Stránka 1 z 1

Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 10:47
od Zd3ny
nedávno mě jeden mechanik měnil hl.brzdovej válec dal jsem za to dohromady 4 tis...chvilku to brzdilo jak má ale po pár dnech se začal propadat pedál jako před tím....prej je u zadní nápravy někde nějakej omezovač...nemáte s tím někdo prosím zkušenosti? :-k

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 13:04
od zdenek76
podívej se pod auto, omezovač brzdného tlaku bývá poblíž zadní nápravy a je s ní nějakým udělátkem spojen, to udělátko reaguje na zatížení nápravy (tj. obsazení auta vzadu a náklad) a podle toho působí na omezovač, aby při malém zatížení posílal do zadních brzd menší tlak než při velkém zatížení

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 14:55
od Zd3ny
okay asi už vím co myslíš, včera sme jednu nápravnici oddělávali z jedný lantry a bylo to napojený kousek od výfuku....co s tím?utrhnout nebo co? :-k

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 16:05
od zdenek76
trhat ne, zprovoznit. Když to utrhneš, může ti to při malém zatížení zadku blokovat zadní brzdu - smyk

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 20:21
od Zd3ny
a jak se to zprovozňuje?

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 24 lis 2009, 21:09
od zdenek76
no, tak záleží, co je tam špatně, jestli hydraulika omezovače anebo to ovládání zatížení

Re: Omezovač brzd?

Napsal: 05 pro 2009, 10:50
od v.Parnik6045
Zd3ny píše:okay asi už vím co myslíš, včera sme jednu nápravnici oddělávali z jedný lantry a bylo to napojený kousek od výfuku....co s tím?utrhnout nebo co? :-k
No nevim,moje J2 má omezovač tlaku k zadní nápravě umístěn těsně pod hlavním brzdovým válcem - takový hliníkový blok,do nějž vedou dvě trubky od válce a z něj čtyři trubky ke kolům.Co se týče vývodů k zadním kolům,brzdová kapalina protéká přes redukční ventily,kde je pružinou přednastavený tlak.Měl jsem s touhle součástkou taky potíže,dělalo mi to 45 procent rozdílu brzdného účinku mezi zadními koly a logicky jsem vyletěl od STK.Musel jsem demontovat nádržku s brzdovou kapalinou,omezovač odpojit od trubek a vyndat ven.Po demontáži jsem zjistil,že jeden z ventilů byl zarezlý.Takže kompletní demontáž,vyčištění od rzi,rozhýbání ventilů,promazání pružin a zpětná montáž.Auto prošlo další technickou a já se jen modlím,aby ta inkriminovaná součástka ještě nějaký pátek vydržela,protože v replice se samozřejmě nevyrábí a originál Hyundai stojí kolem 4000Kč.A vrakoviště v tomto případě není řešení.