto se kazdou zimu par jedincu jak s benzinovymi, tak s dieselovymi auty objevi.
Princip by mi mel byt jasny - napor studenyho vzduchu tolik nepusobi na chladic, tudiz by se mel motor rychleji ohrat. Nejaka dalsi pozitiva? Co negativa, jsou nejaka? Ma to smysl i u relativne novejsich turbodieselu pochopitelne s hlinikovym chladicem? A posledni dotaz, pokud to ma smysl, jaky karton je nejlepsi a co vsechno by mel zakryvat?
Dekuji za odpoved na muj lamovity dotaz
Už vidím tady toho Meďoura jak to vyprašuje s kartonem od másla na chladiči
- 46527_620x0x85.jpg (35.56 KiB) Zobrazeno 4944 x
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 23:37
od Hardcam
Jaky vyznam ma "
" v tomto pripade?
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 23:51
od mechoun
Podle mě to už význam nemá. Termostat se postará a co se týče ohřátí studeného motoru, tak studený je před startem stejně jak s kartonem, tak bez něj. No a pokud bys velikost kartonu přepísknul, tak můžeš za jízdy uvařit motor i v zimě.
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 31 říj 2009, 23:54
od Hardcam
OK...tak v tech dieselch hold budu do konce zivota delsi chvili po ranu mrznout:)
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 00:14
od Viki
vyhody kartonu pred chladicem:
Rycheji se zahreje motor, a tudis se snizi spotreba.
Rychleji topis.
V motorvem prostoru se ohriva vzduch ketry motor nasava do spalovaciho prostoru, coz je v marazech prinos protoze optimalni teplota nasavaneho vzuchu do motoru je 12°C. Motor ma provozni teplotu 85°C a kdyz bude nasavat vzduch -20°C tak dochazi k velkemu ochlazovani vnitrnich casti motoru a ne zcela idealnim pomeru teplot. Neco jak pouziti rajskeho plynu (NO2) ktery ochlazuje a nedoporucuje se pouzivat delsi dobu jak 15 sekund.
Snizuje se opotrebeni motoru pri kratke jizde, motor se rychleji zahreje a olej ma optimalni teplotu pro mazani. A muze tak vytvorit ochrany film na stenach valcu, ktery zaruci kluznou plochu pri dalsim studenem startu. Motor trpi pokud ma dva a vice studenych startu pred kterymi nebyl zahrat motor a olej. A nemohl se vytvorit jiz zmineny olej. film.
Myslim ze tech vyhod je dost a mozna na neco jeste prijdu
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 00:20
od Viki
Jo treba nova X5 ma klapky za ledvinkama. Ty se otevrou az po zahrati motou. A pokud zastavis a vypnes motor tak se zavrou aby motor hned neschladl a udrzel si teplotu co nejdyl. Muzu sem hodit i fotku jak to vypada.
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 00:21
od Hardcam
Viki, dekuju za prvni konstruktivni odpoved. To o te X5 uz jsem vubec nevedel....
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 08:04
od pepan
mechoun píše:Podle mě to už význam nemá. Termostat se postará a co se týče ohřátí studeného motoru, tak studený je před startem stejně jak s kartonem, tak bez něj. No a pokud bys velikost kartonu přepísknul, tak můžeš za jízdy uvařit motor i v zimě.
přesně tak..tohle sem dělal na 120tkách ,žigulu a tráboši
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 08:07
od pepan
prostě to nech ohřát..stejnnastartuješ ne? a pak deš třeba oškrabat mráz z okna tad...stačí 2-3 minutky volnoběhu a pohoda....nic neušetříš..těch pár ml nafty se ti za celou zimu neukáže
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 09:21
od Viki
Ale ma to vyznam. Pokud jezdis dva nebo tri kilometry do mesta. Pak popojizdis po meste. Prece nebudes stat pred obchodakem a cekat nez se ti zahreje motor na provozni teplotu. Pak se stavis v bance a budes zas ohrivat.
Urcite to pomuze rychlejsimu zahrati motoru. To je jasny kazdymu.
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 09:26
od black_sheep
pepan píše:prostě to nech ohřát..stejnnastartuješ ne? a pak deš třeba oškrabat mráz z okna tad...stačí 2-3 minutky volnoběhu a pohoda....nic neušetříš..těch pár ml nafty se ti za celou zimu neukáže
ohrejvani auta na volnobeh v zime v mrazech neni uplne idealni..
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 09:38
od Viki
Ano mas pavdu Black_sheep.
Vysvetleni neni jednoduche tak to tu psat nebudu.
Motor se ma zahrat jizdou tz. zatizenim motoru.
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 10:18
od Hardcam
pepane, tohle nebude moje prvni zima, co budu jezdit...
motor na neutral ohrivat nechci, nikdy jsem nedelal a delat nebudu. Max minutu, co oskrabu sklo.