Stránka 1 z 1
palivoměr
Napsal: 04 dub 2006, 19:24
od petan
chtěl bych vědět jestli nejde udělat,aby po vypnutí klíčku spadl palivoměr na nulu
Napsal: 04 dub 2006, 21:34
od Benedikt
To se tu již myslím řešilo, a zatím bezvýsledně. Bude nás povícero, kteří by to uvítali. Já sám jsem se na to již díval, ale po letmém zkoumání mě systém, jakým Getz vlastně tuto rafiku ovládá zůstal utajen.

Napsal: 05 dub 2006, 06:09
od xmrak
Ovládání palivoměru je jednoduche, z nádrže ti jde signál kolik máš paliva a ten hyba s rucickou palivomeru, ten samotny palivomeř nemá pružinku jako např otáčkoměr takže nemůže po vypntí klíčku spadnout, ještě je takovej tužší aby sebou nekvrdlal, kdyby se někomu podařilo sehnat volnější s pružinkou, tak by po vypnutí klíčku spadnul. Když jsem měl rozebrané budíky tak jsem si sním zahýbal a dal jsem ho do polohy full a pří zapnutí klíčku se srovnal na aktualni objem paliva.

)
Napsal: 09 dub 2006, 00:37
od Benedikt
Mě to ovládání zase tak jednoduché nepřipadá, evidentně je to zcela odlišná konstrukce než známe třeba ze škodovek. Informace, že ti z nádrže jde signál, který hýbá ručičkou, je taková trochu "naničhodná". To že rafiku nevrací pružinka je jasné, ručička žádné vracení holt nemá. Jeden způsob samozřejmě je...ale jak simulovat signál prázdné nádrže?

Borci, neměřil někdo co leze z toho čidla v nádrži?
Napsal: 10 dub 2006, 09:02
od xmrak
Nejjesnoduší by bylo přes klíček zapojit relátko a přes relátko simulovat prázdnou nádrž.
Simulovat ve smyslu, buď pčerušit vedení z čidla, nebo nasimulovat nějakej signal (signal prazdne nadrze) ale zase musi byt takovy aby se nerozsvitila kontrolka prazdne nadrze. Ted si ale tak uvedomuju ze ta kontrolka se po vapnuti klicku zhasne.
Napsal: 10 dub 2006, 14:17
od Benedikt
Obecně jsme to již napsali asi 5x, v tom už jsme asi určitě jednotní. Merito věci je konkrétní určení toho signálu a kam. Kdybych věděl kde se rozumně dostat ke drátu z nádrže, tak už bych to poměřil, na 90 procent je tam klasika plovák který mění odpor a tím proud + nějaký šváb to sbírá a dělá rozumné průměry aby rafika nelítala sem tam v zatáčkách jak u Š120. Bych si to i našel v manuálu, ale ten nemám, a z toho (jinak fakt dobrýho) ruskýho jsem tumpachovej.
Napsal: 10 dub 2006, 15:10
od Josef
Benedikt píše:Bych si to i našel v manuálu, ale ten nemám, a z toho (jinak fakt dobrýho) ruskýho jsem tumpachovej.
na straně
BE-72 je zapojení přístrojovky do svorkovnice
BE-74 je schema zapojení - od palivoměru jsou kontakty 11 a 12 (Macca = zem)
trochu mě tam mate to propojení přes žárovku na kontakt 29 - imobilizér
BE-77 až 78 je pokec o palivoměru , včetně dosahovaných hodnot v Ohmech
Pokud rozumíš elektrice víc než já, tak z toho možná pochopíš ještě víc
Napsal: 10 dub 2006, 16:25
od vipe
Dovolil bych si podotknout že ta rafička leze strašně pomalu. Tak že když dejme tomu že při vypnutí klíčku připojíš na nějakou dobu

ten palivoměr na odpor kolem cca 110 ohmů, coš je prázdná nádrž měla by lehnout na "E". Ale těď záleží na té době, která je potřebná k tomu, aby se dostala rafička na nulu, z plné nádrže je to určitě delší doba než z poloviny atd.
Toť můj názor.

