Stránka 1 z 1

startovanie vs. spojka

Napsal: 08 pro 2009, 08:25
od behe
Mam taku otazocku.
V navode k Matrixu som sa docital, ze startovat treba so zaslapnutou spojkou. Dovody tusim hlavne bezpecnostne - aby sa pri startovani auto nechcene nepohlo a nevyrobilo nejaky maler.
Spominam si vsak, ze v autoskole ma ucili (na Fieste) inak - len neutral a spojky sa nechytat. Najnovsie sa aj u nas v novinach objavil clanok, podla ktoreho startovanie so zoslapnutou spojkou motoru skodi:

http://auto.pravda.sk/vykonne-motory-je ... oradna_P39

Ako to teda je? Specialne pri Matrixe 1.6 benzin, s ohladom na motor. Mam pri startovani tu spojku stlacit alebo nie?

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 08 pro 2009, 11:39
od rastos
Myslim ze na motor to nebude mat nijaky povsimnutiahodny vplyv, ci tak, ci onak.

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 08 pro 2009, 12:43
od jareka
Ten článek jsem četl taky a taky by mě to zajímalo.

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 08 pro 2009, 13:28
od kabin
držel bych se návodu výrobce :-k

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 09 pro 2009, 09:01
od sibiran
Neumím si dost dobře představit, jak by mohla sešlápnutá, tedy vypnutá spojka při startování negativně ovlivnit motor, když právě sešlápnutím spojky dojde k tomu, že se netočí rychlostkou. Naopak se tím snížuje potřebná síla starteru, snižuje se odebíraný proud a v momentě prvního "škrtnutí" se motor nemusí trápit s třeba mrazem ztuhlou převodovkou.

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 10 pro 2009, 23:33
od ivan
Vzhledem k tomu,že bez sešlápnutí spojkového pedálu Hyundaie ani nenastartuješ a za druhé dneska nové auta mají na spojkovým pedálu nějaký snímač propojen s řídící jednotkou mi ten článek přijde absurdní ,vždyť to tam je i napsaný :roll:

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 11 pro 2009, 11:01
od pyrone
ivan píše:Vzhledem k tomu,že bez sešlápnutí spojkového pedálu Hyundaie ani nenastartuješ a za druhé dneska nové auta mají na spojkovým pedálu nějaký snímač propojen s řídící jednotkou mi ten článek přijde absurdní ,vždyť to tam je i napsaný :roll:
???
wtf??? to si na poriadnom omyle...
ja sice stale startujem so spojkou (zvyk zo S120) ale toto vyskusam, lebo tresol si riadnu somarinu

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 11 pro 2009, 13:53
od Mr. HYUNDAI
To pyrone: To není "somarina". Pokud se podíváš na ivanovo auto v jeho avataru, tak ještě i jeho Sonata Y3B měla na spojce spínač, který při sepnuté spojce (tedy nevyšlápnuté) prostě nepustil ke startéru šťávu. Tenhle spínač měly blahé paměti všechny :hyu: , zejména kvůli amíkům, kteří jsou schopni otočit startérem při zařazeném kvaltu. Postupně se od něj v Evropě začalo upouštět, dneska už tento spínač na :hyu: prodávaných v Evropě není.
A druhá půlka ivanova příspěvku je v podstatě volná citace zmíněného článku.
:) :) :)

Re: startovanie vs. spojka

Napsal: 21 pro 2009, 15:47
od pyrone
to Mr. HYUNDAI: o senzore na Sonate som nevedel, do teraz na kazdom "novsom" aute co som jazdil islo nastartovat aj bez stlacenia spojky (aj americka honda accord rocnik 2000 ). preto sa mi to zdalo trosku hlupe tvrdenie "bez sešlápnutí spojkového pedálu Hyundaie ani nenastartuješ " ja svojho Matrixa nastartujem bez problemov, asi to teda nebude :hyu: :lol: