Stránka 1 z 2

Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 11:23
od belkov
V chladnějších dech běžná věc,že se zamlžuje z vnitřní strany čelní sklo. Používáte nějaký přípravek? Fukot z klimy na čelní sklo není zrovna příjemný.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 11:25
od zdenek76
Mně se nezamlžuje, mám teda zapnutou klimu, ale nefučí nějak extra. Nemáš zašvihanej kabinový filtr?

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 12:01
od belkov
Filtr mám cca 2 měsíce.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 12:50
od zdenek76
zeptám se kámoše, nosí brýle a na to proti mlžení cosi používá :) , ale jinak se zapnutou klimou by to mělo být v pohodě

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 16:02
od Redvous
jsou různé přípravky určené do koupelen proti zamlžování skel takže v autě by mohly taky působit.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 17 pro 2009, 19:24
od miooo
NIE SOM SI ISTY ALE VED POD 3°C SA KLIMA BEZTAK NEZAPNE!?
ALE ZATIAL SA MI TO NESTALO ZE BY SA MI ROSILO SKLO...
LEN KED ZABUDNEM ZAPNUTY VNUTORNY OBEH :mrgreen:

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 18 pro 2009, 09:28
od belkov
A dnes ráno -10 mi dokonce zvnitřku namrzlo. To se mi stalo naposledy ve Š 1000 MB. :D

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 18 pro 2009, 10:03
od Redvous
belkov píše:A dnes ráno -10 mi dokonce zvnitřku namrzlo. To se mi stalo naposledy ve Š 1000 MB. :D
tak tohle se mi stává jen když si v zimě vezmu do auta kamarádku a pak je tam trošku víc vlhkosti než normálně a potom to sklo namrzá.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 18 pro 2009, 10:12
od Plano
Redvous píše: tak tohle se mi stává jen když si v zimě vezmu do auta kamarádku a pak je tam trošku víc vlhkosti než normálně a potom to sklo namrzá.
No jo, auto není ložnice :-))

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 21 pro 2009, 20:16
od vitak
Myslím, že úplně zabránit srážení vlhka na čelním skle nelze, zvlášť pokud parkuješ venku, ale dá se omezit.
Princip je jednoduchý - pokud na auto svítí ve dne slunce, vzduch se ohřeje,voda v kabině se odpařuje a vlhkost vzduchu stoupá. A když v noci přimrzne, vzduch se ochladí a voda se vysráží na nejstudenější ploše. Pokud tedy nechceme ráno zevnitř škrabat, musíme zamezit přístupu vody do kabiny, nebo nesmí být čelní sklo nejstudenější plochou.
Nejdůležitější je zabránit tomu, aby se do kabiny dostala voda - těch příčin, proč k tomu dochází, může být více - do auta může zatíkat, nebo není těsné topení, nebo stačí vlézt do auta v botech od sněhu - ten se rozpustí do koberce a na problém je zaděláno.
Čelní sklo lze přes noc přikrýt nějakým kobercem a tím snížit jeho prochladnutí.
To je teorie, v praxi se mě nejvíce osvědčilo prohřát čelní sklo - většinou stačí petláhev teplé vody, nalitá postupně na sklo. Po rozpuštění ledu se setře voda ze skla stěrkou, než opět přimrzne a zbytek se z teplého skla poměrně rychle odpaří.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 21 pro 2009, 20:51
od zdenek76
no mně když zamrzne, pravda zvenku - zevnitř ještě ne, tak zapnu vyhřívání předního okna a za chvíli je to ok

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 29 pro 2009, 22:48
od Rexcor
Zdenku, Ty máš vyhřívané přední sklo? To je u těch faceliftovanejch modelů standard? My ho nemáme ani na jednom santíkovi.

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 29 pro 2009, 22:52
od zdenek76
Rexcor píše:Zdenku, Ty máš vyhřívané přední sklo? To je u těch faceliftovanejch modelů standard? My ho nemáme ani na jednom santíkovi.
je to v manuálu nazváno snad jako vyhřívání skla pod stěrači, ale po zapnutí to zahřeje minimálně třetinu okna většinou však v pohodě polovinu. Nevím, jestli to byl u faceliftu standard, mám nejvyšší výbavu a tam to je, ale myslím, že to měli facelifty všechny stejně jako palubní počítač

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 29 pro 2009, 23:13
od Rexcor
Tak to až budu vyměňovat přední okno... abych chtěl vyhřívané:-D

Re: Zamlžování čelního skla

Napsal: 30 pro 2009, 14:31
od carlos
vitak píše:Myslím, že úplně zabránit srážení vlhka na čelním skle nelze, zvlášť pokud parkuješ venku, ale dá se omezit.
Princip je jednoduchý - pokud na auto svítí ve dne slunce, vzduch se ohřeje,voda v kabině se odpařuje a vlhkost vzduchu stoupá. A když v noci přimrzne, vzduch se ochladí a voda se vysráží na nejstudenější ploše. Pokud tedy nechceme ráno zevnitř škrabat, musíme zamezit přístupu vody do kabiny, nebo nesmí být čelní sklo nejstudenější plochou.
Nejdůležitější je zabránit tomu, aby se do kabiny dostala voda - těch příčin, proč k tomu dochází, může být více - do auta může zatíkat, nebo není těsné topení, nebo stačí vlézt do auta v botech od sněhu - ten se rozpustí do koberce a na problém je zaděláno.
Čelní sklo lze přes noc přikrýt nějakým kobercem a tím snížit jeho prochladnutí.
To je teorie, v praxi se mě nejvíce osvědčilo prohřát čelní sklo - většinou stačí petláhev teplé vody, nalitá postupně na sklo. Po rozpuštění ledu se setře voda ze skla stěrkou, než opět přimrzne a zbytek se z teplého skla poměrně rychle odpaří.
[-X Uff, to je to poslední, co bych zkoušel. Tedy teplou vodu na promrzlé sklo. To radši rukavice, škrabku, sprej a pustit ten fukar z klimatizace.