Stránka 1 z 1
Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 11:09
od miro13
Niekde na tomto webe som čítal, že motory CRDI sa pri voľnobehu nenahrejú na pracovnú teplotu. Môžem iba potvrdiť, hlavne teraz v zime, že po jazde ak nechám bežať motor na voľnobeh, klesne podľa ukazovateľa teploty chladiaci okruh. Môže mi to niekto vysvetliť, veď nedochádza k náporovému chladeniu, ako je to možné???

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 11:27
od zdenek76
moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 15:23
od miro13
zdenek76 píše:moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.
Ďakujem ti zdenek76 za vysvetlenie,

deka priložena
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 17:01
od Hardcam
Zas tak uplne horky to neni...stal jsem uz takhle parkrat, i pres hodinu v zacpe a teplota klesne zhruba na polovinu (dle raficky) a stale topi. Jinak na neutral se opravdu neohriva, ne v zime.
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 18:40
od zdenek76
no, já mám jen jednu zkušenost z roku 2005, když jsme se v zimě vraceli z Oberstdorfu, na německé dálnici jsme stáli cca 40 minut a už po čtvrt hodině se k nám do auta (jel jsem tehdy benzin Omegou) nasáčkovali kolegové z Passatu diesel, neb zatímco u nás bylo furt 22, tak u nich už jen 14, když se tam pak vrátili, tak prý měli 7 stupňů. Venku bylo tehdy -9, takže zase ne nějak extra zima. Fakt bych to nepodceňoval.
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 14 pro 2009, 18:45
od Hardcam
zdenek: nemocnej Passat...

zitra jedu do Itosky pres Mnichov, kdyby byla aspon zima a zacpa, zkusil bych to, ale zacpa snad nebude a zima se taky ne ane dostavit. Sel bych se ohrat do Sonaty ...

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Napsal: 16 pro 2009, 13:05
od ivan
Aby to vůbec topilo v zimě tak se používají vyhřívací tělíska viz příklad
http://www.volvo.com/trucks/czech-marke ... heater.htm
Znám to z mercedesů tam se používalo jak u benzínových motorů tak hlavně u dieselových

Tam by jste fakt umrzli
Usnadnilo to samotný start vozu a samotná teplota motoru neklesla pod 75 stupňů i na volnoběh,bez toho se motory podle zimy podchlazovaly
Co se týče samotných vyhřívacích tělísek používaly se i na převodovky v létě to ochlazovalo převod.olej a v zimě zase ohřávalo převod. olej,hojně to používal třeba Renault Traffic