Napsal: 11 dub 2006, 11:19
od xmrak
no vidíte že to jde ...
Výte kolik stojí palivovej filtr ???
Měníse v 60000 km na garančce, tu mimochodem prave provadi na mem aute.
Cena flitru 1100,-
Napsal: 11 dub 2006, 11:28
od Borek
Jak by řekl Horst Fuchs-A TO SE VYPLATÍ.
Docela dost.

Napsal: 11 dub 2006, 18:15
od vipe
xmrak píše:no vidíte že to jde ...
Výte kolik stojí palivovej filtr ???
Měníse v 60000 km na garančce, tu mimochodem prave provadi na mem aute.
Cena flitru 1100,-
V zájmu držení se tématu reaguji
zde.

Napsal: 13 dub 2006, 00:25
od Benedikt
Tak jsem to na základě popíchnutí od Vipe a Josefa vyřešil. Tady jsou výsledky:
Po lokalizování od Josefa, kde se o tom pojednává v ruském manuálu jsem si našel konektor ME55 - ten se nachází na víčku do nádrže pod zadním sedadlem pod kobercem.
Stav v nádrži je vyhodnocovám podle velikosti odporu mezi piny 2 a 3 s tím, že 4ohmy odpovídají plné nádrži, 110ohmů prázdné. Spínání kontrolky rezervy by mělo být nezávislé a samostatné.
Prováděl jsem to s asi 3/4 nádrže - tomu naměřeno 16 ohmů. Po přecvaknutí drátu vedoucího ke konektoru 3 a tím vlastně udělání nekonečného odporu klesla rafika zcela doleva, až pod Empty. Podle toho, kolik zhruba mívá kdo v nádrži (pokud prázdno, tak to nemá cenu dělat, pokud nad půlku je to možná vhodné) benzínu, je třeba zvolit doplňkový odpor. Nakonec jsem do přerušeného drátu vložil provizorně přepínač - v jedné poloze přímé spojení vodiče = rafika ukazuje aktuální stav, a v druhé poloze vřazen odpor 50 ohmů = rafika klesne z 3/4 nádrže na těsně nad E. Stačí pouze přepínat. S plnou to bude ukazovat asi čtvrt nádrže, pod skutečnou půlku už bude ukazovat Empty. Chování kontrolky odzkouším po vyježdění benzínu.
Problémy:
1) chtělo by to vymyslet vhodné umístění přepínače, mám to jen provizorně vytaženo před zadní sedačku, protože bohužel nevím kam směřuje od nádrže celá kabeláž, ale dalo by se to umístit na ten drát samozřejmě kamkoliv.
2) Ze 3/4 klesá rafika na to prázdno cca 35 vteřin, zpátky nastoupá na 3/4 za více jak 1,5 minuty. Pro koho by tento prvek byl zajímavý musí včas před parkováním myslet na přepnutí, jinak musí čekat po dojezdu než vypne klíček.
Howgh.
Napsal: 13 dub 2006, 07:03
od xmrak
Takže jinýmy slovy, jakmile vypnes kliček tak se to ani nehne ?? To je špatne, to by se muselo najít napájení toho palivoměru, a tohle jeho napájení použít na relé ktere by ti prepinalo na prazdnou nadrz a misto tohoto napajeni pustit na palivomer staly proud rovnou z baterie ... hmm, zajimave, az budu mit dlouhou chvilku tak na to skusim prijit.
Napsal: 13 dub 2006, 08:44
od Benedikt
Už se těším. Zatím tady máš několik obecných nekonkrétních teorií. Ale i tak asi nakonec klidně zůstanu u toho svého primitivního řešení, které má sice svoje nedokonalosti, ale zase jeho zprovoznění je záležitost na dvacet minut s náklady za 6.50,- a svůj účel světící prostředky to plní.
