Stránka 1 z 2
s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 15:44
od zdenek76
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 16:12
od Hardcam
Tak to se me netyka...jen dneska to je 230km
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 16:43
od zdenek76
tebe ne, ale soused si koupil starou ludru diesel a přitom jede 2x týdně 2 km do Kauflandu. Když ráno nastartuje, aby stihnul akci, může celá ulice vstávat, protože to jeho kadle kadle kadle je slyšet na sto honů. Jeho syn si taky koupil diesel, přitom najede do 5.000 km ročně a poskakuje tu s tím po městě, ale prej to málo žere a má to zátah jak sviňa, nicméně zatím čuměl jak puk, když do toho vysypal desítku za rozvody a další litr a půl za olej. A přesně takovejhle lidí se to týká.
Ale o to vlastně ani nešlo, spíš, že stát se pod vlivem lobby rozhodne, že se bude přidávat bio složka a ku.vit motory a šlus. A to jsem tušil zachytil snad tento týden info, že po Novém roce se ten podíl biosložky ještě zvyšuje a kvůli tomu palivo opět podraží.
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 16:54
od Hardcam
Je to svinstvo. Ja na bio naftu teda jezdit nechci. A nechapu lidi, co si koupej diesela na to, aby najeli 15 rocne a auto si nechali treba po dobu leasingu...zas takova vyhra to teda neni. Mne se auto nezastavi ani na den, pokud odjedu do zahranici, snazim se, abych mohl jet svym i za cenu toho, ze me cesta vyjde draz.
Ono se staci jen podivat sem:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 82#p182182
a clovek priblizne vi, na cem je a jestli se mu to ci ono vyplati...spousta lidi zije v domneni, ze rozdil mezi diesel a benzinem je pouze v porizovaci cene.
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 18:22
od zdenek76
jj, to je pěkně sepsané a má to význam hlavně pro koupi ojetiny, kde člověka ty nejdražší věci jako vstřiky, turbo poměrně jistě čekají
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 27 lis 2009, 18:29
od Hardcam
On i benzinovy vstrik neco stoji, ale clovek na nej nemusi polozit svuj mesicni plat.
Snad se nam podari nesklouznout zpet k tematu benzin vs. diesel.
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 02 pro 2009, 11:38
od Mexican
otazka.. ako dlho vydrzia zhiaviace sviecky? pretoze co viem, klasicke sviecky u benzinovych motoroch sa menia po cca 40 - 50 000km.. servisny interval na zhavice som ale nikde nevidel
tak teda netusim, kedy mam pocitat s vymenou
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 08 pro 2009, 22:22
od ivan
Mexican píše:otazka.. ako dlho vydrzia zhiaviace sviecky? pretoze co viem, klasicke sviecky u benzinovych motoroch sa menia po cca 40 - 50 000km.. servisny interval na zhavice som ale nikde nevidel
tak teda netusim, kedy mam pocitat s vymenou
Průměrná životnost žhaviček je 2 až 3 roky při každodením startování,ale životnost hlavně určuje stav komprese u dieselového motoru!
Když se o něco sníží komprese tak se musí třeba žhavit 2 až 3x více než je v normálu,ale do toho máš ještě daleko
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 08 pro 2009, 22:34
od 89majlo96
to aj na slovensku sa predava nafta len s tou bioslozkou ? To som ani nevedel
To by ma malo tiez zaujmat kedze ta moja druha tricka tiez stoji vacsinu roka a fahci len dva krat za sezonu
Ale zas je tam rozdiel asi aj v strekovacoch, tymi mojimi prejde asi aj strk
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 09 pro 2009, 18:15
od mechoun
89majlo96 píše:to aj na slovensku sa predava nafta len s tou bioslozkou ? To som ani nevedel
Záleží, jestli tam máte v parlamentu taky tak vypatlané mozky, jako u nás
. Jinak je to vše o ždímání prachů z lidí: od zdražení paliva kvůli bio - krávovině, až po očekávání, že se ti následně motor vysype a ty budeš cálovat zase...
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 09 pro 2009, 20:40
od pepan
von se ti nevysype ...já na něj jezdím 7let..teda kromě motoru sem měnil už asi fšechno,...to asi tady všichni vědí
vstřiky,pumpa filtry..klasika interval..vstřiky sem dělal ani nepamatuju fakt...oktávka 3roky...v pohodě..wrangler asi 8 měsíců..žádná změna...octa tour i fábka a v podniku jedeme na naftu s 7% bio..a to je víc než ve stojanch..nou problém..ale nevydrží ti nafta dlouho v kanystŕech-do ted z 1000litrů 50 musíš vyhodit..ale to u nás nehrozí a u vás s pár litrama v nádrži taky ne..a tedka v zimě automaticky dávaj aditiva-alias zimní nafta- aby nezvodnatěla a nezamrzala a lépe chytala a při zvýšení bioložek dávaj víc aditiv-je to začarovanej kruh - perou tam řepku,ale zase to nahrazujou aditivama v zimě-:lol: -
podtrženo sečteno - budte v klidu
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 09 pro 2009, 20:47
od pepan
jenom co je nahouno je ta cena.. dph 20% místo 19% + asi 1.40 ,- možná víc
jinak nepoznáš nic..nezalepí se ti nic...bohužel ta cena...ale je jasný,že aditiva budou mět konečně uspěch...je to prostě jen finanční hra těch,na ktereé nevidíme a nedošáhneme...trakže- dražší nafta + větší prodej aditiv a nedojde k takzvanému naskladnovaní nafty-tak jako s cigárama-
což je pro zemědělce s rostlinu výrobou napitchu....
takže prachy a zase prachy..motor to vydrží ..to se fakt nebojte..vždyt já sem jezdil na naftu i s 20%bio a porád stejný .....je to už tak 3 roky..a jezdil sem takhle tak 3/4 roku..
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 09 pro 2009, 21:00
od Hardcam
pepane, ja bych to tak nepodcenoval, on common rail je trochu neco jinyho, nez klasika TD(I)
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 10 pro 2009, 07:56
od pepan
jasný,ale na wrangleru a myslím mondeu to máme taky..a mondeo jezdí už 8 let 2.0 tdci..jenže rok o něm cnemám přehled..co vím,tak do 2008 jezdil bez problému na tuhle naftu
Re: s dieslem tedy jezdit jezdit jezdit
Napsal: 10 pro 2009, 11:21
od Hardcam
Tak pak by to mohlo byt OK. Jeepa bych zatim nesoudil, precejen ma malo najeto.