Stránka 1 z 1
Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 15 lis 2009, 17:40
od mravenca
Ahoj,
vsiml jsem si, ze mi na Lantre zacala lehce piskat vodni pumpa, tak jsem ze strany do toho loziska striknul trosku Konkoru, vyvalila se oranzova pena a skripani zmizelo.. Ale pro klid duse bych to rad namazal predepsanym zpusobem.. Netusite nekdo, jak se to spravne dela?
Diky
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 15 lis 2009, 19:14
od zdenek76
Pokud se dá mazat, měl by tam být mazací otvor. Je otázka, jestli už to není vevnitř natolik chycený (oranžová barva tomu nasvědčuje), že nějaké mazání jen trochu odsunu úmrtí pumpy. Možná bych tam raději dal rovnou novou, než aby se kvůli tomu přehřál motor. Finančně to není tak strašný. Kdy budeš dělat rozvody? Udělal bys to u toho.
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 17 lis 2009, 12:08
od mravenca
Rozvody se chystám nechat udělat ve 240 tisicich, jak mi říkal můj automechanik. Snad to tou dobou vůbec bude ještě jezdit. Teď mám najeto skoro přesně 210. Sice už je to celkem staré auto, ale už ho mám víc než rok a za tu dobu je absolutně spolehlivé, nikdy mě nikde nenechalo a docela jsem si ho oblíbil..
Celkem nemám problém s tím tam ten KONKOR stříknout každou neděli, pokud to odchod pumpy znatelně oddálí.. Teplota je zatím stále OK, po 5 minutách provozu se začne ručička držet přesně uprostřed a ať s tím dělám COKOLI, nikdy se nepohne..
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 17 lis 2009, 13:35
od black_sheep
ou, tak jestli ta lantra slape, (jako ze po 210 nema duvod neslapat - nase funguje i po 230 stale velice spolehlive a co tady ctu tak si nestezujes) tak vymen ty rozvody okamzite. nemuzes spolehat na to, ze ve 120ti je nekdo vymenil, a pristi vymena teda bude 240.
zaprvy: automobilka doporucuje max 90.000 na rozvody, a ne 120!
zadruhy, i tech 90tis je hodne. pokud nevis kdy byli meneny predtim (100%) a nebo pokud byli delany pred 4 a vice lety a najelo se na nich vic jak 70.000km tak je vymen okamzite.
za 30.000 km uz muze byt pozde. ale pokud to mas jako pekac na dojeti a motor je zralej na vymenu (nebo GO), tak to fakt nema cenu a proste zkus co to vydrzi.
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 17 lis 2009, 20:31
od mravenca
Jak jsem rikal - v tuhle chvili je auto spolehlive. Jenze uz tam casem bude zrale na vymenu uplne vsechno - na jare chci nechat vymenit cepy, mozna tlumice, pak by to chtelo ty rozvody a pumpu a krome toho mi dost cvakaji hydrostely, bez ohledu na spravnou hladinu a hustotu oleje.. Tak nejak nevim, do ceho se pustit driv a jestli to ma vyznam do toho auta odhadem tak 20 000 vrazit, nedavno jsem objevil navic korozi vespod pred zadnim blatnikem (kupodivu symetricky na obou dvou stranach). Jinak to kupodivu nerezne vubec nikde. Je asi fakt, ze kdyz do toho tech 20 000 dam, tak bych mohl mit jeste na relativne dlouho silne spolehlive auto, o kterem budu vedet, v jakem je stavu...
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 17 lis 2009, 23:01
od black_sheep
no 20.000 je prd. to v aute skonci hned
podle toho co pises bych se na to spis vyprd, a pak si poridil nakou z posledniho roku vyroby..
lantra je spis dric, super vozitko mam ji moc rad, ale starame se jen to nejnutnejsi. v coupe jsem za dva roky jednou tolik co byla porizovacka, a to se v podstate nic neposralo... ale kdyz chces fakt spolehlivy funkcni auto tak to je porad neco zraly na vymenu
je divny ze nase lantra ma najeto jeste vic a hydraky ani cvak. a to se na olej docela sralo
mozna to nekdo tocil za studena....
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 18 lis 2009, 11:30
od mravenca
No, slysel jsem, ze Lantry na ty hydrostely prej docela trpi..
Je fakt, ze kdyz jsem to koupil, byl olej na minimu a buh vi, jak dlouho nebyl menenej, tak to mozna bylo tim..
Re: Promazani loziska vodni pumpy
Napsal: 18 lis 2009, 12:04
od zdenek76
když se ti nebudou chtít hydroštely opravovat, naliješ ten nějaký 20W40 a bude klid