Stránka 1 z 2
Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 02:23
od Garen
Ahoj,
Tak jsem včera měnil palivovej filtr a jak jsem ho povoloval klíčem zespodu, tak se mi podařilo ukroutit trubičku, která vede z filtru do nádrže.
Chtěl jsem teda tu trubičku vydělat a nějak spojit ale můžu pátrat jak dlouho chci ale spoj nikde nenacházím.
To mi neříkejte, že je trubička z filtru až do nádrže z jedné části??!!
Tady se na první pohled zdá, že je spoj trubička-hadička ale podle mě tomu tak není, podle mě je to trubička obalená gumovou hadičkou a ta pokračuje až do nádrže
Další problém je, že se ta horní část trubičky (ta co zůstala v matce u filtru) je dost krátká takže by byl možná problém se spojováním...
No a další věc, co mě zaráží je, že v těch trubičkách snad není žádná díra
To se to tím ukroucením zadělalo, či co? Nebo jak je to u těchle trubiček u palivovýho filtru?
Dík.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 10:02
od Hujer
Ahoj!
je to az k nadrzi.Jinak ten spoj je klasika jako treba na brzd. trubickach.Mas moznost to budto vyndat a koupit origo trubku a nebo jestli ti ji nekdo vyrobi kdo dela brzdove vedeni.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 14:37
od DusMi
Ak to je rozmerovo ako brzdova trubka, tak medenu (6,8 atd..) zozenies aj od chladiarov, mali sme takto metraz, ked sme robili komplet brzdy na GAZa.
No a potom ti este treba "perklovacku" na rozklepanie tych koncov do prevlecnych matic.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 16:48
od Garen
Jej takže až k nádrži hm...a tam to vede kamsi nahoru a není tam vůbec přístup.
Takže celou novou trubičku se mi fakt nechce dávat.
Tím pádem uvažuju, že si teda seženu kousek stejné trubičky a pak musím nějak tu trubičku na jedné straně rozšířit aby to drželo v matici. A to udělám tou pertlovačkou? Co když ji nemám kde sehnat? Dá se to udělat nějak jinak?
A tyhle trubičky se spojují letováním? Nebo se to nějak svařuje? Akorát nebude lehký to zavařit bez vyndání trubičky
Je to jen můj pocit, nebo se u jiných aut trubičky v určitých místech spojují? Udivuje mě, jak je tohle auto blbě řešený, co se týče následných oprav, viz čidlo abs, který když chceš odpojit, tak musíš oddělat podběh; když měníš brzdy tak zničíš ložisko. To je ale asi jen zlomek blbě vyřešených věci...nemá cenu se rozčilovat.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 16:55
od Hujer
Kdaz povolis nadrz tak se k tomu lehce dostanes.Jinak varit benzinovou trubicku na aute je hazard!
Jinak je to benzinove vedeni a radci bych koupil a nebo nechal vyrobit jinou,nez nekde schoret!
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 09 led 2010, 21:15
od DusMi
Ked nie letovat, tak co to zlepit cez dalsiu rurku, ktora sa navlecie na tie dva konce?
Aj ked ako pise vyssie, ide to dobre vybrat (nerobil som, ale verim), tak potom asi nie je o com, aj ked to je asi otazka moznosti - zdvihak etc....
Ten koniec sme rozklepavali aj tak, ze si mal zelezny kus, v ktorom bola diera priemeru trubky rozrezany napoly.
Vlozis tam trubku, tie dva kusy pritiahnes k sebe zvierkou a zvrchu tam nejakou kuzelovou plochou naklepes ten odskok.
Potm si to pri dotahovani sadne - teda ak je to med treba ju popustit, aby to zmaklo (nahriat a vlozit do vody).
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 00:45
od Garen
Zlepit přes další rurku? Jako že dáš mezi to trubičku větší? Ale pak to stejně musíš nějak zaletovat/zavařit, ne?
Jinak možnosti nic moc. Jedině přes malej hever...je to naprd no...nejradši bych to tam nechal a nějak to tam dal bez vyndávání celé trubičky...
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 08:41
od DusMi
Ano presne tak, ze na tie dve konce navlecies o vacsi kusok rurky, najlepsie za tepla s presahom.To benzinu odolne lepidlo bude len kvoli tesnenie, mam takto kovovym epoxidom prilepeny paliovy kohut - bol vylomeny (sice na GAZe), ale drzi bez problemov, ale tuto je asi vyssi tlak...
Dalsia moznost je navliest na ten zvysok ktory ide k nadrzu prevlecnu maticu, rozklepat (pertlovackou) ten koniec a vyrobit si dalsich 10 cm trubky, ktora bude mat na oboch koncoch prevlecnu maticu. Potom to mozes napojit napriklad cez brzdovu kocku...
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 10:25
od Lhoty
sehnat kus co ti bude pasovat do filtru,zapertlovanej...pak tu co si ukroutil o kus zkrátit, sehnat gumovou hadicku(
pevnou,kvaitni)s vnitrnim prumerem o něco málo menším než je vnější průměr benzinový hadičky a udělat z ní mezikus, dobře utáhnout stahovací sponkou a mělo by to vydržet.....jinak měď nedávat, radši železo, měď dělá bordel a neradiji vidí na STK
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 12:45
od Garen
Lhoty píše:sehnat kus co ti bude pasovat do filtru,zapertlovanej...pak tu co si ukroutil o kus zkrátit, sehnat gumovou hadicku(
pevnou,kvaitni)s vnitrnim prumerem o něco málo menším než je vnější průměr benzinový hadičky a udělat z ní mezikus, dobře utáhnout stahovací sponkou a mělo by to vydržet.....jinak měď nedávat, radši železo, měď dělá bordel a neradiji vidí na STK
Není to risk, dávat tam guvomou hadičku když tím teče benzin? Navíc asi ne malým tlakem. Jakej je tam vlastně tlak?
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 13:28
od Lhoty
nevim jakej je tam tlak, ale už jsem to někde viděl takhle udělaný....
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 10 led 2010, 13:48
od rade622
Tady to je, ttd palivové soustavy.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 11 led 2010, 15:53
od mirpie
jsem chtěl tipnout 3-4bary, jsou tam 3bary dle tabulky od Radeho, i tak na případně gumovou hadičku celkem dost. Ale pokud dáš dobrou hadičku a pro jistotu třeba dvě pásky na každou stranu, vydrží to. Řešil bych to stejně, nebo aspon bych to takto zkusil. Já ten filtr měnil taky a povolit tu spodní převlečnou matici byl porod, přístup nula, vidět na to nebylo a povolil jsem to až tak na 10pokus...5x mi z toho sletěl klíč a 4x jsem se bál, že to urvu, ale vyšlo to, naštěstí.
Je jasný, že výměna potrubí by byla lepší. Každej spoj je riziko.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 11 led 2010, 22:00
od Jam
Dej tam hadicu, v každých autodílech je mají, jsou na 10 atmosfér a přežijou oleje, benzín i lpg.
Re: Výměna palivového filtru - ukroucená trubička (Coupe 1G)
Napsal: 12 led 2010, 07:28
od Garen
Tak už to mám hotový. Dal jsem mezi to celkem silnou gumovou hadičku a utáhnul dvouma utahovacíma sponkama. Zatím to drží. Uvidíme.