Stránka 1 z 2

ESP

Napsal: 25 pro 2009, 12:12
od polly29
Zdravim vas tak tiez som sa dostal ku vam do rodiny Santa fe r.v.2002 2.0 crdi 2WD.chcem sa spytat ma toto auto tzv.esp ? teda ked pridam na snehu alebo vode aby to nehrabalo?

Re: ESP

Napsal: 25 pro 2009, 15:25
od zdenek76
ESP nemá a ESP ani není na to, co píšeš. Na to je TCS, jestli ho ale dvoukolka Santík má netuším, zkus mrknout na palubní desku, bývá tam tlačítko TCS na vypnutí.

Re: ESP

Napsal: 25 pro 2009, 15:54
od polly29
zdenek76 píše:ESP nemá a ESP ani není na to, co píšeš. Na to je TCS, jestli ho ale dvoukolka Santík má netuším, zkus mrknout na palubní desku, bývá tam tlačítko TCS na vypnutí.
tlacitko TCS tam nemam ale na pristrojovke mi kontrolka TCS blika ked kolesa "hrabu"

Re: ESP

Napsal: 25 pro 2009, 20:20
od marianmKE789
na snehu Ti hrabe aj 4WD takze ked Ti hrabe Tvoja 2WD aj s TCS tak je to v pohode...:-) :-):-)

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 16:48
od polly29
no neviem ale podla mna by funkcia TCS mala zabranit preklzovaniu kolies pri prudkom zoslapnuti plinu ,alebo sa mylim??

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 17:11
od Plano
TCS: Traction Control system- Kontrola trakce kol. (proti prokluz) Používa se u osobních automobilů
ESP: Electronic Stability Programme- Elektronický Stabilizační Systém, Stabilitace začínajícího smyku
ABS: Anti-blocking system- Systém, který zabraňuje blokování kol. Díky němu zůstává vůz na každém povrchu v mezích fyzikálních zákonů i při intenzivním brzdění řiditelný.

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 17:29
od polly29
no to je pekne za sa TCS pouziva u os. automobilov len nechapem na co tam je ta kontrolka ked pri preklzovani kolies blika a to je asi tak vsetko,nemalo by to TCS aj fungovat ked uz je tam? alebo ta kontrolka je tam len na okrasu

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 17:45
od matysekul
Kdyby se to vysvětlovalo takhle a mělo by to fungovat podle tebe,tak na kluzkém povrchu prostě zůstaneš stát a nikam nepojedeš.Protože se stále prokluzují kola a systém stále snižuje výkon.......

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 17:57
od polly29
?? mala by to byt trakcna kontrola pri rozbehu teda opak ABS cize pri pridani plynu by sa kolesa mali preklzovat co najmenej.ak si sa vozil napr. v passate tak je to to iste ako ASR to myslim vw nazyva takze pridas a kolesa ti nehrabu na mieste ale ides do predu bez hrabania co je teda na snehu a vode fest dobra vec ktora funguje u vecsiny aut preto sa divim ze kontrolku tam mam ,aj blika ale to je asi vsetko.podla mna je tam ta kontrolka zbytocne,pretoze to nefunguje alebo to mam ja pokazane.vlastne len to som sa chcel spytat,dakujem.

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 18:00
od pepan
marianmKE789 píše:na snehu Ti hrabe aj 4WD takze ked Ti hrabe Tvoja 2WD aj s TCS tak je to v pohode...:-) :-):-)
:shock: :roll:

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 18:02
od polly29
super odpoved takze asi to mam pokazene alebo to tam jednoducho nieje,ok aj tak dik.

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 21:30
od miooo
mne ked sa ta kontrolka rozblyka tak aj citim ako mi to zacne kolesa pribrzdovat aby sa nedostaly do smyku a v pohode sa rozbehnem aj v kopci na blate(vyzkusane)....
akurat to roby dost slusny buchot :lol:

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 21:44
od zdenek76
kontrolka TCS je tam proto, aby si nepanikařil, když najednou začneš zásahem TCS ztrácet výkon. Při prokluzu kol např. na sněhu do kopce je přirozenou reakcí každého řidiče přidat plyn, což však nemusí být vždy zrovna dobře. TCS začne blikat a zároveň ubírá výkon přenášený na hnanou nápravu, aby se kola dostala do záběru. Nevýhodou systému TCS je, že někdy to může snížit výkon natolik, že auto klidně i zdechne a už se prostě nerozjedete. Proto je u většiny vozů systém TCS vypínatelný tlačítkem, kdy už je na zkušenostech řidiče ve správný moment TCS vypnout a vyhrabat se místo zastavení vinnou ztráty výkonu.
Osobně jsem s TCS najezdil v zimě desítky tisíc km, navíc v autě s motorem vpředu a hnaným zadkem. Je to dobrá věc při běžné jízdě, kdy vedle záběru dokáže i předcházet smyku, tj. s vypnutým TCS mi zadek lítal stále ve smyku, s TCS se to ani nehnulo. Naopak do prudšího kopce, nebo obecně kopce kde to klouže, jsem TCS vypínal vždy, protože s ním se ani na začátku kopce nerozjedete natolik, abyste se stačili dostat nahoru. Bez TCS to sice hrabe, ale máte dostatečnou rychlost prohrabat se na vršek kopce.

Re: ESP

Napsal: 26 pro 2009, 22:39
od Plano
TCS, u některých koncernů ASR prostě jednoduše přibrzdí to kolo, které začne prokluzovat. Problém je třeba v hlubším sněhu, blátě, nebo na mokré trávě, to se bez vypnutí v podstatě nedá rozjet. Jinak velmi dobrý vynález, otestováno na mnoha tisících kilometrů s Octavií. Na sněhu i když se dá plný plyn, drží stopu a do boku téměř neujíždí.

Re: ESP

Napsal: 27 pro 2009, 05:36
od shwaara
Ono taky záleží, jak moc Ti to prokluzuje. I s TCS/ASR se Ti bude zdát, že kola trochu hrabou. Nebude to ale takové protáčení, jako když mu dáš na rozjezd plný knedlík u aute bez TCS. S TCS si v prvním okamžiku trochu podhrábne, sepne a pak už a) nehrabe b) když mu nepovolíš, tak stejně malinko hrabe, je to ale přerušovaný elektronikou, takže jde spíš o pocitovou záležitost...
Rozbité TCS poznáš jednoduše podle toho, že na sněhu dáš 1 nebo 2 a připřidání plynu Ti začne auto hrabat a otáčky letí prudce nahoru. Pokud se otáčky plynule zvyšují s rychlostí, je to OK.
A nebo TCS nemáš. Já třeba když vypnu ESP a auto jde do smyku, tak se mi taky rozsvítí kontrolka ESP, to ale přitom nezasáhne.